TRYS VAIKINAI IR B. PASCALIS, ARBA EGZOTIŠKŲ SULČIŲ VERSLAS LIETUVOJE (#)

Gintaras Gimžauskas prieš 5 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 6 s.
„Giraffe“ įkūrėjai - Kęstutis Kristutis, Gytautas Rimkus ir Algirdas Zabarauskas Gintaro Gimžausko nuotr.
Tyrimai rodo, kad nei amerikiečiai, nei europiečiai nesuvalgo rekomenduojamo daržovių ir vaisių kiekio. Pasaulio sveikatos organizacijos specialistų teigimu, tai šeštoji pagal dažnumą žmonių mirtingumą lemianti priežastis. Šios įžvalgos ir noras sukurti sveiką gyvenimo būdą skatinantį produktą tris vaikinus paragino imtis neįprasto verslo – gaminti Lietuvoje vaisių gėrimus.

Negalėjo nieko prognozuoti

Pažvelgus į energingus, neseniai mokslus baigusius jaunuolius ir pabandžius atspėti, kokio verslo jie ėmėsi, pirma mintis greičiausiai bus susijusi su IT startuoliais. Tačiau, pasirodo, ne visi naujosios kartos verslininkai svajoja apie tai, kaip įkrės „Google“ ar taps naujaisiais „Pixelmator“. Šiems vaikinams netrūko pasitikėjimo savimi, todėl jie ėmėsi masinės vaisių gėrimų gamybos. Kol kas žaismingu „Giraffe“ vardu pakrikštytų sulčių galima įsigyti tik Lietuvoje, tačiau Algirdas Zabarauskas, Gytautas Rimkus ir Kęstutis Kristutis jau turi planų žengti į užsienio rinką. „Todėl ir pasirinkome anglišką pavadinimą“, – sako jie.

Jei gerai pagalvosite, suprasite, kad daugumai sulčių prekių ženklų būdingas išskirtinis skonis, kuris niekada nesiskiria. Koks jis buvo prieš 10 metų, toks ir dabar. Taip yra todėl, kad ten naudojami specialiai paruošti mišiniai, o mes kaskart viską ruošiame iš naujo. „Giraffe“ skonis priklauso net ir nuo to, iš kokio regiono buvo atvežti vaisiai ir kokiu metų laiku jie skinti.
„Giraffe“ įkūrėjai.

Mokyklos laikais susipažinę vaikinai ryšius palaikė ir dar labiau juos sustiprino studijuodami, kai lankė tą patį ISM universitetą. Vėliau jų keliai trumpam išsiskyrė. Kas išvažiavo studijuoti į Jungtinę Karalystę, kas pradėjo dirbti stambiose įmonėse. Tačiau nuolatinis troškimas sukurti ką nors originalaus, siekis padėti kitiems (ir sau) gyventi sveikiau bei noras po savęs palikti geresnį pasaulį juos vėl suvedė. Dabar jaunuoliai kasdien pluša Vilniuje esančiame biure ir kloja kelią į sėkmę naujam, pačių sugalvotam produktui.

„Turėjome visą sąrašą idėjų, ką norėtume daryti, kokį verslą plėtoti, tačiau apsistojome prie minties apie sveikuoliškas sultis. Priimti tokį sprendimą padėjo suvokimas, kad šiuolaikinis pasaulis vis mažiau laiko palieka žmonėms tinkamai maitintis, o kartu ir gauti reikiamų vitaminų. Be to, pastebėjome, kad tiek vietinėje, tiek pasaulinėje tokių produktų rinkoje yra neužpildyta niša“, – aiškina pašnekovai.

Tiesa, pastarasis faktas jiems ne tik padėjo, bet ir apsunkino darbą. Pasirodo, tuo atveju, kai rinkoje nėra jokio panašaus produkto, prognozuoti veiklos rezultatus yra labai sunku arba apskritai neįmanoma. Tad, kai „Giraffe“ prieš metus pagaliau pateko į lentynas „Rimi“ prekybos centruose, bičiuliai nežinojo, ko tikėtis. Tačiau dabartiniai rezultatai, pasak jaunųjų verslininkų, yra džiuginantys. Gaunamos pajamos jau leidžia išlaikyti įmonę, o pelnas, aišku, reinvestuojamas į verslo plėtrą.

Visais verslo plėtros aspektais rūpinasi patys

Nė vienas iš „Giraffe“ įkūrėjų prieš pradėdami verslą nebuvo susiję su maisto gamyba. Na, bent jau ne daugiau nei kiekvienas, gebantis pasidaryti sumuštinį ar mikrobangų krosnelėje pasišildyti pusgaminį. Tačiau tai trims bičiuliams nesutrukdė sukurti visų keturių skirtingo skonio „Giraffe“ sulčių kokteilių. Tai padaryti ir parengti verslo koncepciją A. Zabarauskui, G. Rimkui ir K. Kristučiui užtruko maždaug metus.

„Nieko stebuklingo – tiesiog darydavome įvairius vaisių mišinius ir juos ragaudavome. Pakviesdavome į tokias improvizuotas degustacijas draugų, kad šie taip pat išreikštų savo nuomonę apie sukurtą skonį“, – pasakoja pradedantieji verslininkai.

Šis darbas nebuvo vienintelis, kurio jie ėmėsi. Taupydami lėšas vaikinai patys kūrė ir visą rinkodarai reikalingą medžiagą bei sugalvojo sulčių pavadinimą. Pastarasis, anot jų, turėjo būti žaismingas, įsimenamas, nesudėtingas ir panašiai skambantis visomis kalbomis. Taip gimė prekių ženklas „Giraffe“.

Jo sėkme neabejojantys jaunuoliai deda daug pastangų atlikdami ir daug paprastų, bet labai svarbių darbų. Pavyzdžiui, jie patys veda degustacijas parduotuvėse ir tiesiogiai bendrauja su pro šalį einančiais pirkėjais.

„Kadangi mūsų sultys yra naujovė, reikia išnaudoti kiekvieną pasitaikiusią progą pasakoti apie jas žmonėms, stengtis parodyti visus pranašumus, kitaip tariant, užsiimti vartotojų švietimu“, – sako sulčių verslo kūrėjai.

Jų teigimu, dėl to, kad „Giraffe“ priklauso itin naujai produktų kategorijai, sunkumų kyla ir bendraujant su prekybos tinklų atstovais. Jiems reikia ilgai aiškinti, kad tai ne tiesiog sultys, kurias norima brangiai parduoti, o vaisių gėrimas, pilnas vitaminų. „Tai pagalba tiems, kas nori maitintis sveikiau, bet neturi tam pakankamai laiko. Tokiems žmonėms dabar užtenka išgerti nedidelį buteliuką mūsų vaisių kokteilio – ten yra visos dienos vitaminų norma. Tai patogu, o ir nereikia gaišti plaunant vaisius ar juos lupant“, – dėsto pašnekovai.

Sunkiausia dalis – technologinis sprendimas

Vaikinų tikslas pasiūlyti geriamąsias vitaminų bombas buvo pagirtinas, tačiau jie ilgai negalėjo sugalvoti, kaip idėją įgyvendinti praktiškai. Pagrindinė problema – natūralūs gėrimai greitai genda, o, termiškai apdorojus sultis, dingsta didelė dalis naudingųjų medžiagų. Tačiau pasidomėję sužinojo, kad jiems reikalingą sprendimą yra sugalvojęs dar XVII a. gyvenęs prancūzų mokslininkas Blaise’as Pascalis. Jis pastebėjo, kad aukštu slėgiu apdorotas maistas ilgiau išsaugo savo ypatybes. Fiziko garbei šis procesas vėliau buvo pavadintas paskalizacija.

„Dėl šios priežasties „Giraffe“ buteliukai yra plastikiniai. Į juos supylus šviežias sultis, pastarieji panardinami į specialią kamerą, kur sukuriamas slėgis, prilygstantis esančiam vandenyno dugne. Po tokio apdorojimo gėrime esančios bakterijos, skatinančios rūgimo procesą, „užmiega“. Taip sukuriamas 45 dienų laikotarpis, kurį vaisių gėrimas gali šaldytuve stovėti nepakitęs. Tiesa, atidarius buteliuką sultis patartina išgerti tą pačią dieną“, – sako pašnekovai ir priduria, kad tai gerokai brangesnis sulčių apdorojimo būdas, todėl anksčiau veiklą pradėjusios įmonės pasirinko paprastesnius ir pigesnius sprendimus.

„Jei gerai pagalvosite, suprasite, kad daugumai sulčių prekių ženklų būdingas išskirtinis skonis, kuris niekada nesiskiria. Koks jis buvo prieš 10 metų, toks ir dabar. Taip yra todėl, kad ten naudojami specialiai paruošti mišiniai, o mes kaskart viską ruošiame iš naujo. „Giraffe“ skonis priklauso net ir nuo to, iš kokio regiono buvo atvežti vaisiai ir kokiu metų laiku jie skinti“, – apie gamybos niuansus pasakoja vaikinai.

A. Zabarausko, G. Rimkaus ir K. Kristučio pasiteiravus, ar jie nebijo kitų gamintojų konkurencijos, vaikinai tikina, kad nėra ko baimintis, nes dar prieš pusantrų metų Europoje nebuvo fabriko, kuriame galima būtų gaminti tokius produktus. Ši tendencija neseniai ėmė augti JAV, todėl „Giraffe“ įkūrėjai neslepia optimizmo ir sako turintys tokias pačias galimybes kaip ir kiti. Skiriasi galbūt tik tai, kad lietuvaičiai neturi didelių bendrovių paramos ir investicijų. Bet tai, jaunųjų verslininkų įsitikinimu, nėra priežastis, trukdanti kurti gerą produkciją, kurią vertintų dauguma vartotojų ir Lietuvoje, ir užsienyje. Daug svarbiau nepervertinti savo galimybių ir natūraliai auginti verslą, kad nepritrūktų apyvartinių lėšų ir būtų reikiami pajėgumai įgyvendinti užsakymus. „Giraffe“ komanda tai dabar ir stengiasi įrodyti užsienio prekybos tinklams.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai