STARTUOLIO „TINGGLY“ ĮKŪRĖJAS: „BUS AISTRA – BUS IR SĖKMĖ!” (#)

Rūta Varneckaitė prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 27 s.
Startuolio „Tinggly“ įkūrėjas - Linas Čeikus. Asmeninio archyvo nuotr.
Vos prieš tris mėnesius dienos šviesą išvydęs startuolis www.tinggly.com sulaukė net paties Richardo Bransono dėmesio. „Tinggly“ komanda turėjo garbės pristatyti savo produktą, lankydamasi asmeninėje milijardieriaus Nekerio saloje. „Šis vizitas mums suteikė galybę dėmesio, kontaktų ir gerą reputaciją, – sako „Tinggly“ idėjos autorius Linas Čeikus (34) ir pabrėžia: – Geriausiai ir natūraliausiai pažintys mezgamos tada, kai žmones vienija panašūs interesai. Lengviausia susikalbėti su tais, kurie dega tuo, ką daro, ir mato ugnelę tavyje.“

2006 m. verslininkas įkūrė pirmąją įspūdžio dovanų parduotuvę Lietuvoje „LaisvalaikioDovanos.lt“. „Per ketverius metus išplėčiau verslą į septynias šalis, dabar dirba daugiau nei 150 darbuotojų ir kartu suteikėme laimę šimtams tūkstančių klientų“, – teigia L. Čeikus, kurio tikslai ir svajonės toli gražu dar nepasiekė lubų. Tad vyras ėmė ir sumąstė dar vieną verslo idėją, kurią išgirdę sakome: „Čia tai bent!“

Gavęs dovaną, įspūdžius pasakosi ir anūkams

„Tinggly“ atsiradimas yra naujas įmonių grupės „Laisvalaikio dovanos“ etapas. „Aštuonerius metus steigėme internetines ir fizines dovanų parduotuves įvairiose šalyse, tačiau prieš kelerius metus supratau, kad po vieną šalį viso pasaulio neapimsiu!“ – juokiasi verslininkas ir teigia, kad būti antram rinkoje yra ne jo tikslas. „Pasaulyje yra galybė vietinių įspūdžio dovanų bendrovių. Vienur verslai žinomi ir išplėtoti, kitur nelabai. Mano mintis buvo sukurti įspūdingiausią pasaulinę įspūdžio dovaną. Tai, ko nebūtų galima padaryti geriau. „Tinggly“ yra pirmoji ir vienintelė pasaulinė įspūdžio dovana. Analogų ši idėja neturi. Mintis gana paprasta: mes sukūrėme garsiausių pasaulio pramogų dovanų rinkinį, o dovanos gavėjas per dvejus šio rinkinio galiojimo metus pats pasirenka, kurią pramogą nori išbandyti. Dovanų rinkinyje – po penkias pačias geriausias, originaliausias ir įspūdingiausias pramogas šimte skirtingų šalių: nuo skrydžio virš Naskos dykumos Peru iki įspūdingo nardymo prie koralinių rifų Tailande, nuo šuolio su guma virš Viktorijos krioklio Zimbabvėje iki safario su liūtais Pietų Amerikoje. Kiekvienos pramogos esmė, kad ją lydėtų aukščiausiojo laipsnio būdvardis: aukščiausias, ilgiausias, toliausias, seniausias“, – pasakoja idėjos sumanytojas ir pabrėžia, kad „Tinggly“ produkto pirkėjas yra ne nuobodus brangaus šlamšto kaupėjas, o veikiau neišdildomų įspūdžių kolekcininkas. Tokia dovana pabrėžia kitokį žmogaus požiūrį į malonumus, suteikia galimybę išsiskirti, leidžia nustebinti bei padovanoti ypatingą emociją.

Dovanomis užkariauti pasaulį

„Manau, kad laimė slypi ne piniguose ir ne dovanų kainoje. Svarbiausia yra idėja. „Tinggly“, išvertus iš anglų kalbos, reiškia jausmą, kai įvykis ar prisiminimas sukelia malonius šiurpuliukus“, – pavadinimo kilmę atskleidžia L. Čeikus. Verslininkas sako, kad dėl pavadinimo registravimo reikalavimų teko šį žodį kiek patobulinti.

Svarbiausia žinoti, kas patinka, kam jauti aistrą. Jei ko nors norėsi taip stipriai kaip oro, tai ir pasieksi. 
 L. Čeikus

Idėją brandinęs apie dvejus metus, pirmuosius darbus pradėjo vykdyti maždaug prieš metus, subūręs septynių žmonių komandą. „Pradinis verslo kapitalas sudarė 200 tūkst. eurų. Toliau finansiniai poreikiai priklausys, ar sieksime greitesnės, ar lėtesnės, bet natūralesnės plėtros. Pagrindinės rinkos, į kurias šiuo metu esame orientuoti, yra Jungtinė Karalystė ir Jungtinės Amerikos Valstijos. Mūsų klientų amžius yra pats įvairiausias, kur kas svarbiau, kaip žmogus jaučiasi. Juk gali būti ir studentas, bet širdyje jau sulaukęs pensinio amžiaus, – ironizuoja L. Čeikus ir vardija daugybę pavydžių, kaip senjorai ryžtasi šuoliui parašiutu, egzotiškų patiekalų degustacijai ar aplankyti ypatingas vietas. – Šie išgyvenimai formuoja bei ugdo žmogų, tad, tikiu, suteikia ir laimės.“

Kalbėkime darbais, o ne žodžiais

„Mažiau kalbų, daugiau darbų“ – viena mėgstamiausių verslininko frazių. Dar mokykloje išmokęs geriausių rezultatų siekti minimaliomis pastangomis, pašnekovas žino, kad laikas, leidžiamas abejojant, tik tolina galimybę padaryti tai, dėl ko svarstai. „Jei atvirai, neturiu baimių ir tai vienintelė priežastis, kodėl tikiu, kad žmonės kažką padaro“, – teigia L. Čeikus ir pasakoja, kaip dar studijuodamas transporto ekonomiką Vilniaus Gedimino technikos universiteto pirmame kurse įkūrė automobilių nuomos verslą. „Tai man buvo pačios geriausios verslo vadybos studijos. Mokiausi, dirbau ir eksperimentavau. Vėliau ši įmonė peraugo į atvykstamojo turizmo paslaugas teikiančią bendrovę Baltijos šalyse. Po kurio laiko ėmiau organizuoti korporatyvinius renginius į Baltijos šalis atvykstančioms užsienio įmonėms. Vis dėlto tai buvo neautomatizuota, savaitgalių ir daugiau asmeninio pobūdžio veikla, kurią norėjau pakeisti, todėl ėmiausi dovanų verslo“, – savo veiklos įvairove dalijasi verslininkas.

„Dar vaikystėje, nuo dešimties metų, vasaromis dirbau senelio dirbtuvėse. Padėjau gaminti medalionus, ženkliukus. Tai buvo nuobodus rankinis darbas, tad vis svajodavau apie galimybę viską automatizuoti ir pagreitinti procesą. Tai giliai įsirėžė į atmintį, todėl ir projektai, su kuriais labiausiai patinka dirbti, yra maksimaliai automatizuoti, kad turėtų kuo didesnį potencialą augti“, – nuo mažens susiformavusias verslo nuostatas atskleidžia L. Čeikus.

Pradedantiesiems verslininkams „Tinggly“ idėjos autorius pataria: „Svarbiausia žinoti, kas patinka, kam jauti aistrą. Jei ko nors norėsi taip stipriai kaip oro, tai ir pasieksi. O jeigu verslo idėja yra išskaičiuota ar tiesiog kažkur paskaitei, gal nugirdai draugo pasakojimą, pasvarstyk, ar nori į tai investuoti savo laiką ir pinigus. Bus aistra – bus ir sėkmė! Tada telieka maža smulkmena – reikia pradėti. Dažniausiai žmonėms nepasiseka, nes taip niekada nieko ir nepradeda.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai