...

Prabangių papuošalų idėją parsivežė iš JAV

Verslas

2015.06.05

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Prabangių papuošalų idėją parsivežė iš JAV

Internetinės prabangių juvelyrinių papuošalų parduotuvės „Indivi deimantai“ įkūrėja - Darija Morozova. Asmeninio albumo nuotr.

Po dešimties metų teisinio darbo patirties Lietuvoje ir JAV vilnietė Darija Morozova (34) iš ryto nebekrūpčioja nuo žadintuvo skambučio ir minties, kad vėl pirmadienis, vėl – į darbą. Prieš porą metų savo verslą pradėjusi moteris sako, kad sunkiausia buvo žengti pirmąjį žingsnį ir išeiti į niekur, suvokiant, kad uždarius duris kelio atgal nėra. „Lieka tik vienintelis – padaryti tai, ką sumanei“, – tikina pašnekovė, sukūrusi internetinę prabangių juvelyrinių papuošalų parduotuvę „Indivi deimantai“. Neseniai ji priėmė dar vieną sprendimą ir sustiprino savo veiklą – jos verslo partneriu tapo žinomas juvelyras Andrejus Jonutis.

Sėkmės sąlyga – nedidinti sąnaudų

Baigusi teisės bakalauro studijas Mykolo Romerio universitete, o magistro diplomą įgijusi JAV bei ten dirbusi ir gyvenusi ketverius metus, D. Morozova pažino ir tos šalies kultūrą bei papročius. O vienas įvykis dar labiau atvėrė akis. Gavusi išskirtinę dovaną – papuošalą su deimantu, ji atkreipė dėmesį, kad Amerikoje ypatingomis gyvenimo progomis labai populiaru dovanoti prabangius papuošalus, ypač su deimantais. Grįžusi į Lietuvą, moteris tęsė teisininkės karjerą, tačiau jos nepaleido mintis, kad ir pas mus būtų erdvės skleisti ją sužavėjusią prabangių papuošalų dovanojimo tradiciją, kad tai galėtų būti jos nauja veikla, kuri džiugintų širdį. Kad idėja puiki, pritarė ir vyras. Su jo pagalba ir įsteigė internetinę parduotuvę.

„Tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad papuošalai, juvelyrika – siaura sritis, bet iš tikrųjų, kai pradedi gilintis, suvoki, kad nieko nežinai. Ir kuo daugiau atrandi, tuo nuostabesnė ši rinka atrodo“

D. Morozova

„Iš pradžių visa mūsų veikla buvo labiau pomėgio lygio, o laikui bėgant išsiplėtojo. Pajutome, kad žmonės iš tikrųjų norėtų tokios paslaugos, kad jiems tai gražu. Iš pradžių pardavinėjome įvairių gamintojų produkciją, bet vis labiau galvojome, kad būtų gerai išaugti ir kurti bei pardavinėti savos gamybos papuošalus. Pradėjome ieškoti, kas galėtų mums tiekti žaliavas, suradome ir tuos, kas Lietuvoje galėtų gaminti brangius juvelyrinius dirbinius, – pasakoja D. Morozova. – Augti ir plėstis padeda tai, kad kiek uždirbama, tiek iš naujo investuojama.“

Daugeliui neįprasta, kad ir brangius daiktus galima parduoti internetu. Iki tol niekas to nedarė. „Gal todėl ir vertino skeptiškai. Žmonės nekritikavo, tiesiog nesuprato, kaip tai gali veikti. Kas nesuprantama, paprastai baugina. Bet man pačiai tai atrodė taip natūralu ir teisinga. Žmonės labai nori naujovių, jie yra mąstantys ir progresyvūs“, – teigia savo sprendimais neabejojanti verslininkė.

Naujovės skinasi kelią

„Parduotuvėse dažnai būna iškabintos lentelės, kad juvelyriniai dirbiniai negrąžinama. O mes pasukome kitu keliu ir suteikiame mėnesio grąžinimo garantiją. Toks veiksmas buvo labai neįprastas, iki šiol visi klausinėja, kaip čia mes šitaip. O man pačiai atrodė, kad tai labai geras dalykas. Ir jis pasiteisino 100 procentų. Jeigu esi tikras, kad tavo gaminys geras ir tau tikrai nėra dėl ko bijoti, kodėl gi nesuteikus žmogui tokios galimybės?“ – patirtimi dalijasi D. Morozova.

Jos nuomone, JAV ir Lietuvos rinkos nėra skirtingos, žmonės yra tokie patys, tik tam tikros naujovės ateina su laiku. „Sritis, kurioje dirbame, yra labai įdomi. Kiekvieną dieną atrandu ką nors nauja, o tai skatina toliau tobulėti, nesustoti vienoje vietoje. Tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad papuošalai, juvelyrika – siaura sritis, bet iš tikrųjų, kai pradedi gilintis, suvoki, kad nieko nežinai. Ir kuo daugiau atrandi, tuo nuostabesnė ši rinka atrodo. Esu baigusi tarptautinės laboratorijos kursus apie brangakmenius, juose pateikiama nepaprastai daug žinių. Šis verslas labai motyvuoja, nes nuolatos yra kur tobulėti“, – atskleidžia verslininkė, patikėjusi savo moteriška intuicija ir pasirinkusi prekiauti papuošalais su tauriaisiais akmenimis.

Kiekvienam pasiūlyti unikalų gaminį

„Gaminame ir iš nuotraukų, aukštas juvelyrų lygis tai leidžia. Kai kurie sudėtingi papuošalai prieš tai suprojektuojami kompiuteriu ir atspausdinami trimačiu spausdintuvu. Ateityje turime tikslą įmonę kompiuterizuoti, technologiškai susisteminti. Tuo ir išsiskiriame, kad neužsiimame masine gamyba“, – sako konkurencijos nebijanti D. Morozova, įmonės patalpose kartu su verslo partneriu A. Jonučiu įkūrusi ir juvelyrų dirbtuves bei saloną, į kurį užsukę klientai gali aptarti savo pageidavimus tiesiogiai su juvelyrais. Nors vizija prekiauti prabangiais papuošalais vien elektroninėje parduotuvėje išlieka.

Versle svarbi komanda

Skatindama tikėti savo idėjomis, pašnekovė pabrėžia, kad bet kuris verslas, jeigu jis neina iš širdies, neatneš jokios grąžos. „Grąža, manau, pirmiausia yra asmeninis pasitenkinimas. Kai tau iš tikrųjų norisi eiti į darbą. Labai svarbu geras kolektyvas, turėti bendraminčių komandą. Įmonė pirmiausia yra žmonės. Jei jiems nebus gerai ir įmonei nesiseks. Surasti tinkamiausius žmones yra tarsi dovana arba paties įdirbio, vidinės intuicijos pasekmė“, – įsitikinusi D. Morozova.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.