...

Ketina pasinaudoti kylančia daiktų interneto banga

Verslas

2015.06.15

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Ketina pasinaudoti kylančia daiktų interneto banga

Elektroninės parduotuvės „EGOsmart“ vienas įkūrėjų - Marijus Aliulis. Asmeninio archyvo nuotr.

Ištobulėję techniniai sprendimai, marios neįkinkytų pinigų, kuriuos į perspektyvius įrenginius nori investuoti verslo angelai ir atskiri asmenys, aukojantys pinigus per minios finansavimo sistemas, leidžia sparčiai plisti reiškiniui, skambiai vadinamam daiktų internetu. Jis tampa ne tik madinga naujove, bet ir perspektyvia verslo galimybe. Tuo įsitikinęs kaunietis Marijus Aliulis (37), elektroninės parduotuvės „EGOsmart“, siūlančios išmaniuosius prietaisus, vienas įkūrėjų.

Kažką reikia daryti

Marijus kilęs iš Marijampolės. Atėjus metui studijuoti universitete, jis persikėlė į Kauną. Ten vyras įleido šaknis, sukūrė šeimą, o dabar dar ėmėsi ir nuosavo verslo.

Verslo administravimo mokslus baigęs pašnekovas, iki šiol didžiąją profesinės veiklos dalį praleidęs dirbdamas rinkodaros ir reklamos srityse, sako, kad idėja atidaryti išmaniųjų daiktų el. parduotuvę buvo subrandinta kartu su bičiuliais.

„Lietuvoje banga dar tik kyla. Ne visi žmonės turi naujus išmaniuosius telefonus ar planšetinius kompiuterius, suderinamus su išmaniaisiais daiktais“

M. Aliulis

„El. parduotuvę „EGOsmart“ įkūrėme keturiese. Mūsų komandą trumpai būtų galima apibūdinti kaip rinkodaros, pardavimo specialistų ir verslininkų derinį. Pamenu, kaip vis diskutuodavome apie darbus ir galimybes, o Renatas sakydavo, kad laikas pradėti dirbti sau“, – pasakojo Marijus.

Ir jis, ir keli kiti jo draugai, vėliau tapę verslo partneriais, dirbo įmonėse, glaudžiai susijusiose su technologijų industrija. Tai suteikė jiems unikalią galimybę stebėti, kaip kinta vartotojams skirtos elektronikos ir išmaniųjų prietaisų rinka. Ji vyrams pasirodė itin perspektyvi. Tai patvirtina ir tyrimų bendrovės „Gartner“ pateikiami duomenys, rodantys, kad iki 2020 m. aktyvių interneto daiktų kiekis pasaulinėje rinkoje išaugs iki 50 milijardų, o per 2015-uosius jų skaičius bus dar dvigubai mažesnis – „tik“ 25 milijardai.

„Lietuvoje banga dar tik kyla. Ne visi žmonės turi naujus išmaniuosius telefonus ar planšetinius kompiuterius, suderinamus su išmaniaisiais daiktais. Be to, dalis žmonių nėra iki galo perpratę naujausių telefonų galimybių. Tačiau pažangių naudotojų gretos kasdien gausėja. Tad didėja ir poreikis įsigyti išmaniuosius prietaisus, kurie palengvintų gyvenimą, pagerintų jo kokybę. Išanalizavę tendencijas nutarėme, kad naudotojams būtų patogu visus su tuo susijusius sprendimus rasti po vienu stogu“, – sakė Marijus.

Ne tik parduoda, bet ir šviečia

Partneriai nedelsė. 2014 m. spalį ėmėsi realių darbų, o jau 2015 m. sausį vartotojams buvo oficialiai pristatyta pirmoji Lietuvoje specializuota išmaniųjų daiktų el. parduotuvė „Egosmart.eu“. Jos asortimentą sudaro įvairiausi įrenginiai, suskirstyti į keturias kategorijas: namams, sveikatai, vaikams ir sportui. Dvi iš jų yra itin populiarios.

„Ir Vakaruose, ir Lietuvoje pastebimas sportavimo bumas. Ypač išpopuliarėjo bėgimas. Ši tendencija iš dalies susijusi su išmaniosiomis technologijomis. Telefonuose įdiegtos programėlės leidžia žmonėms sekti, fiksuoti savo rezultatus, skelbti juos socialiniuose tinkluose. Papildoma įranga, pavyzdžiui, išmanieji laikrodžiai, suteikia sportuojančiajam daugiau laisvės, galimybių ir patogumo. Jie padeda fiksuoti ne tik įveiktą atstumą, bet ir, tarkime, pulsą. O tai yra vienas svarbiausių kriterijų bėgikams“, – aiškino pašnekovas.

Kita sparčiai populiarėjanti išmaniųjų prietaisų kategorija – sveikatos priežiūrai skirti įrenginiai. Pavyzdžiui, spaudimo matuokliai arba išmaniosios svarstyklės, kurios gali matuoti ne tik svorį, bet ir kūne esančių riebalų kiekį bei fiksuoti daugelį kitų parametrų. Šios kategorijos prekės dažniau domina vyresnius žmones. Pasak Marijaus, populiarėjant išmaniesiems telefonams tarp senjorų, didėja ir jų susidomėjimas moderniais sveikatos stebėsenos įrenginiais.

Apie išmaniųjų įrenginių – interneto daiktų – galimybes jauniems žmonėms, anot Marijaus, daug aiškinti nereikia. Jie puikiai žino, ko reikia ir kaip naudotis vienu ar kitu technologiniu sprendimu. Tačiau jie sudaro palyginti nedidelę visuomenės dalį. Visus kitus reikia papildomai informuoti, jiems aiškinti, šviesti. Tai viena svarbiausių „EGOsmart“ misijų.

Kurdami el. parduotuvę, jos bendrasavininkiai daug dėmesio skyrė ne tik prekių pristatymui, bet ir informacinio pobūdžio turiniui sukurti. Jie net patys rengė įrenginių apžvalgas. Ir nors per kelis mėnesius pardavimo rezultatai nešovė aukštyn, tačiau interneto svetainės lankomumas rodo pozityvius ir vilties teikiančius ženklus.

„Vidutiniškai per dieną sulaukiame jau apie 500 unikalių lankytojų, jie naršydami mūsų el. parduotuvėje praleidžia apie keturias minutes. Tai rodo, kad jie randa juos dominančios informacijos. Tiesa, perka tik nedidelė lankytojų dalis. Manome, kad po metų ar poros situacija pasikeis. Tuomet pradėsime ir plėtrą į kitas rinkas. Kaip tik todėl iškart ir pasirinkome domeno galūnę „eu“, – atskleidė Marijus.

Pasiteiravus pašnekovo, kodėl pirkti išmaniuosius įrenginius verta ne „eBay“ ar „Amazone“, o „EGOsmart“, šis tikino, kad didžiausias jų pranašumas – aptarnavimo greitis ir kokybė. Be to, lietuvių el. parduotuvės taikoma kainodara yra tokia, kad prekių kainos yra kone vienodos su pasaulinių gigantų teikiamais pasiūlymais.

Nelauks klientų – eis pas juos patys

EGOsmart“ įkūrimas šio projekto dalininkams kainavo visą įmonės įstatinį kapitalą. Sąnaudos galėjo būti ir didesnės, tačiau vyrai įdėjo daug asmeninio laiko, pastangų ir žinių. Jos padėjo pasiekti dabartinius rezultatus neįklimpus į skolas. Tačiau gera pradžia negarantuoja sėkmės. Didėjantis išmaniųjų prietaisų ir žaislų populiarumas paskatino šia niša susidomėti ir dideles bendroves, kurios sudarys nemenką konkurenciją Marijaus su kolegomis įkurtai el. parduotuvei.

Vienas agresyviausiai šia kryptimi dirbančiųjų – mobiliojo ryšio operatorius „Bitė“. Jo atstovai kovo pabaigoje paskelbė bendrovės siekį tapti didžiausiu išmaniųjų įrenginių pardavėju Lietuvoje. Šią žinią lydėjo kelių klientų aptarnavimo salonų pertvarkymas. Ten prekių asortimentas suskirstytas į tokias sritis kaip išmanieji telefonai, išmanieji namai, išmanusis sportas ir laisvalaikis bei išmanieji žaislai.

Priminus Marijui šį didelės įmonės žingsnį, pašnekovas nesureikšmino „Bitės“ planų. „Visų pirma, konkurencija yra naudinga vartotojams, todėl visi turėtų tik džiaugtis. Na, o mes, esu tikras, turime išties gerus ryšius su prekių tiekėjais, kad galėtume pasiūlyti patrauklias kainas ir sąlygas. Juolab kad dabar vedame derybas su gamintojais, todėl ateityje gausime dar geresnes sąlygas ar net išskirtines platinimo teises. Tai, žinoma, leis mūsų klientams gauti dar daugiau naudos“, – optimistiškai ateitį įvertino vienas „EGOsmart“ įkūrėjų M. Aliulis.

Apkaltinti jo per didelėmis viltimis tikrai negalima. Užtenka žinoti šių metų kovą skelbto DNB banko tyrimo rezultatus. Juose minima, kad apie 95 proc. mūsų šalyje parduodamų telefonų sudaro išmanieji. O juk turėti išmanųjį ir jį naudoti tik skambinti ir žinutėms rašyti – šventvagystė. Tai būtų tas pat, kaip turėti galingą sportinį automobilį, bet juo riedėti kaip su žilagalviu dešimtos jaunystės žiguliu.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.