KURIANT VERSLĄ PLIUS DYDIS MOTERIMS – PRANAŠUMAS (#)

Loreta Lileikienė prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 38 s.
„Lepidam.lt“ įkūrėjos - Rasa Rėzaitė ir Ingrida Bulatovienė. Asmeninio albumo nuotr.
Buvusios kolegės Rasa Rėzaitė (24) ir Ingrida Bulatovienė (33), kurias suartino bendras panašumas – apkūnumas, šią savo savybę dabar gali įvardyti ne kaip trūkumą, o kaip pranašumą. Iš pradžių tik ieškojusios ir dalijusios informaciją, kur rasti joms tinkamų stilingų drabužių, po kurio laiko suvienijo jėgas ir įgyvendino bendrą idėją – pradėti jais prekiauti pačioms. Juk dėl lieknumo nekonkuruojančių bendraminčių aplinkui tikrai ne viena. Moterys prieš pusmetį ne tik sukūrė savo verslą – plius dydžio (42–58) moteriškų drabužių siuvimą ir prekybą internetu, bet ir pradėjo socialinį projektą už meilę sau „Lepidam.lt“. Idėjos autorės jau yra investavusios bemaž 8 tūkst. eurų.

Nuolatinis tobulėjimas


R. Rėzaitė, baigusi viešojo administravimo studijas, suteikusias pagrindinių teisės, vadybos, ekonomikos ir strateginio valdymo žinių, šiuo metu papildomai semiasi žinių nuotolinio mokymo portaluose.

I. Bulatovienė po edukologijos su anglų kalbos specializacija bakalauro studijų Klaipėdos universitete bei viešojo administravimo su švietimo įstaigų vadybos specializacija magistro studijų Mykolo Romerio universitete taip pat nestovi vietoje ir nuolatos ieško naujų mokymosi metodų, nuotoliniu būdu išklausydama geriausių užsienio universitetų lektorių mokymus. „Tie, kas turi idėją, bet nežino, nuo ko pradėti ją įgyvendinti, juose tikrai ras daug naudingos informacijos“, – sako pašnekovė.

„Savo mažąjį judėjimą pavadinome „Lepidam“. Lotyniškai tai reiškia „žavinga, sąmojinga, šmaikšti, elegantiška“. Būtent tokia ir turi jaustis kiekviena moteris, nepaisydama dėvimų drabužių dydžio ar kitų veiksnių“
„Lepidam.lt“ įkūrėjos

Noras turėti savo pinigų

R. Rėzaitė norą užsidirbti savo pinigų atsimena nuo mažens. Paauglystėje per atostogas su draugėmis dirbdavo pas vienos jų tėvus: klijuodavo ant prekių lipdukus, yra nešiojusi skrajutes... Nemažai laiko skirdavo savanoriškai veiklai, kuri padėjo ištobulinti reikiamus įgūdžius. Taip įgijusi žinių ir patirties, 11-oje klasėje mergina pirmą kartą gavo atlyginimą už darbą, kuriame galėjo atsiskleisti, – tapo dienraščio korespondente. I. Bulatovienė taip pat norėjo kuo greičiau tapti finansiškai nepriklausoma nuo tėvų ir prisidėti sutaupant šeimos biudžetą, tad dar per studijas pradėjo dirbti anglų kalbos mokytoja, taip pat versdavo filmus televizijai.

Apkūnumas sutelkė bendrai idėjai

Moterys susipažino darbe, abi buvo nuotolinių vaizdo mokymų projektų vadovės. „Susibendravome, vis pasidalydavome, kur vienai ar kitai pavyko nusipirkti kokių nors gražių drabužių, kartu užsisakinėjome iš užsienio parduotuvių. Kadangi abi priklausome plius dydžio kategorijai, tad su problema apsiperkant susidurdavome nuolat“, – prisimena R. Rėzaitė.

Vieną kartą draugės išsikalbėjo, kad abi turi tą pačią idėją – atidaryti parduotuvę didelių dydžių drabužių ieškančioms moterims. Padiskutavo šia tema ir nusprendė – darome! Susidėliojo veiksmų planą, išsigrynino idėją, tikslus, įsteigė įmonę ir pradėjo ieškoti tiekėjų. „Pamačiusios, kaip užsienyje sudėtinga rasti gražių, stilingų didesnio dydžio drabužių urmu, nusprendėme kurti savo kolekciją. Ieškojome prie projekto norinčių prisijungti dizainerių, rinkomės modelius, medžiagas, siuvome... Ieškojome modelių, darėme fotosesijas. Iš tiesų visas procesas užtruko gana ilgai“, – apie lėtą verslo pradžią pasakoja I. Bulatovienė.

Sunkiausia pradėti be patirties ir investicijų

Moterys sako, kad joms, neturinčioms jokios drabužių siuvimo, kūrimo patirties, buvo sunkiausia suprasti, kaip visa tai vyksta. Kokių eskizų reikia siuvėjai, kaip ir kur pirkti medžiagas, kokios yra siuvimo galimybės – visa tai buvo nauja. Verslo partnerės pripažįsta: sunkiausia buvo ir iki šiol yra finansinė dalis. „Norint pasiūlyti didelį ir kokybišką asortimentą, reikia investicijų. Idėja yra labai svarbu, bet ne mažiau svarbu ir finansų valdymas bei planavimas. Pradiniame etape šių žinių mums pritrūko. Taip pat supratome, kad reikia labai atsargiai rinktis tiekėjus, iš pradžių juos išbandyti užsisakant tik nedidelį skaičių siūlomų prekių“, – teigia šiokios tokios patirties įgijusios pašnekovės.

Ne tik verslas, bet ir prasmingas projektas

Pradėjusios abiem įdomų verslą, kuriam Lietuvoje buvo tuščia niša, verslios moterys džiaugiasi, kad ši veikla nestokoja kūrybiškumo. Mados tendencijų sekimas, asortimento formavimas, nuolatinis bendravimas su klientėmis – visa tai jas džiugina. Projektas įgavo ir socialinį atspalvį – moterys skatinamos mylėti save, pasitikėti savimi, atsikratyti kompleksų. „Savo mažąjį judėjimą pavadinome „Lepidam“. Lotyniškai tai reiškia „žavinga, sąmojinga, šmaikšti, elegantiška“. Būtent tokia ir turi jaustis kiekviena moteris, nepaisydama dėvimų drabužių dydžio ar kitų veiksnių“, – tikina verslininkės.

Iššūkis – platesnis asortimentas

R. Rėzaitė ir I. Bulatovienė kelia sau iššūkių. Didžiausias jų tikslas – siūlyti dar platesnį asortimentą. Tiesa, kurti naujus modelius brangu.

E. prekybos pranašumai – pasiekiama didesnė tikslinė auditorija, verslą galima valdyti septynias dienas per savaitę po 24 valandas per parą, tačiau, pasak R. Rėzaitės, yra ir sunkumų: plius dydžio moterys dar vangiai perka drabužius internetu, nesvarbu, kad visada galima netikusį drabužį grąžinti. Todėl, spręsdamos šią problemą, verslininkės Vilniuje siūlo galimybę patikusį drabužį pasimatuoti. Ateities planuose verslo įkūrėjos mato ir parduotuvės atidarymą bei tam tikrą sukurtą platformą plius dydžio moterims, leidžiančią susikomplektuoti individualiai joms pritaikytus ir tinkamus drabužius.

Idėjos neužtenka, reikia ir žinių

R. Rėzaitė jau galėtų patarti ketinantiesiems pradėti savo verslą: „Visų pirma domėkitės. Pasistenkite komandoje turėti bent po vieną kiekvienos srities specialistą. Idėjos neužteks, reikia finansų, projektų valdymo, rinkodaros srities žinių. Ir asmeniškai rekomenduoju nedirbti iš namų, o išsinuomoti biurą: nors tai ir papildomos išlaidos, pati patyriau, kad produktyvumas – nepalyginamas. Ypač jei komandoje esate ne vienas, biuras padeda efektyviau komunikuoti ir sklandžiau dirbti.“ I. Bulatovienė savo ruožtu ragina išdrįsti rizikuoti: „Net jei nepavyks, įgysite neįkainojamos patirties ir kitos idėjos tikrai bus sėkmingesnės.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai