PASITRAUKĖ IŠ „APP CAMP“, BET NE IŠ TECHNOLOGINIŲ STARTUOLIŲ PASAULIO (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 32 s.
Buvęs „App Camp“ generalinis direktorius - Tomas Martūnas. Asmeninio albumo nuotr.
Pastaruosius kelerius metus „App Camp“ vardas startuolių pasaulyje buvo itin gerai žinomas. Mobiliųjų programėlių akceleratorius ne tik sudarė sąlygas atsirasti ne vienam įdomiam produktui, bet ir padėjo mobiliųjų technologijų rinkai Lietuvoje pasistūmėti ne vienu žingsniu į priekį. Vis dėlto visus šiuos metus „App Camp“ į priekį vedęs Tomas Martūnas šiemet nusprendė pasukti kitu gyvenimo keliu.

Norėjosi daugiau erdvės

T. Martūnas atskleidžia, kad apie pasitraukimą iš „App Camp“ pradėjo galvoti visai nejučia. „Visi pokyčiai atsiranda netikėtai. Mano atsiradimas „App Camp“ irgi nebuvo planuotas. Regis, vieną dieną banke „Swedbank“ su savo vadovu dėliojiesi karjeros planus A ir B, o įvyko C variantas. Prieš tapdamas „App Camp“ generaliniu direktoriumi vadovavau „Swedbank“ trijų Baltijos šalių verslo klientų aptarnavimo plėtros departamentui, o po poros mėnesių jau buvau „App Camp“, – pasakoja jis.

„Versle svarbiau ne tai, ką tu žinai, bet ką pažįsti, t. y. viskas sukasi apie pažintis“
T. Martūnas

Buvusio „App Camp“ vadovo teigimu, tokias permainas nulemia likimas, sutiktų žmonių įtaka. Šie du veiksniai padėjo surasti ir naują karjeros iššūkį – T. Martūnas prisijungė prie „LTk Capital“ komandos. Čia jis tikisi įgyvendinti tuos planus, kurių su „App Camp“ nebūtų buvę įmanoma įgyvendinti. „Pasaulinės verslumo stebėsenos tyrimas rodo, kad finansinis užnugaris reikalingiausias pačioje verslo kūrimo pradžioje, nes dauguma naujų verslų kūrėjų grąžos iš verslo turi laukti gana ilgai. „App Camp“ atveju, didėjant projektams, plečiantis jų geografijai, gausėjant klientams, investavus į laboratorijų tinklą ir „produktizavimą“, atsirado ir vis didesnis apyvartinio kapitalo poreikis, o finansavimui sustojus teko pristabdyti plėtrą ir priimti sąnaudų taupymo sprendimus. Pagal 5 elementus manasis yra erdvė. Man reikia plėstis, ambicijų. „LTk Capital“ kartu su Tadu Karosu ir stipriais mūsų investuotų e. ir m. prekybos startuolių lyderiais ir jų komandomis matau labai daug perspektyvų. Štai iš čia ir sprendimas“, – teigia pašnekovas.

Viską darytų taip pat

Vertindamas tai, ką pavyko pasiekti su „App Camp“, T. Martūnas išskiria teigiamą įtaką šalies startuolių ekosistemai ir pabrėžia, kad mobiliųjų programėlių pramonei pagrindas jau padėtas. Atėjo laikas išnaudoti m. prekybos galimybes visame pasaulyje. „Retrospektyviai žiūrint, pastarieji treji metai buvo labai įdomi kelionė. Juk „App Camp“ prisidėjo prie startuolių ekosistemos vystymosi, švietimo apie „išmanizaciją“ (verslo klientų vadovų mąstyme padėjo grūdus  apie procesų ir klientų aptarnavimo mobilumą), mokslo ir verslo bendradarbiavimo pamatų dėjimo. Visa tai matyti ir daryti buvo gera. Man smagu buvo dirbti su kiekvienu buvusių „App Camp“ nariu, mokintis iš kiekvieno ir  iš akcininkų. Buvo sunkių laikų, buvo lengvesnių, bet esu tikras, kad kiekvienas buvęs „App Camp“ dalimi žino, prie kokios vizijos prisidėjo, kiek patirties įgijo. Su visais klientais, partneriais, darbuotojais santykiai išlieka geri, o gyvenime dar teks susimatyti ne kartą. „App Camp“ buvo ir yra ne tiesiog dar viena programavimo įmonė. Kiekvienas projektas nešė pokytį, inovaciją, klientui kūrė vertę. Tikiu, kad naujieji „App Camp“ savininkai tęs pradėtus prasmingus darbus. Taigi viskas bus ne tik gerai, bet dar geriau“, – įsitikinęs jis.

Neįkainojama patirtis

Darbas su „App Camp“ pašnekovui davė daug ir kaip verslininkui, ir kaip žmogui ižvalgu pasidalinsiu keletu  „Versle svarbiau ne tai, ką tu žinai, bet ką pažįsti, t. y. viskas sukasi apie pažintis. Žinoma jos yra nieko vertos be kompetencijos ir rezultatų. Taip pat pagrindinis matematinis veiksmas versle yra dalyba, o ne daugyba ar sudėtis Bendradarbiaujant visada reikia siekti ilgalaikės partnerystės, nes, jei esi nusiteikęs apgauti, tai galėsi padaryti tik vieną kartą. Galiausiai pastebėjau, kad geriausias kokteilis išeina, kai patirtis susilieja su jaunatvišku entuziazmu. Tada gimsta superkomandos“, – svarbiausias „App Camp“ išmoktas pamokas vardija T. Martūnas.

Galų gale per trejus metus, praleistus „App Camp“, išsikristalizavo ir svarbiausi patarimai, kuriuos dabar norėtųsi perduoti į mobiliųjų technologijų rinką ateinantiems startuoliams. „Apie verslo modelį reikia neužmiršti pagalvoti jau pačioje pradžioje. Daug rašoma apie milijardais vertinamas įmones, neva jos neturi verslo modelio, tiesiog dirba dėl klientų ir sugalvoja jį daug vėliau. Mano manymu, tai įmanoma rinkoje, kurioje rizikos kapitalo, ypač pradinių fazių, finansavimas ir startuolių ekosistema yra brandi. Lietuvoje esame tik kelio pradžioje, todėl yra rizika, kad startuolis sustos kelionės viduryje, jei neturės tvaraus verslo modelio. Niekas nerašo apie nesėkmingai veikiančias bendroves, bet tiesa yra tokia – įmonė be verslo modelio krizės atveju neturi atsitraukimo scenarijaus“, – įspėja pašnekovas.
Kitas patarimas – fokusas į savo produktą ir jo esminę teikiamą vertę.

Ir galiausiai  - drąsiau svajok! Jei negali įsivaizduoti galvoje ką nori pasiekt, tai niekada neatsiguls į xls ir vadinasi niekada netaps realybe! Svajokit drąsiai, bet būkit pasiruošę pokyčiams, nes technologiniuose startuoliuose dažniausiai viskas vyksta ne pagal planą, bet jį turėti BŪTINA!”

Minčių ir ambicijų netrūksta

O kas toliau? Kur T. Martūną veda verslininko kelias? Jis teigia, kad projektų ir planų tikrai netrūksta. „Kelias veda namo – pas šeimą. O jei rimtai, jis veda į platųjį pasaulį. Labai džiaugiuosi ankstesnių investicijų sėkme, pavyzdžiui, į „Mobofree.com“. Ši bendrovė jau turi daugiau kaip 4 mln. registruotų klientų, 60 mln. parodymų, pirmauja Nigerijoje ir sėkmingai žengia į Zimbabvės bei Ugandos rinkas. Jau greit pora inovatyvių produktų išbandys „Kickstarter.com“ potencialą. Bus labai įdomu. Tarp 10 pasaulyje sparčiausiai augančių ekonomikų 6 yra Afrikoje.  Dabar visas mano dėmesys sutelktas į „Ltk Capital“ fondo eelektrininės ir mobilios komercijos bei saulės energetikos startuolių auginimą Afrikoje ir kitose didelėse rinkose“, – teigia T. Martūnas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai