LIETUVIO IDĖJA DANAMS, NORINTIEMS SAVO DVIRAČIUS LAIKYTI LYG TROFĖJUS (#)

Gintaras Gimžauskas prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 44 s.
Dviračių dirbtuvės „KP Cykler“ įkūrėjai - Kasparas Peekas ir Gediminas Maslauskas. Asmeninio archyvo nuotr.
2010 m. į Odensę (Danija) išvykęs Gediminas Maslauskas (24) nesitikėjo, kad vos po kelerių metų ten jis taps sėkmingo dviračių verslo partneriu. Tiesa, vaikinas nuo jaunystės turėjo ambicijų sukurti ką nors savo, tačiau tokį gyvenimo posūkį numatyti buvo sunku. Juolab kad jauno vyro sėkmės istorijoje nemažas vaidmuo teko ir laimingam atsitiktinumui, suvedusiam su reikiamu žmogumi.

Susitiko su estu iš Didžiosios Britanijos


Studijuodamas Danijoje G. Maslauskas dar ir aktyviai žaidė ledo ritulį antrojoje šalies lygoje. Taip leisdamas laisvalaikį, jis susipažino su Kasparu Peeku – estu, metusiu pardavimo vadybininko darbą Londone ir persikėlusiu gyventi į Kopenhagą, kur gyveno jo mergina. Vis dėlto ne vien ji traukė estą į Daniją. Vyras turėjo tikslą ten įkurti verslą.

Kadangi danai išsiskiria ne tik tuo, kad yra laimingiausia tauta pasaulyje, bet ir vieni aktyviausių dviračių entuziastų, K. Peekui nebuvo sunku nuspręsti, kokią verslo nišą derėtų pasirinkti. Taip atsirado dviračių dirbtuvės „KP Cykler“. Būtent prie jų plėtros estas praėjusių metų lapkritį ir pakvietė prisijungti G. Maslauską, taip pat besižavintį dviračiais.

„Aišku, ant tų laikiklių galima daug ką kabinti. Galima net ir remontuoti dviratį – taip daug patogiau. Tačiau iš principo tai prekė, skirta miesto dviračių savininkams, kuriems svarbu, kad laikiklis gerai atrodytų tiek su, tiek be dviračio“
G. Maslauskas

„Nors Danijoje yra labai daug dviračių ir jais besinaudojančių žmonių, tačiau netrūksta ir įmonių, siūlančių su šiomis transporto priemonėmis susijusias paslaugas, – patirtimi apie verslo plėtrą dalijasi lietuvis ir tęsia: – Todėl pradėjome ieškoti naujų būdų išsiskirti iš minios kitų, siūlančių panašias paslaugas. Jį radome visai neseniai ir kiek netikėtai“, – sako pašnekovas.

Idėjos gimimas ir investicijų paieška

Pasirodo, išganinga mintis visą laiką slypėjo vaikinams panosėje, tačiau jie jos nematė, nes tas daiktas buvo toks įprastas, kad praslydo pro akis. Atidžiau pažvelgti į turimą sprendimą paskatino vieno kliento pageidavimas.

„Kartą į mūsų dirbtuves užsuko norvegas ir pareiškė: „Man reikia kabyklos, kad galėčiau laikyti dviratį, pakabintą ant sienos.“ Mes susižvalgėme ir atsakėme, kad tokiais dalykais neprekiaujame ir neturime ką pasiūlyti. Tada klientas dūrė pirštu į ant sienos esantį savo reikmėms iš dviračio vairo pagamintą pakabą, ant kurio laikydavome dviračius, ir tarė: „O gal tokį galite sukonstruoti?“ – prisimena G. Maslauskas.

Anot jo, po šio nutikimo tapo aišku, kad panašios kabyklos gali būti tai, ko „KP Cykler“ ir ieškojo. Tačiau iškilo naujas iššūkis – reikėjo gauti pinigų kabykloms gaminti, o prisirišti prie investuotojo ir jo įgeidžių G. Maslauskas su K. Peeku tikrai neketino. Tad verslo partneriai nutarė išbandyti laimę sutelktinio finansavimo platformoje „Kickstarter“.

„Žinojome, kad tai puikus būdas ne tik gauti pinigų savo idėjai įgyvendinti, bet ir galimybė patikrinti jos gerumą. Be to, anksčiau jau buvome toje pačioje platformoje sukūrę vieną finansavimo kampaniją, deja, ji nebuvo sėkminga. Užtat turėjome sukaupę reikiamų žinių, kaip antrą kartą nenudegti. O ir greitis tokiais atvejais yra svarbus, nes panašios idėjos nuolatos gimsta tuo pačiu metu skirtingiems žmonėms“, – tikina pašnekovas.

Sukūrę stilingos, minimalistinio dizaino dviračių kabyklos prototipą, vaikinai, padedami draugų ir pažįstamų, kokybiškai parengė „Kickstarter“ kampanijai reikiamą medžiagą (aprašymus, vaizdo klipą ir kt.), paskelbė jos pradžią. Nors G. Maslauskas su K. Peekas neslėpė optimizmo, tačiau net ir jie nesitikėjo, kad praėjus trims dienoms nuo jos pradžios jau bus surinkta reikalinga pinigų suma (10 tūkst. Danijos kronų arba kiek daugiau nei 1,3 tūkst. eurų), leidžianti imtis gamybos.

Tuo „KP Cykler“ sėkmė nesibaigė. Norinčiųjų įsigyti dviračio kabyklą – ant pušinės lentelės pritvirtintą iš Taivano užsakytą chromuotą dviračio vairą, primenantį trofėjų kambario eksponatą – gausėjo kiekvieną dieną. Net per interviu, kai pašnekovas trumpam buvo atvykęs į Lietuvą, jo telefonas suskambo pranešdamas apie dar vieną užsakovą – žmogų, kuris iš anksto moka 79 eurus už neįprastą dviračio laikiklį.

Rašant straipsnį rėmėjų gretos vis augo. Didėjo ir jų užsakymų suma. Prieš skelbiant šį tekstą, kai iki kampanijos pabaigos buvo likę 10 dienų, „KP Cykler“ dviračių laikiklis iš viso buvo surinkęs 26,8 tūkst. Danijos kronų (daugiau nei 3,5 tūkst. eurų).

Domisi visas pasaulis, o gamins Lietuvoje

Paklaustas, ar jie turi pirmenybinių rinkų, iš kurių ir buvo stengtasi pritraukti aukotojų – išankstinių užsakovų, G. Maslauskas tikina, kad konkrečių šalių įvardyti beveik neįmanoma. „Užsakymai mus pasiekia iš viso pasaulio. Turime jų iš Singapūro, JAV, Australijos ir kitų valstybių. Manau, taip yra todėl, kad pasirinkome tinkamą sutelktinio finansavimo platformą. Be to, kad padeda rinkti pinigus ir patikrina idėją, ji dar veikia ir kaip galinga reklama, pasiekianti milžinišką auditoriją.

Prie to prisidėjo ir tai, kad „Kickstarter“ administratoriai „KP Cykler“ projektą buvo išrinkę kaip savo mėgstamiausią, patenkantį į „Staff Pick“ kategoriją.

Augantis populiarumas ir didesnis, nei tikėtasi, išankstinių užsakymų srautas paskatino partnerius kuo skubiau imtis gamybos. Ji bus vykdoma Lietuvoje.

„Man pasisekė, nes žinau auksinių rankų meistrą, kuris ir gamins mūsų naujuosius laikiklius. Kol kas visų jų pagrindas bus pušinis, tačiau ateityje svarstome ir apie ąžuolinius. Taip pat neatmestinos ir kitokios idėjos. Pavyzdžiui, panaudoti senovinių dviračių vairus“, – atskleidžia pašnekovas.

Nors „KP Cykler“ dviračių laikiklis, galintis išlaikyti iki trijų dviračių, sulaukė didelio susidomėjimo, G. Maslauskas nesvajoja apie masinę jo gamybą. Vyras tikina, kad bus siekiama išlaikyti unikalumą ir savitumą. Šie laikikliai labiausiai rūpi tiems, kas tikrai labai mėgsta savo dviračius.

„Aišku, ant tų laikiklių galima daug ką kabinti. Galima net ir remontuoti dviratį – taip daug patogiau. Tačiau iš principo tai prekė, skirta miesto dviračių savininkams, kuriems svarbu, kad laikiklis gerai atrodytų tiek su, tiek be dviračio“, – patikslina G. Maslauskas ir priduria, kad tokio pasisekimo greičiausiai jie nebūtų sulaukę, jei būtų dirbę Lietuvoje.

„Danija žmonėms visame pasaulyje siejasi su laime ir dviračiais. Tai tikrai padeda ir tinkamai nuteikia potencialius klientus“, – paaiškina verslininkas, žadantis su kolega ir toliau kurti naujoves bei nesustoti po pirmosios sėkmės.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai