ŠVIESOS STALIUKAIS KETINA SUDOMINTI VISĄ EUROPĄ (#)

Tomas Fedaravičius prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 7 s.
Inovatyvias ir kūrybingas vaikų lavinimo priemones siūlančios bendrovės „Innospark“ įkūrėja - Vita Markevičiūtė. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.
Inovatyvias ir kūrybingas vaikų lavinimo priemones pasiūliusi bendrovė „Innospark“, dar žinoma startuolio „Edu²“ vardu, ir šio verslo idėjos autorė Vita Markevičiūtė (42) nė nesitikėjo, kad po kelerių metų nuo prototipo sukūrimo jos pristatytu lavinamuoju šviesos staliuku jau naudosis daugiau nei du trečdaliai Lietuvos ikimokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigų vaikų.

Didžiausi laimėjimai ateityje


„Vaikystėje dažnai sapnuodavau, kad šokinėju nuo vieno daugiaaukščio namo stogo ant kito ir jaučiu, kad mano kūnas nespėja su vidiniu skrajūnu. Kūnas – tai mano laimėjimai, turintys konkrečią išraišką, o vidinis skrajūnas – mano siekiai ir vizija, ištrūkę iš dabartinio kūno ir verčiantys jį nuolat judėti pirmyn. Kiekvieną kartą, kai reikia įvertinti rezultatus, mano kalbos aparatas užstringa. Kol dar dirbau samdomus darbus, maniau, kad tai nepasitikėjimo savimi požymis. Tačiau su laiku supratau, kad esu linkusi save vertinti ne pagal tai, ką jau nuveikiau ir pasiekiau. Tai, kas buvo vakar ir netgi šiandien, – jau praeitis. Todėl man visada atrodo, kad vakarykščiai laimėjimai yra maži, palyginti su tuo, ko siekiu ateityje“, – juokiasi „Innospark“ direktorė.

„Šiuo metu su šauniais fizikais mokslininkais kuriame lavinamąjį staliuką, kurio apšvietimas bus suderintas su žmogaus biologiniu laikrodžiu. Naujieji šviesos staliukai ryte skleis šviesą, padedančią susikaupti ir priimti daugiau naujos informacijos, o artėjant vakarui pamažu keisis į raminamą apšvietimą.“
V. Markevičiūtė

Per pustrečių metų V. Markevičiūtė su bendraminčiais sukūrė ir pristatė rinkai tris pagrindinius ir šešis papildomus gaminius. Pagrindiniai lavinamieji gaminiai – tai minėtasis šviesos staliukas, jutiklinė žaidimų širmelė ir vaikiškas konstruojamasis baldas „Tetrikubas“. Šviesos staliukai jau pasiekė 70 proc. Lietuvos ikimokyklinio ir pradinio mokyklinio ugdymo įstaigų, be to, net 11 proc. Latvijos darželių.

„Atrodytų, kad Lietuvos rinka staliukais jau užpildyta, tačiau erdvės dar yra, nes klientai įsigyja staliukus antrą ir trečią kartą. Be to, pradeda populiarėti ir kiti mūsų gaminiai. Latvijoje potencialas dar neišnaudotas. Praėjusiais metais padidinome pardavimą 53 proc., naujų klientų skaičių išauginome 22 proc. ir tikimės tokį augimo tempą išlaikyti 2015–2016 metais“, – rezultatus ir lūkesčius vardija V. Markevičiūtė.

Tinkamo partnerio paieškos

Nors procentine išraiška rezultatai atrodo įspūdingi, Latvijos, kaip ir Lietuvos, rinka yra maža. Visi „Innospark“ sukurti gaminiai yra panašios naudojimo trukmės kaip baldai, tad pirkėjas neturės nei po metų, nei po dvejų galvoti, kaip juos atnaujinti. Tai reiškia, kad vienai šeimai galima parduoti savo gaminį vieną kartą, darželiui – tiek, kiek yra grupių. Taigi bet kuri mažos šalies rinka labai greitai užsipildo, o pagrindinis bendrovės iššūkis šiuo metu yra eksportas į kitas ES šalis.

„Mažai įmonei, kuriančiai ir gaminančiai materialius produktus, o ne paslaugas, tai iššūkis, kuriam įveikti reikia labai daug pastangų. Dalyvavimas vienoje parodoje kainuoja apie 12–15 tūkst. eurų, bet vienas kartas dar nieko neužtikrina“, – pabrėžia pašnekovė.

Kaip pavyzdį ji prisimena parodą „Toyzeria“ Stambule: pristatyti gaminiai sulaukė didelio susidomėjimo, tačiau apčiuopiamo rezultato pardavimo srityje nebuvo. Vis dėlto paroda davė kelias naudingas pamokas ir padėjo suprasti, į kurią pusę verta pasukti plėtros vairą ateityje.

Anot verslininkės, yra ir kitų būdų ieškoti kelio į naujas rinkas. „Innospark“ atveju tinkamiausias modelis yra vietinio partnerio suradimas. Tačiau tai nėra paprasta, kai negyveni šalyje ir nieko nepažįsti.

„Manęs dažnai klausia, ar dar neieškau investuotojų. Taip jau įprasta, kad šalia žodžio „startuolis“ paprastai atsiranda žodis „investuotojas“. Nors ir keista, pirmaisiais metais daugiau apie tai mąsčiau negu dabar. Ir ne vien todėl, kad dabar įmonė lengviau kvėpuoja. Įmonei labai praverstų gili kišenė, pilna apyvartinių lėšų, kurias galėtume skirti eksporto plėtrai bei gaminiams tobulinti. Tačiau šiuo etapu man svarbiau rasti gerą partnerį nei investuotoją. Kas yra geras partneris? Žmogus, kuris tiki idėja ne mažiau nei aš, kuris yra pasiruošęs dirbti neskaičiuodamas valandų ir kurio vertybės yra panašios. Su draugais kartais pajuokaujame, kad surasti verslo partnerį yra sudėtingesnis ir atsakingesnis tikslas, nei rasti asmeninio gyvenimo partnerį“, – palygina V. Markevičiūtė.

Moteris atskleidžia ir artimiausius planus: „Šiuo metu su šauniais fizikais mokslininkais kuriame lavinamąjį staliuką, kurio apšvietimas bus suderintas su žmogaus biologiniu laikrodžiu. Naujieji šviesos staliukai ryte skleis šviesą, padedančią susikaupti ir priimti daugiau naujos informacijos, o artėjant vakarui pamažu keisis į raminamą apšvietimą.“

Jeigu V. Markevičiūtės paklaustų, ar nebūna akimirkų, kai norisi viską mesti, ji neslėptų, kad tokių minčių kyla dažnai. Ateina... ir praeina. Ir verslininkės jau nebegąsdina. Tokiomis akimirkomis ji žino, kad tiesiog atėjo laikas išsimiegoti ir vėl viskas bus gerai.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai