...

Projekto „Podkastas“ autorius nesigaili bankininkystę iškeitęs į mėgstamą veiklą

Verslas

2015.12.01

Autorius: Julija Kurilaitė

Temos: , .

Projekto „Podkastas“ autorius nesigaili bankininkystę iškeitęs į mėgstamą veiklą

Laisvai samdomas tinklaraštininkas - Justas Markus. Asmeninio archyvo nuotr.

Iš Panevėžio kilęs Justas Markus (24), Vilniaus kooperacijos kolegijoje gavęs bankų paslaugų specialisto diplomą, ilgai pagal specialybę nedirbo. Dar studijuodamas atliko praktiką banke „Swedbank“, po jos liko čia dirbti, tačiau vieną dieną nusprendė – sėdėti biure ne jam, todėl nieko nelaukęs iš darbo išėjo. „Ten man paprasčiausiai nusibodo ir nusprendžiau pamėginti dirbti sau“, – teigia dabar laisvai samdomu tinklaraštininku dirbantis vaikinas.

Bankininkystę iškeitė į laisvai samdomo darbuotojo duoną

J. Markus prisimena, kad, nors sprendimas išeiti iš darbo buvo teisingas, pradžia nebuvo lengva. „Išėjau va bank – į niekur“, – sako vaikinas, tuo metu neturėjęs jokių santaupų. Sėkminga laisvai samdomo tinklaraštininko patirtimi su juo pasidalijo draugas, kuris jau dirbo tokį darbą ir patarė jam, kaip dirbti internetu ir iš tokios veiklos gauti pajamų. J. Markus džiaugiasi šia patirtimi: „Daug lengviau mokytis naujo dalyko žinant, kad neturi santaupų. Tai verčia greitai ir produktyviai išnaudoti turimą laiką ir semtis naujų žinių“, – tvirtina jis.

„Išėjęs iš banko pradėjau mąstyti, ką gi galima veikti internete. Mokiausi programuoti, tačiau nepatiko, dizaineriu būti, manau, neturėčiau valios, tad nusprendžiau rašyti“

J. Markus

Anksčiau su rašymu ar tekstų kūrimu nieko bendra neturėjęs pašnekovas prisipažįsta, kad dirbdamas banke mažai tuo domėjosi. Kaip į galvą šovė mintis rašyti? „Išėjęs iš banko pradėjau mąstyti, ką gi galima veikti internete. Mokiausi programuoti, tačiau nepatiko, dizaineriu būti, manau, neturėčiau valios, tad nusprendžiau rašyti“, – paprastai savo pasirinkimą paaiškina J. Markus.

Laisvai samdomu tinklaraštininku vaikinas dirba jau dvejus metus ir pasakoja: „Dabar rašau įvairiausiomis temomis, stengiuosi būti universalus. Rašau apie fotografiją, keliones, technologijas ir pan. Stengiuosi tobulėti. Tiesa, rašyti kelionių tematika nėra mano mėgstamiausias užsiėmimas, nes rašydamas nemoku perteikti emocijos, kuri yra labai svarbi ir būtina šioje srityje.“ Pašnekovas atskleidžia, kad jam labiausiai patinka rašyti apie dizainą ir technologijas, todėl kitiems pataria: „Reikia rašyti apie tai, kas tau patinka, nes jei patinka – tau tai neatsibos.“ Rašyti jis pradėjo trokšdamas dirbti sau ir nebūti nuo nieko priklausomas, tad vaikino požiūris gana aiškus: „Jei ir neuždirbsi didelių pinigų, bent jau esi laisvas žmogus.“

Projekto idėja kilo keliaujant aplink pasaulį

Šiuo metu J. Markus dirba su trimis projektais. Vienas jų yra „Podkastas“. Jo idėja kilo keliaujant po pasaulį. Pašnekovas pasakoja: „Kelionės, kuri truko maždaug pusmetį, metu ieškojau būdų dar labiau patobulinti savo įgūdžius ir susidomėjau „Podkastu“. Jaunasis tinklaraštininkas, keliavęs po Azijos valstybes, išmaišęs visą Europą, galų gale atsidūręs Jungtinėse Amerikos Valstijose, pasakoja, kad šį pavasarį grįžęs į Lietuvą nusprendė galutinai apsistoti Vilniuje. „Teko lankytis Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Indonezijoje, Malaizijoje, Vietname, Filipinuose, Tailande, Japonijoje“, – visų šalių net neišvardija J. Markus. Keliaudamas jis pradėjo klausytis geriausiais tituluojamų verslininkų garso įrašų, kuriuose jie pasakoja savo sėkmės istorijas.

Garso įrašai prieinami visiems besidomintiesiems

Kas yra „Podkastas“? Tai įrašas be vaizdo. „Jo tikslas – lavinti žmones ir perduoti jiems esamų specialistų žinias. Tarkime, aš pasikviečiu žinomą žurnalistą, kuris prisistato, papasakoja apie save ir savo veiklą, pirmuosius žingsnius, darbo specifiką bei pasidalija savo patirtimi su klausytojais, kurie galbūt ketina tapti žurnalistais“, – pasakoja J. Markus. Pašnekovo teigimu, „Podkastas“ yra populiarus JAV, o tai, kas populiaru ten, dažniausiai ateina ir į Europą.

Šiuo metu projektas dar nėra plačiai žinomas, tačiau jau sukurta 17 epizodų, kuriuos galima rasti ir perklausyti socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „SoundCloud“, jų interneto puslapyje, taip pat programėlėje „iTunes“. Epizodai įkeliami kiekvieną savaitę. „Mes iš anksto pranešame klausytojams, kas bus kalbinamas kitame epizode, ir žmonės gali užduoti klausimus. Tarp jau buvusių kalbėtojų turėjome įvairių profesijų atstovų: modelių, dizainerių, programuotojų, internetinių parduotuvių bei sėkmingų startuolių įkūrėjų ir t. t.“, – vardija J. Markus.

Klausytojų skaičiaus pašnekovas kol kas nesureikšmina. Jo teigimu, svarbiausia, kad informacija pasiektų tuos žmones, kuriems tai išties aktualu. „Šiuo metu vieną epizodą perklauso vidutiniškai 500–600 žmonių“, – tikina jis.

Ateities vizija

J. Markus nuoširdžiai pasakoja, kad verslumo gyslelę turi nuo mokyklos laikų. Dar mokydamasis vienuoliktoje klasėje turėjo pirmąjį savo verslą – e. parduotuvę. „Šiuo metu dirbu nemokamai, todėl tai yra mano entuziazmo pastangos, tačiau ateityje įrašų apmokestinti tikrai neplanuoju. Viską darau iš idėjos“, – teigia jis.

Ateityje pašnekovas planuoja rengti konferencijas ir mokymus, į kuriuos galėtų susirinkti „Podkasto“ mėgėjai. Ką jis galėtų patarti žmonėms, norintiems užsiimti laisvai samdomu darbu? „Tiesiog darykite ir neklausykite, ką kalba kiti. Asmeninė patirtis rodo, kad žmonės, kuriems patinka tavo idėja, dažniausiai tyli, o kuriems nepatinka – garsiai tai išreiškia. Svarbiausia užsispirti ir veikti. Taip pat žinoti, kad tikslui įgyvendinti prireiks nemažai laiko. Juk per kelis mėnesius ar pusmetį niekas neįvyksta, tačiau kada nors vėliau būtinai pasiseks“, – neabejoja J. Markus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.