...

Verslas padėjo suprasti, ko gyvenime tikrai nesinori

Verslas

2016.02.22

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Verslas padėjo suprasti, ko gyvenime tikrai nesinori

Būsto remonto užsakymo platformos irengta.lt įkūrėjas - Janis Žekanis. Asmeninio archyvo nuotr.

Gyvenime žmogų į tinkamą kelią neretai pastato aplinkybės, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodė nepalankios. Unikalios Lietuvoje būsto remonto užsakymo platformos irengta.lt įkūrėjas Janis Žekanis kaip tik ir yra toks žmogus. Apie savo verslą jis lyg ir niekada nesvajojo, nesiveržė į tą pasaulį. Tačiau jame atsidūrė ir dabar, ko gero, nė už ką iš jo nesitrauktų.

Verslininko titulas kiek trikdo

Verslininku pavadintas J. Žekanis jaučiasi šiek tiek nepatogiai. Tiesą sakant, šis žodis jam net nelabai patinka. „Anglų kalboje versliam žmogui apibūdinti yra du žodžiai: businessman ir entrepreneur. Man neabejotinai artimesnis antrasis. Pirmuoju apskritai nesijaučiu galįs vadintis“, – sako jis.

 

„Šiuo metu dirbame su trimis remonto darbus vykdančiomis įmonėmis. Tai patikimi žmonės, sąžiningai atliekantys savo įsipareigojimus“

J. Žekanis

 

Į verslo pasaulį J. Žekanis įžengė net sau pačiam netikėtai. Verslas niekada nebuvo ta sritis, į kurią jis atkakliai veržtųsi, apie kurią svajotų. Tačiau maždaug krizės metais pavyko įžvelgti nišą, kurioje galima šio to pasiekti. Nieko nelaukdamas nutarė suburti bendražygių komandą ir pradėti veikti. „Pamačiau nišą namų ir būtų remonto srityje. Tam apskritai buvo palankus metas. Per krizę žmonės atidžiau skaičiavo išlaidas. Remontas iš principo nėra tas dalykas, kurį dažnai darytų. Sumos čia didelės, reikia daug ką suskaičiuoti, todėl įrankis, kuris vienoje vietoje pateikia visą sąmatą, pasirodė gera idėja“, – pasakoja „Įrengta.lt“ įkūrėjas.

Taip ir atsirado platforma, kurioje lankytojas gali labai paprastai nurodyti, kokių darbų atlikimas jį domintų, ir žaibiškai gauti atsakymą, kiek jam visa tai atsieitų. Paprasta ir logiška. J. Žekanis priduria, kad jam labai svarbu buvo ir tai, kad platformoje nebūtų bereikalingos pompastikos. Kitaip tariant, „Įrengta.lt“ skirta paprastam vartotojui, tiesiog norinčiam gyventi jaukiame būste, o ne siekiančiam žūtbūt išsiskirti.

Keistas lietuvių mentalitetas

Verslininkas pabrėžia, kad kuriant platformą jam labai svarbu tikslumas ir skaidrumas. Jeigu sistema apskaičiavo, kad užsakyti darbai kainuos tam tikrą sumą pinigų, tai paklaida tarp prognozės ir realybės turėtų būti visiškai minimali. Regis, tai suprantamas ir sveikintinas tikslas. Vis dėlto būtent šioje netikėtoje vietoje teko susidurti su viena Lietuvos rinkos keistenybe. „Labai keista, bet lietuviams labai nepatinka atvirumas. Pamatę mūsų apskaičiuotą kainą, jie dažnai susinervina ir pareiškia, kad žino darbų vykdytoją, kuris tą patį siūlo padaryti kartais net kelis kartus pigiau. Tai mums kelia nemenką nuostabą. Mes juk puikiai žinome rinkos kainas“, – teigia J. Žekanis.

Tokia jau yra Lietuvos rinkoje vis dar puikiai veikianti gudrybė. Pasiūlius ką nors padaryti už mažą sumą, pritraukiami klientai. Žinoma, pradėjus darbus paaiškėja, kad viskas iš tikrųjų kainuos gerokai daugiau, nei buvo sutarta. Tačiau tuo metu trauktis jau būna per vėlu. Remonto juk tiesiog taip paprastai nesustabdysi. Pašnekovas atviras – dėl šio vis pasikartojančio scenarijaus kaltas savotiškas lietuvių mentalitetas. „Mes kažkodėl labai nemėgstame kalbėti apie pinigus. Tokius dalykus tarsi slepiame. Tarsi kaina būtų savotiška paslaptis. Aišku, taip slepiantis tik prisidaroma bereikalingos žalos“, – tikina jis.

Ar tai reiškia, kad vienas iš „Įrengta.lt“ tikslų yra ir pakeisti lietuvišką mentalitetą, įnešti į rinką taip reikalingo skaidrumo? J. Žekanis sako, kad tik iš dalies. Jis puikiai supranta, kad prieš vėją papūsti ir įsisenėjusius įpročius pakeisti labai sunku. Pagrindinis jo tikslas – pateikti alternatyvą tai žmonių daliai, kurios jie ieško. „Mes puikiai suprantame, kad orientuojamės į kokius 10 proc. rinkos. Į tuos žmones, kurie nori skaidrumo ir kokybės. Jie domisi ir puikiai nutuokia apie rinkos kainas bei geba įvertinti, kai su jais elgiamasi sąžiningai. Būtent jiems mes ir norime teikti kokybišką paslaugą. Kartu tikimės, kad toji sąmoninga rinkos dalis su laiku didės“, – atskleidžia pašnekovas.

Pagrindinis tikslas – įtikinti abejojančiuosius

Be abejo, kokybiška paslauga neatsiranda savaime. Tik geri partneriai – darbų vykdytojai gali padėti tai užtikrinti. J. Žekanis džiaugiasi, kad praeities profesiniai ryšiai padėjo nuo pačių pradžių užmegzti partnerystę su patikimais žmonėmis, su kuriais ji tebesitęsia iki šiol. „Šiuo metu dirbame su trimis remonto darbus vykdančiomis įmonėmis. Tai patikimi žmonės, sąžiningai atliekantys savo įsipareigojimus. Mums buvo labai svarbu, kad partneriai nesikratytų atsakomybės. Juk, jeigu atsiranda kokių nors nesklandumų, reikia aiškintis, o ne kažkur slėptis“, – dėsto „Įrengta.lt“ įkūrėjas.

Jis džiaugiasi ir tuo, kad vis daugiau žmonių pastebi, jog „Įrengta.lt“ siūloma alternatyva duoda daug naudos. „Mes juk stebime. Ji mus įkvepia. Žmonės, kurie kažkada pas mus užsuko, bet nepasinaudojo paslauga, vėliau sugrįžo ir tai padarė. Matome ir daug tokių, kurie vis pakartotinai pas mus užsuka, pasiskaičiuoja galimą sąmatą, o paskui vėl išeina. Tai irgi pozityvu. Vadinasi, jie jau atidžiau galvoja, ieško alternatyvos. Kada nors gal ir pasiryš“, – optimizmo nestokoja J. Žekanis.

Dabar jo pagrindinis tikslas ir yra įtikinti tuos abejojančius asmenis. Plėtra Lietuvoje išlieka svarbiausiu tikslu. Kaip sako pats verslininkas, plėtra užsienyje kol kas būtų pernelyg ankstyva ir sudėtinga. Juk kitoje rinkoje viską reikėtų pradėti beveik nuo pradžių. Tačiau tai nereiškia, kad „Įrengta.lt“ komandai trūksta ambicingumo. Jis juk pasireiškia siekiu dirbti kokybiškai ir pasiūlyti alternatyvą tiems, kas ieško daugiau skaidrumo ir sąžiningumo.

Šis tikslas, be jokios abejonės, ne taip lengvai pasiekiamas. Kaip ir kiekviename versle, „Įrengta.lt“ gyvenime pasitaiko ir lengvesnių, ir sunkesnių dienų. Tačiau pačiam pašnekovui motyvacijos įveikti sunkumus ir brautis į priekį tikrai netrūksta. „Tiesą sakant, per šiuos veiklos metus tikrai turėjau ne vieną progą grįžti į samdomą darbą, gauti gana gerą ir saugią poziciją. Tačiau visada atsisakydavau. Verslas man padėjo suprasti, ko aš tikrai gyvenime nenoriu. O nenoriu dirbti su kažkieno kito planais. Pats jų turiu pakankamai“, – sako J. Žekanis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.