...

Draugystė nuvedė į bendrą verslą

Verslas

2016.04.07

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Draugystė nuvedė į bendrą verslą

„Sviesto sviestuoto“ įkūrėjos - Dovilė Stonė ir Milda Beržanskaitė-Kašėtienė. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Kaunietės Dovilė Stonė (24) ir Milda Beržanskaitė-Kašėtienė (24) – senos draugės. Draugės, kurios ilgainiui tapo ir verslo partnerėmis. Lietuviams jos bando pristatyti produktą, kuris labai populiarus užsienyje, bet mūsų šalyje kol kas dar ne taip gerai žinomas, t. y. riešutų sviestą.

Ilgos paieškos davė rezultatų

D. Stonė sako visada norėjusi, kad gyvenimo pajamas neštų prasminga ir įdomi veikla. Trūko idėjos, kokia būtent veikla tai galėtų būti. Po ilgų paieškų ta idėja pagaliau atsirado. „Ilgai svarstėme, kas tai galėtų būti, kas mus džiugina, kuo norėtume dalytis su kitais, ir netikėtai dingtelėjo mintis – taigi riešutų sviestas. Tai buvo dar visai naujas dalykas Lietuvoje, mažai kas apie jį žinojo, o ką jau kalbėti apie kasdienį jo valgymą. Kadangi pačios jau nemažai eksperimentavome kurdamos natūralius riešutų ir sėklų sviestus, pamanėme, kad būtų pats metas imtis kokybiško, šviežio ir vietoje gaminto riešutų sviesto populiarinimo misijos. Kuo daugiau apie tai galvojome, tuo labiau mus traukė mintis kurti savo verslą. Tai tokia įvairiapusiška veikla: ji apima ne tik gamybą, bet ir rinkodarą, logistiką, dizainą, fotografiją…“ – dėsto ji.

 

„Verslą kūrėme nuo visiško nulio, tad kartais sunkumų iškildavo, rodos, lygioje vietoje – vien dėl to, kad kažkam trūko pinigų. Bet, aišku, nepasidavėme, į situaciją žvelgėme optimistiškai ir kūrybingai, tad pirmoji sviestinė buvo kukli, bet jauki ir puikiai pritaikyta mūsų poreikiams“

D. Stonė

 

Teko laužyti stereotipus

Amerikiečių filmuose ir serialuose riešutų sviestas tikrai šmėžuoja kaip tipinis pusryčių ar užkandžių maistas. Lietuvoje jis irgi po truputį populiarėja, bet visgi tik po truputį. Lietu-viams šią idėją dar reikėjo pristatyti. „Kai pradėjome gaminti riešutų sviestą, dažniausiai žmonės net neįsivaizduodavo, kas tai per dalykas. Dauguma manydavo, kad tai įprastas sviestas, sumaišytas su riešutais arba „Nutella“ (šokoladiniu riešutų kremu, kuriame riešutų yra vos keliolika procentų). Daug pasakojome, laužėme stereotipus, kūrėme receptus, rengėme degustacijas. Dabar jau dauguma mūsų sutinkamų žmonių yra bent jau girdėję apie riešutų sviestą, visai nemažai – jo ragavę. Smagiausia, kai pirmasis jų ragautas riešutų sviestas yra būtent „Sviestas sviestuotas“. Vadinasi, savo kelionę į riešutų sviesto pasaulį jie pradėjo nuo maksimaliai maistingo, cukraus, hidrintų ir palmių riebalų neprikrauto produkto“, – pasakoja pašnekovė.

Pradžioje reikėjo perprasti daug reikalavimų

Ji pripažįsta, kad „Sviesto sviestuoto“ pradžia nebuvo tokia visiškai saldi, kaip norėjosi. Kadangi pasirinkta maisto pramonės sritis, pradžioje sunkiausia buvo nepasiklysti tarp visų reikalavimų. „Reikėjo įsirengti gamybos cechą, skaityti maisto tvarkymą reglamentuojančius teisės aktus, bendrauti su įvairiomis institucijomis. Verslą kūrėme nuo visiško nulio, tad kartais sunkumų iškildavo, rodos, lygioje vietoje – vien dėl to, kad kažkam trūko pinigų. Bet, aišku, nepasidavėme, į situaciją žvelgėme optimistiškai ir kūrybingai, tad pirmoji sviestinė buvo kukli, bet jauki ir puikiai pritaikyta mūsų poreikiams. Dabar jau keliamės į naujas, gerokai erdvesnes patalpas ir kuriame tobulesnę sviestinės versiją“, – apie verslo augimą kalba D. Stonė.

Tomis sunkiomis pradžios akimirkomis, kai tiek daug sumaišties, verslo partnerėms labai padėjo toks pusiau slaptas ginklas. „Draugystė iš tiesų yra didelis pagalbininkas kuriant ir puoselėjant verslą. Pasitikime viena kita, mūsų vertybės sutampa, turime bendrą tikslą, tad net ir iškilus sunkumų tik dar labiau susivienijame. Svarbu nebijoti konstruktyviai kritikuoti ir mokėti priimti kritiką, nes tik taip galima judėti pirmyn“, – teigia pašnekovė.

„TOP 50 inovatyviausių jaunų verslų, sukurtų moterų” iniciatyvos ėmėsi „BZN start“ kartu su partneriais: naujienų portalu „Delfi“, „Žinių radiju“„Swedbank“, AB, „BIOK la-boratorija“, ir Mykolo Romerio universitetu. Susipažinti su visomis šio projekto dalyvėmis ir balsuoti už labiausiai patikusias idėjas galite svetainėje http://www.bznstart.lt/StartupsWomen iki birželio 2 d. O jaunų verslų įkūrėjas, jau kviečiame registruotis į kitų metų sąrašą: http://www.bznstart.lt/surveys/display/2h3q8kgz

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.