...

Nieko nėra neįmanomo – atrado nišą žiniasklaidos versle ir džiaugiasi rezultatais

Verslas

2016.05.10

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Nieko nėra neįmanomo – atrado nišą žiniasklaidos versle ir džiaugiasi rezultatais

„Gamtos grožio formulės“ vadovas A. Gvazdaitis. Asmeninio archyvo nuotr.

Aidas Gvazdaitis (26) įvairius internetinius projektus pradėjo vystyti jau nuo 14 metų. Baigęs vidurinę mokyklą ir šiek tiek padirbėjęs Lietuvoje bei užsienyje, grįžo į tėvynę trokšdamas įgyvendinti subrandintą specializuotos interneto svetainės idėją. Dabar tai jau nebe tuščias siekis, bet realus portalas „Gamtosgrozioformule.lt“, kuriame pateikiama informacija apie sveiką ir stilingą gyvenseną.

Svarbi turinio kokybė

„Idėją apie tokį portalą man galvoje sukosi jau kurį laiką. Viskas prasidėjo nuo tinklaraščio, rašomo iš asmeninių paskatų. Tačiau, kai jokio kito panašaus projekto vietinėje rinkoje neradau, nutariau, kad reikia vystyti savo idėją toliau ir pasiūlyti lietuviams išsamų, kokybišką informacijos apie sveiką gyvenseną šaltinį“, – pasakoja „Gamtos grožio formulės“ idėjos autorius ir vadovas.

 

„Pagrindinė mūsų idėja – nekalbėti tik apie vieną dalyką. Nagrinėsime visas sveikos gyvensenos temų kategorijas.“

A. Gvazdaitis

 

Vyro manymu, Lietuvoje jau susiformavęs informacijos apie sveiką gyvenseną poreikis, žmonės vis aktyviau domisi šia tema. Tačiau dar yra daug tokių, kurie supranta, kad derėtų labiau rūpintis savo gyvenimo kokybe, mokytis ją gerinti, bet vis atidėlioja pirmąjį žingsnį. Ši tendencija, anot pašnekovo, iš dalies susiformavo dėl kokybiškos informacijos, pasitikėjimo ta informacija ir motyvacijos stokos.

„Iš pradžių ir mes ėjome kitų specializuotų portalų pramintu keliu – siūlėme turinį, kuris neišsiskiria kokybe. Tačiau pusės metų eksperimentai, trukę iki šių metų balandžio, parodė, kad toks požiūris, bent jau mūsų auditorijos atveju, iš esmės klaidingas. Įvertinę straipsnių skaitomumo statistiką supratome – žmonėms reikia kokybiško turinio, o ne bulvarinio skaitalo“, – sako A. Gvazdaitis.

Skaičiai, kuriuos pateikė „Gamtos grožio formulės“ vadovas, yra daugiau nei iškalbingi: pigaus ir nekokybiško straipsnio skaitomumas jų portale siekė iki 2 tūkstančių, vidutinio lygio – 5 tūkst. atvertimų per mėnesį, o aukščiausios kokybės turinys vos per parą sulaukdavo 20 tūkst. peržiūrų.

Pamatę tokius rezultatus, projekto vystytojai suprato – reikia investuoti į kokybiško turinio kūrimą. Šis sprendimas pasiteisino ir leido portalui kas mėnesį mėgautis 80 proc. auditorijos augimu. Naujausi duomenys rodo, kad interneto svetainėje „Gamtosgrozioformule.lt“ per mėnesį skaitytojai apsilanko jau apie 200 tūkst. kartų.

Kiek daugiau nei pusę metų veikiančiam portalui tokie rezultatai yra išties geras pasiekimas, tačiau tai atsiėjo nepigiai. Vis dėlto A. Gvazdaitis tikina, kad ši investicija buvo būtina, siekiant pateikti aukštos kokybės turinį skaitytojui ir sukurti didžiausią vertę partneriams. Šie aspektai yra pagrindinis svertas, kuris paspartins projekto atsipirkimą.

Galimybė laisvai samdomiems autoriams siūlyti savo darbus

„Kokybiškam turiniui reikia šiek tiek daugiau investicijų, tačiau ne tiek, kiek galima būtų įsivaizduoti“, – tvirtina A. Gvazdaitis. Pasak jo, didžiausią tam skirtų investicijų dalį sudaro ne pinigai, o įdėtas darbas ir laikas. Iš pradžių „Gamtos grožio formulės“ svetainė buvo pildoma keturių žmonių komandos kuriamu turiniu, bet vėliau prisijungė ir laisvai samdomi autoriai.

„Visai neseniai duris atvėrėme laisvai samdomiems žurnalistams ir autoriams. Jie gali mums siūlyti savo straipsnius. Už portalui tinkamą ir atrinktą tekstą planuojame mokėti iki 100 eurų atskaičius mokesčius“, – atskleidžia A. Gvazdaitis.

Paklausus, ar tik sprendimas plėtoti darbą su laisvai samdomais rašytojais nepasirinktas siekiant optimizuoti veiklos išlaidas, pašnekovas tikina, kad toks darbo modelis tikrai nėra pigesnis. Portalo vadovo teigimu, šitaip tiesiog turėtų būti užtikrintas nuolatos atsinaujinantis, naujų idėjų bei kokybiško turinio srautas.

Tikslas – augti, o ne parsiduoti

„Gamtos grožio formulės“ auditoriją, kaip ir galima nuspėti, sudaro daugiausia jaunos moterys. Tačiau yra ir kitokių portalo skaitytojų grupių. A. Gvazdaitis žada, kad bus atsižvelgiama į visų jų interesus ir pagal tai formuojama turinio pasiūla.

„Pagrindinė mūsų idėja – nekalbėti tik apie vieną dalyką. Nagrinėsime visas sveikos gyvensenos temų kategorijas. Vien tinkamai valgant ar sportuojant optimalūs rezultatai nebus pasiekti. Reikia platesnio matymo – mes jį ir pateikiame“, – sako pašnekovas.

Jo įsitikinimu, Lietuvos žiniasklaidos rinkoje vis dar dažnai vadovaujamasi principu, kad žmonės skaito tai, ką jiems duodi, o ne tai, ko jie nori. Tai yra taupymas aukojant turinio kokybę. Šios klaidos, anot A. Gvazdaičio, galima išvengti gilinantis ne į konkurentų ar kolegų veiksmus, o į žmonių įpročius ir poreikius.

Pašnekovo teigimu, kita priežastis, užkertanti kelią darbo kokybės augimui, yra darbuotojų laimės lygis. Siekiant jį pagerinti, portalo „Gamtosgrozioformule.lt“ komandos nariams leidžiama patiems pasirinkti priimtiniausią darbo aplinką bei laiką, sėdėti kiekvieną dieną biure nebūtina, o darbo valandos derinamos pagal kiekvieno darbuotojo individualius poreikius.

„Žmonės taip dirbdami nejučia stengiasi labiau, įdeda daugiau savęs į darbą ir labiau vertina turimas pareigas, o tai labiausiai atsispindi jų darbo rezultatuose“, – aiškina A. Gvazdaitis.

Šie ir kiti sprendimai specializuotam žiniasklaidos projektui leidžia augti itin sparčiai. Kartu kaip ant mielių kyla ir šio verslo vertė. Tačiau „Gamtos grožio formulės“ vadovas tikina, kad įmonę įsigyti norinčio verslininko neieškoma.

„Artimiausias tikslas – kuo labiau augti ir išeiti į kitus žiniasklaidos kanalus, pavyzdžiui, spaudą. Kol kas matome, kad einame teisingu keliu, todėl neketiname keisti savo krypties. O jei paklaustumėte, ką dabar daryčiau kitaip, tai tik gerinčiau savo gebėjimus efektyviau išnaudoti laiką, paskirstant jį pagal darbų prioritetus“, – teigia „Gamtos grožio formulės“ vadovas A. Gvazdaitis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.