TINKLARAŠTIS APIE NAMUS IŠAUGO Į DIEVIŠKAI GRAŽIŲ PUODELIŲ VERSLĄ (#)

Loreta Lileikienė prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 39 s.
Prekių ženklo „Dievinu“ kūrėja - Viktorija Kovriga. Asmeninio archyvo nuotr.
Vilnietės Viktorijos Kovrigos (25) sukurtas prekių ženklas „Dievinu“ tapo stipresnis tik šiemet, nes iki tol trejus metus, pasak jo autorės, „tai buvo bandymų ir eksperimentų periodas“. Anot kūrybingos merginos, tai, kas buvo iki šiol, gerokai skiriasi nuo to, ką plėtoja dabar. „Šįmet „Dievinu“ įgavo kitų spalvų. Pasikeitė prekių ženklo įvaizdis, t. y. firminis stilius, komunikacija, įkurta elektroninė dekoruoto porceliano parduotuvė.

 „Galėčiau vadinti darbą su „Dievinu“ ilga ir nuotaikinga kelione, kuri dar tik įpusėjo“, – polėkio nestokoja pašnekovė.

Priklausoma nuo kūrybos ir užimtumo

Pasakodama apie save, V. Kovriga pabrėžia, kad dar mokydamasi Jono Pauliaus II gimnazijoje suprato, kad jai patinka tie dalykai, kurie yra susiję su skaitymu, rašymu ir kūryba, tad, baigusi mokyklą, po vadybos informacinių sistemų bakalauro studijų toliau ieškojo savęs. Darbo skonį pažinusi nuo 17 metų, mergina sako, kad iš pradžių rinkosi tas darbovietes, kurios suteiktų ne džiaugsmo, o pinigų. „Ilgainiui susiformavo dirbančio žmogaus mąstymas. Žinojau, kad šiaip sau dienų leisti nevalia, galima dirbti, gauti patirties, uždirbti ir jaustis atliekančiam svarbią „misiją“, – pasakoja ji. – Visada patiko užimtumo būsena, todėl keisdavau darbovietes vienas po kitų, kol atradau idealią vietą dirbti – „Dievinu“.

Sukūrė svetainę savo dekoruotiems puodeliams

Norėdama išreikšti save, Viktorija rašė tinklaraštį apie namus „Dievinu.lt“, jį ir kaltina pastūmėjus į savarankišką veiklą. „Jeigu nebūčiau pradėjusi kurti tinklaraščio ir puslapio „Facebook“ paskyroje, nebūtų ir „Dievinu“ verslo. Savo socialiniuose tinkluose galėjau patikrinti, ar sukurtas produktas – smagiai išdekoruotas puodelis dovana – patinka mano draugams ir gerbėjams. Šių žmonių paskatinta, ėmiau dekoruoti porcelianą draugams, o vėliau daugėjo užsakymų ir iš kitų, – tęsia V. Kovriga, iki šiol vystanti savo veiklą viena ir prisipažįstanti, kad turi puikų užnugarį – draugą, padedantį tada, kai ji nebesuspėja.

Dėl pomėgio išėjo iš darbo

Kai puodelių dekoravimo verslą sumaniusi mergina dėl pomėgio, kuriam reikėjo skirti vis daugiau laiko, apsisprendė išeiti iš darbo, pasak jos, prasidėjo kova su savimi ir aplinkiniais. „Sunkiausia buvo tikėti tuo, ką darai. Tačiau dabar žinau: jei pati nemanai, kad rimtai tuo užsiimi, nemanys ir kiti. Kova baigėsi šiais metais, kai sudariau „Dievinu“ ženklo ateities viziją. Dar vienas dalykas, kuris buvo sunkiausias, – nežinojimas, kas slypi už tavo ženklo, kas stabdo tave plėstis ar įgyvendinti naujas idėjas. Turi apgalvoti savo verslo strategiją – į ką viskas galėtų išaugti jau po metų ar kelerių“, – realistiškai svarsto pašnekovė. Iškėlusi sau klausimą „Kokie yra „Dievinu“ ateities planai?“ ir įgyvendinusi dar vieną tikslą – įkūrusi elektroninę parduotuvę, pasijuto tvirčiau, atsirado dar daugiau idėjų ir ryžto vystyti verslą.

Ne prekė, o jausmai
„Produktuose, kuriuos pristatau, žmonės mato ne prekę, o jausmingas istorijas, užfiksuotas piešiniuose.“
V. Kovriga
„Sakoma, reikia rasti tokį darbą, kurį būtų malonu dirbti ir savaitgaliais, todėl galiu pasidžiaugti, kad jį radau“, – džiugiai šypsosi pašnekovė. Ji prisimena, kad pavadinimo prekių ženklui ilgai neieškojo. „Pavadinimas buvo kuriamas tinklaraščiui ir rašomas: „Die-Vi-Nu“. Šiame žodyje iššifravau savo vardo trumpinį, o „dievinu“ reiškia emociją, todėl tiko ir puodeliams. Sulaukdavau komentarų: „Jūsų puodeliai verti „Dievinu“ vardo, nes jie yra dieviški.“ Produktuose, kuriuos pristatau, žmonės mato ne prekę, o jausmingas istorijas, užfiksuotas piešiniuose. Stengiuosi, kad „Dievinu“ kalbėtų ne tik darbais, bet ir savo stilistika, komunikacija – visada maloniai bendrauju su kiekvienu klientu. Manau, visa tai jaučiama, nes žmonės grįžta ten, kur jiems dovanojamas išskirtinis dėmesys ir maloni bei šilta atmosfera“, – įsitikinusi grožį vertinanti jauna verslo kūrėja.

Svarbūs kliento norai ir kūrėjo sugebėjimai

Paklausta, kaip vystomas verslas, kokie sunkumai ar pranašumai, konkurencija, puodelių dekoruotoja pabrėžia, kad versle svarbiausias yra klientas ir jo norai, o po to – „Dievinu“ darbų stilistika ir jos pačios sugebėjimai. „Kol įsivažiavau ir sukūriau atskirą svetainę puodeliams, praėjo net 3 metai, tad verslas vystėsi vėžlio greičiu. Šiuo metu tik pradedu augti ir, sakyčiau, „Dievinu“ dar yra tik kūdikis, kuriam reikia skirti labai daug dėmesio. Mintyse sukasi naujų produktų išleidimo į rinką galimybės, tačiau, dirbant vienai, naujų produktų įtraukimas užtrunka pusmetį, o gal net metus. Todėl manau, kad sunkiausia – dirbti vienai, kai turi begalę skirtingų vaidmenų, tik spėk suktis... Kita vertus, kai esi savo karalystės valdovė, geriausiai jauti prekių ženklo koncepciją ir žinai, kaip viskas turi atrodyti, – kol kas dalytis savo rūpesčiais nenusiteikusi versli pašnekovė. – Bet be viso to nemokėčiau įžvelgti pranašumų, tai – laisvė kurti savo verslą taip, kaip to nori. Tai suteikia džiaugsmo, kaip ir laimingų klientų siunčiamos žinutės.“ Į konkurenciją Viktorija sako žvelgianti įsitikinusi, kad sau lygių neturi: „Jeigu kas daro tą patį, aš tą patį darbą darysiu šimtą kartų geriau ir būsiu žingsniu priekyje. Būna ir nemalonių situacijų, kai pamatau internete savo darbų kopijų, tačiau pasižiūrėjusi į jas suprantu, kad tai – laimėjimas. Jei kas nors stengiasi atkartoti mano kuriamas idėjas, tai reiškia, kad turiu užėmusi aukštą poziciją šioje sferoje.“

Vertę augina detalės

Dievinu“ autorė pabrėžia firminio prekių ženklo stiliaus svarbą, nes, pasak jos, žmonės perka akimis, tad kiekviena vizitinė kortelė ar produkto pakuotė kuria pridėtinę verslo ir jo paklausos vertę.

Svarbus aspektas ir geros kokybės gaminių nuotraukos, jų kompozicijos jose. „Kol neturėjau gero fotoaparato ir galimybių fotografuoti, produktų nuotraukos buvo „neskanios“ ir, regis, nepatrauklios pirkėjams. Tad kai tik ištaisiau tą klaidą, pastebėjau daug geresnius pardavimo rezultatus“, – pavyzdį iš savo praktikos pateikia Viktorija, nuosavą verslą vadinanti prabanga, kurią gali sau leisti tik tie, kurie pasiryžę aukoti jo labui visą savo laiką.

Įsikibusiesiems savo idėjos ji palinkėtų nepamiršti ir kone bene svarbiausio dalyko – verslo strategijos ir džiaugsmo, kurį jis turi teikti.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai