...

Idėjos modelį verslininkai pasiskolino iš Vokietijos

Verslas

2016.07.06

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Idėjos modelį verslininkai pasiskolino iš Vokietijos

Antanas Kanopkinas, vienas iš Silverbar įkūrėjų Asmeninio archyvo nuotr.

Renginių organizavimo srityje ilgai dirbantis Antanas Kanopkinas (29) su savo kolega ieškojo galimybių, kaip patobulinti įgyvendinamus projektus. Dairydamiesi idėjų užsienio rinkose, jie pastebėjo Vokietijoje sėkmingai veikiančias restauruotas priekabas, kuriose įrengiamos kavinės arba reklaminės vietos. Taip prieš trejus metus gimė idėja „SilverBar“.

Sudėtinga įsilieti į rinką

A. Kanopkinas pasakoja, kad kol kas jų projektas veikia kaip važiuojantis baras, skirtas privatiems renginiams. Kitoje jo pusėje gali groti didžėjus, taip sukuriant išskirtinę renginio aplinką. Tai, anot pašnekovo, tikras važiuojantis vakarėlis su gėrimais, muzika, o prireikus ir šokėjomis.

Pirmasis renginys, kuriame dalyvavo „SilverBar“, įvyko praėjusių metų gruodį. Pašnekovo teigimu, pirminiam idėjos įgyvendinimui labai padeda ilgametė patirtis renginių srityje ir galimybė organizuojamų renginių metu pristatyti inovaciją plačiai rinkai. Be šių galimybių įvesti „SilverBar“ į rinką būtų buvę dar sudėtingiau.

„Vidurio ir Vakarų Europoje tai labai populiari paslauga. Tokio tipo priekabos turi ilgalaikių klientų ir užsakomos ilgam. Lietuvoje situacija kitokia: arba pati rinka dar nėra pasiruošusi priimti inovacijų, arba renginių organizatoriai vis dar labai skaičiuoja išlaidas ir nuomos kaina pasirodo per didelė. Patys kol kas turėjome tik keletą derybų, tačiau ilgalaikio užsakovo vis dar nepavyksta rasti“, – atskleidžia pašnekovas.

 

„Dirbdami pastebėjome, kad sklandesniam, pigesniam, greitesniam darbui būtina galimybė tempti priekabą lengvuoju automobiliu.“

A. Kanopkinas.

 

A. Kanopkinas įsitikinęs – ateityje situacija keisis. Pokyčiai galimi jau artimiausią pusmetį, kai projektas dar labiau įsibėgės. Pasak verslininko, „SilverBar“ yra toks funkcionalus, kad vienaip ar kitaip ras savo nišą. „SilverBar“ gali tapti bet kuo. Tai ne tik kavinė-baras, bet ir didžėjaus grojimo vieta, ją nesunkiai galima transformuoti į ekspoziciją parodai, atvirą erdvę renginiui ar kitai idėjai įgyvendinti“, – pranašumus vardija pašnekovas.

Šiuo metu „SilverBar“ veiklą labiausiai stabdo eksploataciniai klausimai, tačiau problemos turėtų baigtis artimiausiu metu. „Dirbdami pastebėjome, kad sklandesniam, pigesniam, greitesniam darbui būtina galimybė tempti priekabą lengvuoju automobiliu. Jau pusmetį tvarkome tam reikalingus dokumentus, trūksta vos keleto parašų ir darbas klostysis gerokai paprasčiau“, – džiaugiasi A. Kanopkinas.

Jis taip pat pasidžiaugia, kad, prieš trejus metus surizikavę, jie gali būti užtikrinti dėl nutolusios konkurencijos. „Alternatyvų šiai veiklai yra. Tai visokios kavinių įrangos automobiliuose, važiuojančios užkandinės, tačiau būtent tokią paslaugą ir reikiamą įrangą turime vieninteliai Baltijos šalyse. Kol tvarkome paskutinius dokumentus dėl priekabos eksploatavimo, šiek tiek gaila dar vieno prarasto sezono, tačiau žinome, kad net dabar, konkurentams nusipirkus priekabą ir mėginant įrengti identiškas paslaugas teikiančią sistemą, mes turėtume trejų metų persvarą. Su turimomis žiniomis pasiruošimo laikotarpį patys jau galėtume sutrumpinti, tačiau tiems, kurie tai pradeda pirmą kartą, sukurti tokį verslą greičiau praktiškai neįmanoma“, – tikina A. Kanopkinas.

Iššūkis kiekviename centimetre

Idėjos modelį verslininkai pasiskolino iš Vokietijos, kur dirba tikri šios srities žinovai, galintys priekabą atnaujinti ir įrengti vos per 6–13 mėnesių, nors, neturint patirties ir peržiūrėjus randamą informaciją, restauravimas irgi gali pasirodyti visai nesudėtingas.

„Restauravimas iš šalies atrodo nesudėtingas, tačiau kai pradedi dirbti, pamatai, kad kiekviename centimetre slypi iššūkiai. Tam, kad šiuo metu turėtume tokią priekabą, kokią turime, reikėjo daug laiko ir kantrybės. Pradėjus jos restauraciją paaiškėjo, kad reikalingi aviacijoje naudojami varžtai. Lietuvoje tokių nebuvo, tad teko siųstis iš Amerikos. Lygiai taip pat Lietuvoje nepavyko gauti ir mums reikalingo aliuminio. Prireikė daug pastangų, kol jo gavome iš aliuminio gamyklos Baltarusijoje“, – prisimena A. Kanopkinas.

Pašnekovas pasakoja, kad, be šių sunkumų, lengvas startas dar toli gražu nebuvo matomas. Verslininkai turėjo viziją, kad priekaba atrodytų išskirtinai, todėl netiko įprastas keturkampis korpusas. Norint pagaminti arkos formą, teko samdyti žmones, išmanančius ir gebančius nubraižyti kokybiškus brėžinius. Kaip įvardija pašnekovas, problemų buvo su kiekviena detale, tačiau kurdami „SilverBar“ verslininkai tik dar labiau įsitikino, kad, turint noro ir užsispyrimo, visos problemos yra išsprendžiamos.

Geram verslui svarbūs partneriai

Keliuose versluose besisukantis pašnekovas visų pirma linki nebijoti pradėti. Anot jo, tai svarbiausias dalykas bet kokiam verslui. Jeigu stinga drąsos, A. Kanopkinas įsitikinęs – svarbu rasti tinkamus verslo partnerius.

„Jei žmogus bijo pradėti verslą vienas, svarbu rasti tinkamą partnerį. Ypač svarbu, kad sutaptų požiūriai, būtina numatyti pozicijas, aiškias pasitraukimo sąlygas. Net geriausi verslai kartais žlunga, jeigu būna parinkti netinkami žmonės. Verslo partneriai turi motyvuoti ir turėti vienodą požiūrį į darbą“, – būtent tokius kolegas rasti kiekvienam pradedančiajam verslą linki pašnekovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.