...

50 tūkst. eurų – tiek investicijų prireikė naujo verslo nišai įtvirtinti

Verslas

2016.08.08

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

50 tūkst. eurų – tiek investicijų prireikė naujo verslo nišai įtvirtinti

Uniformų kūrėja, drabužių dizainerė, e. parduotuvės „Akuku Uniform“ įkūrėja - Edita Jankauskienė. BFL/Vyginto Skairaičio nuotr.

Vilnietė Edita Jankauskienė (34), individualią veiklą pradėjusi nuo vaikiškų drabužių gamybos, po penkerių darbo metų įžvelgė dar vieną naują verslo nišą – mokyklines uniformas. Prieš pusę metų naujovės sumanytoja atidarė e. parduotuvę „Akuku Uniform“ ir šiuo metu bendradarbiauja su dviem mokyklomis Lietuvoje. Pasak jos, daugiausia rūpesčių, kuriant šį projektą, teikė pusmetį trukęs patogios internetinės prekybos platformos www.akukuuniform.lt sukūrimas, o kitus iššūkius įvardytų dviem žodžiais – patikėti ir pasitikėti.

Turi įrodyti, kad esi patikimas

Uniformų kūrėja, drabužių dizainerė, o pagal išsilavinimą architektė Edita Jankauskienė sako: „Kai į mokyklą ateina jauna įmonė su jauna komanda, visuomet reikia įrodyti, kad tai yra ilgalaikis verslas ir kad esame patikimi partneriai. Ir tai visiškai normalu – uniforma mokykloje yra tęstinis projektas, todėl visi nori turėti patikimą partnerį. Tai turime įrodyti darbais.“ Kad galėtų pradėti, ką sumaniusi, ji sukūrė pagrindines uniformų kolekcijas ir surado patikimus partnerius – audinių gamintojus Austrijoje, Italijoje, Portugalijoje, taip pat Lietuvoje. „Mumis patikėjo kokybe ir punktualumu garsėjantys fabrikai, – džiaugiasi pašnekovė. – O tada beveik pusmetį truko patogios internetinės parduotuvės kūrimas. Joje mokinių tėvai pagal mokyklos pavadinimą susiranda savo mokyklos uniformą ir įsideda ją į krepšelį, sumokėdami visą sumą. Uniforma atkeliauja vėliausiai likus dviem savaitėms iki rugsėjo tiesiai į pirkėjo namus per kurjerių tarnybą.“

Įkvepia JAV mokyklų pavyzdys

Akuku Uniform“ savininkė sako, kad savo versle remiasi puikiai veikiančiu modeliu JAV, kai uniforma užsakoma iš anksto, net prieš pusę metų iki prasidedant mokslams. „Taip mes, kaip gamintojas ir pardavėjas, turime galimybę užsakyti geros kokybės audinius iš Europos gamintojų ir pasiūlyti konkurencingą kainą už labai kokybišką produktą. Visus drabužius griežtai gaminame tik Lietuvoje.

Galimybė didžiuotis skaidriu verslu

E. Jankauskienė pabrėžia, kad atėjo laikas naudotis XXI a. įrankiais ir pagaliau atsisakyti avanso nešiojimo mokyklos ūkvedžiui ar klasės auklėtojai, tuomet važiuoti atsiimti uniformos į siuvyklas ir pan.

„Internetinė prekyba yra didelis palengvinimas mokyklos administracijai, jai nebereikia skirti atsakingų žmonių ir užsiimti uniformų klausimo vadyba. Tai ir patogumas tėvams – rasti viską vienoje vietoje ir nesukti galvos. Nuolatos papildome parduotuvę mokyklai reikalingais daiktais: apatiniais marškinėliais, sportine apranga, aksesuarais ir pan.“, – sako verslininkė, įsitikinusi, kad toks verslo modelis kartu yra ir galimybė didžiuotis skaidriu verslu.

Atsižvelgti į individualius poreikius

Verslo savininkei rūpi klientų poreikiai, tad ji ryžosi naujovei, kurios nesiūlo jokia kita Lietuvos siuvimo įmonė, – teikia individualaus siuvimo paslaugą nestandartinių matmenų vaikams ir tai papildomai nekainuoja. Tėvams tereikia, užsakant gaminį e. platformoje, surašyti vaiko matmenis, pagal kuriuos ir pagaminamas reikiamas modelis. „Tokių vaikų šiais laikais yra be galo daug, – sako E. Jankauskienė, nevengianti atsakomybės ir už vaikui netikusias uniformas – jas pakeičia. – Turime pagaminę papildomai force major atvejams: klaidingas užsakymas, staigus augimas ir t. t. Taip pat visus klientus konsultuojame telefonu.“ Jos teigimu, toks modelis veikia tuomet, kai yra klientų pasitikėjimas ir laiko rezervas pakeitimui.

Uniformų kūrėja savo paslaugų papildomai neįkainoja ir siūlydama sukurti bendrą mokyklos uniformų įvaizdį. „Susiderinę modelius pagal mokyklos poreikius, identitetą ar specifinį ugdymo modelį, pagaminame pirmuosius pavydžius, kurie nufotografuojami ir pristatomi e. parduotuvėje“, – sako ji.

Idėja kilo iš klientų poreikių

Idėja specializuotis uniformų tema, E. Jankauskienei kilo gaminant daugybę individualių užsakymų mokyklai. Ji patyrė, kad yra formalios aprangos vaikui poreikis, nebūtinai skirtos mokyklai. Tokią nusipirkti nėra lengva. Taip pat nuolatos girdėdavo tėvų skundus, kaip sudėtinga susirinkti mokinio krepšelį, nes lakstymas po parduotuves ir siuvyklas užima labai daug laiko. Visi šie rūpesčiai ir buvo užuomina, kad tai puiki verslo niša. Nors Lietuvoje yra įmonių, gaminančių uniformas mokykloms, tačiau E. Jankauskienė turėjo visiškai kitokią viziją. „Norėjau, kad pagaliau pasikeistų uniformos vaizdas bendrąja prasme. Niekaip nesupratau, kodėl penkiolika metų nesikeičiantys languoto sarafano ir per didelio švarko standartai negali būti kitokie“, – svarsto moteris, kuriai net ir pats žodis „uniforma“ šiuo metu Lietuvoje kelia prievolės asociacijas, o užsienyje, pasak jos, tai yra ugdymo įstaigos išskirtinumo, pasididžiavimo ir bendruomenės stiprinimo ženklas.

Verslui įkurti E. Jankauskienei belstis į bankus neprireikė, reikiamą sumą, 50 tūkst. eurų, ji surinko iš asmeninių ir šeimos santaupų.

Svarbiausią žodį taria vaikas

Pasiteiravus, kaip nustatomos uniformų kainos ir į kokį klientą orientuojamasi, E. Jankauskienė atskleidžia, kad pirmiausia stebi rinkos kainas, ir pripažįsta, kad konkuruoti su audiniais iš Kinijos nėra lengva. Tačiau, sako ji, viskas įmanoma, jei verslas yra planuojamas ir apgalvotas.

 

„Nė vienas „Akuku Uniform“ modelis neišvysta dienos šviesos, prieš tai nesulaukęs vaikų nuomonės. Ir jų nuomonė mums yra svarbiausia.“

E. Jankauskienė

 

Pagrindinis klientas, į kurį orientuojasi projekto įgyvendintoja, yra vaikas. „Nė vienas „Akuku Uniform“ modelis neišvysta dienos šviesos, prieš tai nesulaukęs vaikų nuomonės. Ir jų nuomonė mums yra svarbiausia. Ar gerai jautiesi su šiuo daiktu? Ar tau patogu lakstyti? Ar negraužia šis audinys? Gaminame tik tuomet, kai daiktus išbando dešimtys vaikų ir pateikia savo komentarus. Patikėkite, jie turi labai gerų įžvalgų, tiesiog reikia į jų nuomonę įsiklausyti iš esmės. Toks požiūris ir darbo modelis net padiktavo mūsų įmonės šūkį „Renkasi vaikai“, – pabrėžia verslininkė.

Vienas iš tikslų – įpročių keitimas

Svarbia verslo dalimi, be stiprios rinkodaros ir prekių ženklo plėtojimo, E. Jankauskienė mato ir kitą savo projekto misiją – pakeisti daug metų vyraujančius įpročius. „Tai yra vienas sudėtingiausių mūsų rinkodaros uždavinių“, – sako pašnekovė, suprantanti, kad kova su stereotipais užtrunka.

Taip pat ji sako daug investuojanti į profesionalių fotografų paslaugas, klientų aptarnavimo standartų gerinimą, nes, parduodant uniformas internetu, tenka atsakyti į daugybę klausimų ir pateikti savo atsakymus kuo profesionaliau.

Norintiesiems pradėti savo verslą E. Jankauskienė palinkėtų nuolatos stebėti ir tyrinėti aplinką: „Mat kartais geros verslo idėjos lieka nepastebėtos labai ilgai, todėl linkiu nebijoti daryti. Ir, žinoma, tikėti tuo, ką darai.“

„Akuku Uniform“

229-1470595826-501044.jpeg 229-1470595826-996094.jpeg 229-1470595826-383142.jpeg 229-1470595826-933684.jpeg 229-1470595826-601513.jpeg 229-1470595826-202344.jpeg 229-1470595826-871295.jpeg 229-1470595826-346906.jpeg 229-1470595826-421436.jpeg 229-1470595826-262368.jpeg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.