...

Verslas kaip inovacija

Verslas

2016.08.17

Autorius: Jurga Bakaitė

Temos: .

Verslas kaip inovacija

Inovatyvios mokymo platformos „Solid Education“ įkūrėjas - Paulius Paškevičius. Eitvydo Kinaičio nuotr.

„Solid Education“ gali atrodyti kaip dar viena popamokinė veikla moksleiviams, siūlanti įgyti perspektyvių programavimo žinių, vienas iš daugelio būrelių, patrauklių tėvams, bet, žinoma, nebūtinai vaikams. Vis dėlto inovatyvios mokymo platformos įkūrėjas Paulius Paškevičius (31) sako, kad jo verslo idėja – ne tiek mokyti ir tiekti rinkai būsimus informacinių technologijų specialistus, kiek iš esmės pakeisti įprastą mokymo, mokymosi ir verslo kūrimo modelį.

Verslo idėja, paremta eksperimentais ir… žaidimais

„Prieš daug metų universitetas reiškė, kad eini gilinti savo žinių ir tai darai dėl savęs. Manau, kad mes vėl grįžtame prie to paties modelio po to, kai mokymasis buvo tapęs institucija“, – įsitikinęs pašnekovas. Idėjos apie netradicinį mokymąsi jį lydėjo jau nuo paauglystės, kai susidomėjęs programavimu suprato, kad gali konsultuoti daug vyresnius studentus. „Supratau, kad mokymasis nepriklauso nuo amžiaus“, – apie verslo idėją pradeda pasakoti jos autorius.

Pats P. Paškevičius vėliau baigė ir šios srities studijas, studijavo ir doktorantūrą, tačiau sako matantis, kad viso šio kelio jauniems žmonėms dabar eiti jau nebūtina. „Solid Education“ vykstančiose pamokose jau dvylikmečiai moksleiviai pradeda mokytis programavimo, kuria savo žaidimus bei programėles ir po kelerių metų jau patys dalijasi savo žiniomis su jaunesniais kolegomis, pradeda kurti interneto svetaines. Mokymai vyksta internetu visoje Lietuvoje ir netgi lituanistinėse mokyklose užsienyje. Įkūrėjas svarsto, kad būtent nuotolinio ugdymo metodas galėtų išspręsti lituanistinio švietimo klausimą ir netgi tapti grandimi, jungiančia Lietuvą ir išvažiavusius jaunuolius, ypač verslo srityje.

Pašnekovas sako, kad visi drąsūs sprendimai pasiteisino: „Visą laiką tarsi darėme dešimtis eksperimentų, ir jie patvirtina, kad galima mokyti įdomiau, anksčiau, greičiau, paneigia nusistovėjusius standartus apie mokymą. Pasirodo, kad ir mažas vaikas gali sukurti tai, ką kuria žmogus, baigęs universitetą. Be to, jau negalvojame apie teritoriją – nesvarbi nei laiko juosta, nei atstumas.“

Solid Education“ įkūrėjas sako, kad jo mokymo platformos vizija – mokykla kaip socialinis tinklas, kuriame žmonės laisvai dalijasi žiniomis ir laiku. Jo teigimu, tokia mokymosi forma ne tik patogi, bet ir patraukli, nes vaikai motyvuoti mokytis to, kas jiems patinka, pavyzdžiui, sukurti mėgstamus žaidimus. „Vaikai gali parašyti net labai sudėtingą programavimo kodą, nes jo rezultatas, tikslas yra žaidimas. Taip pateikti dalykai, net ir labai sudėtingi, gali būti įdomūs: žaidime vaikas mato, kaip, pavyzdžiui, juda veikėjai, ir jam mokytis lengviau, nei žiūrėti į tašką plokštumoje“, – apie mokymosi procesą kalba pašnekovas.

Kaip sukurti inovatyvų verslą?

P. Paškevičius atskleidžia, kad kurdamas verslą jis norėjo ne tik vystyti patrauklią idėją, bet ir kurti ilgalaikį bei lankstų verslo modelį. „Solid Education“ pradžia nėra programavimas <…>, sakyčiau, pasirinkome ir išnaudojome žaidimą: žaidimas plačiąja prasme yra forma išmokti, noras gerinti rezultatą ir vaikams, ir suaugusiesiems“, – sako jis.

 

„Inovacija – platesnis požiūris, problemos sprendimas nauju būdu, dar nepritaikytu toje srityje. Mūsų atveju – jei suaugusieji organizuoja seminarus, kurių metu savarankiškai mokosi, tai galima pritaikyti ir mokant vaikus.“

P. Paškevičius.

 

Pasak idėjos autoriaus, sukurti sėkmingą verslo modelį reiškia sukurti lanksčią sistemą, kuri veiktų be paties kūrėjo. Pašnekovas įsitikinęs, kad tam gali prireikti bent ketverių metų. Jis sako vienu metu pats galvojęs ir supratęs, kad jo asmeninė karjeros vizija – ne būti direktoriumi, o kurti inovacijas.

„Inovacija – platesnis požiūris, problemos sprendimas nauju būdu, dar nepritaikytu toje srityje. Mūsų atveju – jei suaugusieji organizuoja seminarus, kurių metu savarankiškai mokosi, tai galima pritaikyti ir mokant vaikus“, – sako pašnekovas ir priduria, kad visų startuolių pagrindas turėtų būti kuo didesnis inovacijų skaičius, o inovacijos gali būti skirtingose srityse: nuo produkto sukūrimo iki kliento pasiekimo. „Startuolis reiškia, kad turi kurti inovatyvų ir šiuolaikišką verslą, vadinasi, negali galvoti apie tradicinį verslą „perku–parduodu“, – įsitikinęs pašnekovas.

Išnaudotų progų svarba

Viena iš „Solid Education“ inovacijų – komanda. Kadangi informacinių technologijų mokymo specialistų rasti sunku, ilgainiui sugalvota, kad vyresni moksleiviai mokys jaunesnius: ir štai dabar jauniausiam platformos mokytojui yra 16 metų. Tai, anot P. Paškevičiaus, dar vienas pasiteisinęs eksperimentas: „Kai moksleiviai pajunta, kad kažką sukūrė, ima intuityviai galvoti, kaip dabar tuo pasidalyti. Juk tai klausimas, kuris visada kyla kūrėjui.“ Inovatyvios mokymo platformos įkūrėjas sako, kad, išmokus kurti produktą, žingsnis į verslą moksleiviams atrodo natūralus – tuomet jie gilinasi į verslo kūrimo, rinkodaros, komunikacijos sritis.

Taigi nieko keista, kad moksleiviai – nors pašnekovas vadina juos savo komanda – pokalbio dieną kartu keliavo į konferenciją startuoliams Vilniuje. P. Paškevičius sako, kad jo verslo istorija yra daugybės pokalbių ir atsitiktinumų istorija. „Jeigu galėčiau ką nors patarti jauniems verslininkams, padrąsinčiau pradėti jau artimiausiame renginyje, kurio pavadinime yra žodis „startuolis“. Nebūtina turėti planą ir net ambiciją, tereikia atsinešti idėją ir gali atsirasti kitas žmogus, kuriam ta idėja patiks“, – apie neplanuotų atsitiktinumų svarbą pasakoja pašnekovas.

Dar viena proga, kurios nepraleido „Solid Education“, – konferencijoje „Login“ užkalbinti verslininko iš Čilės šią vasarą keliauti už Atlanto ir panašioje intensyvaus asmeninio mokymosi akademijoje kelis mėnesius pristatyti savo mokymus. Žinoma, ir čia P. Paškevičius dalyvauja su komanda. Ir nors neapleidžia mintis, kad galbūt komanda pokalbio dieną praleido įprastas pamokas, turbūt visa tai vyksta ne veltui. Juk, kaip apie sėkmingus atsitiktinumus ir išnaudotas progas prasitaria pats įkūrėjas, „geriausi atsakymai ateina, kai negalvoji, galima taip ar negalima“.

„Solid Education“

230-1471380858-272209.jpg 230-1471380858-335235.jpg 230-1471380858-862783.jpeg 230-1471380858-572698.jpeg Boy focused on notebook 230-1471380858-653157.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.