...

Pasirinko JAV, nes taip įdomiau

Verslas

2016.08.25

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Pasirinko JAV, nes taip įdomiau

„Drama Burger“ restorano vadovas - Simas Slabačiauskas. Visvaldo Morkevičiaus nuotr.

Prieš trejus metus Lietuvoje pasirodęs mėsainių restoranas „Drama Burger“ sulaukė sėkmės. Perkėlęs lietuviškas mėsainių tradicijas į kitą lygį, vilnietis restorano vadovas Simas Slabačiauskas (29) nutarė, kad reikia naujų iššūkių, ir pradėjo plėtrą Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Sena svajonė

Prieš pusmetį Floridos valstijoje esančiame Tampos mieste restoraną „Drama Burger“ drauge su komanda atidaręs S. Slabačiauskas pasakoja, kad ši idėja jau seniai kirbėjo galvoje. „Tiesą sakant, apie Ameriką pradėjome galvoti anksčiau, nei atidarėme savo pirmąjį barą Vilniuje prieš penkerius metus, tad link to ėjome tikslingai. Pagaliau atidaryti ten pasiryžome, kai radome tinkamą vietą ir patikėjome savo koncepcija“, – sako jis.

Nuo pat pradžių Ameriką laikęs tinkama vieta mėsainių verslo plėtrai, „Drama Burger“ vadovas teigia, kad ir Lietuvoje plėtros galimybės dar nėra išnaudotos. „Ameriką pasirinkome kaip didžiausią iššūkį iš visų, nes taip įdomiau. Nuo pat pradžių galvojome apie Ameriką. Be to, vis dar matome galimybių plėstis ir Vilniuje – po poros mėnesių čia atidarysime dar vieną restoraną „Drama Burger“, kuris šiek tiek skirsis nuo visų kitų“, – atskleidžia pašnekovas.

Tyrinėjo ilgai

 

„Per daug neskubėdami Amerikoje praleidome porą metų, kad pažintume rinką, vietinius įstatymus, o svarbiausia – įpročius ir rastume tinkamą vietą, kuria patikėjome.“

S. Slabačiauskas.

 

Prieš imantis veiklos Amerikoje, anot pašnekovo, buvo labai svarbu suprasti vietinę kultūrą, išsirinkti tinkamą miestą. Tampa pasirinktina neatsitiktinai. Tai mažesnis miestas nei Niujorkas ar Los Andželas, kuriuose begalė įvairių pasirinkimų. Be to, kaip pasakoja S. Slabačiauskas, Tampoje gausu vietinių alaus daryklų, kurių siūlomas alus puikiai tinka skanauti su mėsainiais.

„Per daug neskubėdami Amerikoje praleidome porą metų, kad pažintume rinką, vietinius įstatymus, o svarbiausia – įpročius ir rastume tinkamą vietą, kuria patikėjome. Niekas pagalių į ratus mums nekišo. Restoranas jau veikia pusmetį“, – sklandžia pradžia džiaugiasi pašnekovas.

Daug susidomėjimo

Pasirinktoje vietovėje gyvena per 3 mln. žmonių ir, atrodytų, rinka iš tiesų pripildyta visko, ko širdis geidžia. Tačiau netradicinis požiūris į mėsainių kultūrą ir išskirtinis dėmesys maisto kokybei visgi sulaukė amerikiečių dėmesio. Populiarumą paskatino ir vietiniams neįprasta restorano įkūrėjų kilmė – Lietuva.

„Turbūt jokia rinka nebūna prisotinta tiek, kad ji būtų akla naujoms idėjoms. Taip, amerikiečiams labai įdomios mūsų atvežtos europietiško mėsainio tradicijos ir mūsų pagrindinis restorano patiekalas – devynias dienas ruošta rūkyta jautiena (angl. pastrami). Ir nors ši mėsa Amerikoje yra visiems puikiai pažįstamas patiekalas, nedaug kas jį ruošia patys ir mūsų receptas yra unikalus. Be to, ruošiame tik šviežią maistą, beveik viską gaminame patys, todėl žmonės mus nesunkiai atskiria nuo greitojo maisto užkandinių, kurių ten begalė“, – pasakoja S. Slabačiauskas.

Lietuvių kuriami mėsainiai amerikiečius stebino tuo, kad viskas gaminama restorane, nenaudojant pusgaminių. Pašnekovas tikina, kad išsirinkti gerus tiekėjus nebuvo taip paprasta. Po ilgų paieškų pagaliau buvo rastas vietinis ūkis ir kepykla, galinti kepti „Drama Burger“ tinkamas bandeles.

Prie greito populiarumo prisidėjo amerikiečiams keistas mažos šalies atstovų įsiveržimas į mėsainių tėvynės rinką. Tai domino ir žiniasklaidą, ir vietinius gyventojus. „Žiniasklaidai smalsu, kas mes tokie esame ir kodėl čia atsibeldėme iš Lietuvos. Jau spėjome dalyvauti keliose televizijos laidose ir buvome aprašyti visoje vietinėje spaudoje. Kitus užkabina mūsų stilius“, – teigia S. Slabačiauskas.

Supažindino su lietuviškais saldėsiais

Įvežę į Ameriką europietišką mėsainį, „Drama Burger“ juda pirmyn ir savo siūlomu maistu nuolat stebina vietinius. Negana to, kad pasiūlė amerikiečiams neįprastų mėsainių, į kuriuos žiūrima ne kaip į greitąjį maistą, bet kaip į restorano vertą patiekalą, S. Slabačiausko komanda pripratino vietinius prie lietuviško „Tinginio“.

„Nesame tautiško maisto restoranas, bet savo valgiaraštyje turime šiek tiek ir lietuviškos klasikos. Tai irgi žmonėms įdomu. Tarkime, mūsų gaminamas desertas „Tinginys“ mieste tapo toks populiarus, kad juo prekiauti pradėjo alaus daryklos, nes jis puikiai dera su tamsiuoju alumi“, – susidomėjimo aspektais dalijasi pašnekovas.

Vilioja klientus

Pašnekovas įsitikinęs – jei reikėtų visa tai kartoti antrą kartą, atsisakyti patirties būtų sudėtinga. Anot jo, nėra nieko, ko būtų galima gailėtis, o kiekviena padaryta klaida – tai tik indėlis į sėkmingesnę ateitį ir iš jos verta pasimokyti. Kol kas restoraną Amerikoje lydi sėkmė, o tolesni planai jau tyliai bręsta mintyse.

„Dirbame dar tik pusmetį. Žinoma, kad norime plėstis, bet apie tai kalbėti dar labai anksti. Pirmajam restoranui reikia daug dėmesio, vis dar flirtuojame su vietine publika ir buriame kolektyvą. Šie procesai kiekvieno restorano gyvenime yra vienodi visose šalyse“, – sako pašnekovas.

Tiems, kas šiuo metu svarsto apie galimybę plėsti savo verslą užsienyje, „Drama Burger“ įkūrėjas siūlo patikėti savo svajonėmis. „Linkiu nebijoti savo norų, bet ir neskubėti bei deramai susipažinti su rinka, kurioje norėtumėte būti. Svarbiausia yra keliauti, pažinti žmones ir domėtis tuo, ką darai“, – pataria S. Slabačiauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.