...

Ar pasakoti apie savo verslo idėją?

Verslas

2016.09.08

Autorius: Jurga Bakaitė

Temos: .

Ar pasakoti apie savo verslo idėją?

„Verslo angelų fondo“ partneris, strateginio valdymo ir finansų pritraukimo ekspertas - Algimantas Variakojis. Asmeninio albumo nuotr.

Kartais pasišaipoma – startuoliai tiek daug kalba apie savo idėjas, kad pagaliau taip ir nesukuria nieko, kas virstų sėkmingu verslu. Kalbėti apie savo patirtį ir planus – ne tas įgūdis, kurio galima tikėtis labiausiai prireiksiant kuriant verslą, greičiau priešingai – atrodytų, kad bus naudingiau apie savo sumanymus per daug neprasitarti. Anot Algimanto Variakojo, „Verslo angelų fondo“ partnerio, strateginio valdymo ir finansų pritraukimo eksperto, toks įsitikinimas vis mažiau populiarus: šiuolaikiniai verslininkai pasakoja savo sėkmės (ar nesėkmės) istorijas ir laimi.

Atvirumas – proga susikurti reklamą ir gauti patarimų

Anot A. Variakojo, noras būti atviriems kyla ne tik iš noro mokytis ar sulaukti įkvėpimo, bet ir iš praktinių dalykų bei tiesioginės naudos viešųjų ryšių prasme. „Pasaulis darosi atviresnis. Verslininkai daugiau pasakoja apie save, savo verslą. Visų pirma žmonės, pasakodami apie savo verslą, patirtis, kartu reklamuoja savo įmonę, daro ją labiau matomą, didina pasitikėjimą, pritraukia naujų darbuotojų. Pats vadovas ar įmonėje dirbantys žmonės, tapdami labiau matomi, atviresni, tampa tarsi papildomi prekių ženklai, įmonės vizitinės kortelės“, – sako pašnekovas. Anot jo, būtent viešumas, verslo istorijų atsiradimas žiniasklaidoje pritraukia dėmesį pradedančiam verslui ir gali padėti jam vystytis, net jei kūrėjai dar nėra ištobulinę paties verslo modelio.

 

„Atskleisdami savo idėjas kuo didesniam žmonių būriui, pasiekiame ausis tų, kurie gali padėti jas realizuoti, modernizuoti – jau nekalbant apie finansavimą.“

A. Variakojis.

 

Ne paslaptis, kad startuolių sektoriuje būtent idėjos pristatymas gali turėti lemiamą vaidmenį, suvesdamas būsimo verslo partnerius ar pritraukdamas investuotojus. „Atskleisdami savo idėjas kuo didesniam žmonių būriui, pasiekiame ausis tų, kurie gali padėti jas realizuoti, modernizuoti – jau nekalbant apie finansavimą“, – teigia ekspertas, pridurdamas, kad pradedančiajam verslui kartais svarbu sulaukti tiesiog padrąsinimo veikti.

A. Variakojis sako, esą vienas sėkmingiausių projektų, į kurį jis investavo, buvo sukurtas būtent pradedančių ir abejojančių verslininkų. Šie turėjo kelerius metus rengtą ir labai konkretų planą, tačiau, jau pristatę savo planą investuotojams, buvo beapsigalvojantys dėl jo sėkmės. „Jaunimas išsigando pradžios. Ir tada jau mes su verslo angelu įtikinome, kad reikia pradėti. Verslo angelas netgi skyrė beveik visą savo laiką paleidžiant ir plečiant gamyklą. Dabar tai gerbiama, milijoninę apyvartą turinti ir auganti įmonė“, – prisimena A. Variakojis.

Bijoti ne idėjos „vagystės“, o jos užmiršimo

Ar verta bijoti idėjos vagystės? A. Variakojis pataria į šią situaciją žiūrėti neįprastai: būtent dėl to, kad idėją įgyvendintumėte pirmasis ar pirmoji, apie ją informaciją skleisti reikia pradėti kaip įmanoma greičiau. „Tikėtis, kad jūs vieninteliai turite originalią idėją, kad kažkas kitas panašiai nemąsto ar jos nesugalvos artimiausiu metu, manau, tai naivu“, – sako jis.

„Pasakodami apie savo idėjas, pritraukdami naujus partnerius būsite pirmi: tie, kurie pradeda tarp tų, kurie panašius planus slepia, nes neturi patirties ar finansų juos realizuoti. Dažnai rinkoje antras būna nereikalingas“, – A. Variakojis įsitikinęs, kad, neturint galimybių savarankiškai įgyvendinti projektą, bet kokiu atveju neverta leisti jam likti neišpildytam.

 

Ne tik sėkmės istorijos

Sėkmės istorijų žanras – neabejotinai populiariausias būdas pasakoti apie verslo idėjas. A. Variakojis taip pat mini jau ir Lietuvoje besikuriančius verslo inkubatorius jaunam verslui. Anot jo, tokias iniciatyvas gali remti tiek didžiosios įmonės, tiek Vyriausybė ar savivaldybės.

Ekspertas pripažįsta, kad kalbėti apie nesėkmes verslo srityje nėra taip įprasta. Anot jo, daug ilgai veikiančių verslininkų Lietuvoje pradėjo veiklą visai kitokiomis sąlygomis, nei yra dabar, o jų iškilimas neretai – laimingų atsitiktinumų virtinė. A. Variakojis įsitikinęs – verslo idėja naudinga dalytis ir seniai veikiančiam verslui: „Vyresni, žinomi žmonės, tokiu būdu perduodantys savo patirtį, nebijo pasirodyti kvailai, nes kiekviena nesėkmė – taip pat laiptelis į tikslą. Man asmeniškai labai įdomu, kaip žmonės pradėjo savo verslus, kaip išgyveno krizes. Jei pats esi atviras, kiti irgi papasakoja apie savo skaudžią patirtį ir sprendimus.“

Verslo idėjos pristatymui reikia pasiruošti

Svarstantiesiems, kur, kaip ir kam kalbėti apie savo verslą, A. Variakojis pataria atsakyti į klausimus, kam to reikia ir kokios pagalbos ar patarimo siekiate gauti – partnerių, vadybininkų, finansuotojų ar verslo angelų. Ekspertas teigia, kad jam dažnai tenka susidurti su gana atsainiu požiūriu į verslo idėjos pristatymą: „Labai svarbu, kaip idėja ar projektas pristatomi. Dažnai pavyksta dėmesį išlaikyti 15 ar tik 5 minutes, vadinasi, prezentaciją ar aprašymą reikia pasiruošti taip, kad būtų atsakyta bent į pagrindinius klausimus, pritrauktas dėmesys ir sudominta auditorija. Dažnai to trūksta. Pristatant rizikos kapitalo fondams gerai būtų turėti skaičiavimus, pesimistines ir optimistines prognozes, o tam gali prireikti finansininko, ekonomisto konsultacijos.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.