NETIKĖČIAUSIUS NAMŲ RŪPESČIUS IŠSPRĘS PROGRAMĖLĖ (#)

Simona Kvederytė prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 57 s.
Programėlės „Fixipro“ kūrėjas, „Paysera“ Plėtros departamento direktorius - Liudas Kanapienis. Sonatos K. nuotr.
Sugedo skalbimo mašina, reikia pakeisti automobilio ratą, o gal tiesiog nupjauti žolę, bet pagalbininkų šalia nė kvapo? Juos ar net profesionalų meistrą rasti per penkias minutes dabar – misija įmanoma. Tai padaryti padės išmaniojo telefono programėlė „Fixipro“. Su šia dalijimosi ekonomikos platforma gyventojai greičiau ir patogiau išspręs namų rūpesčius, o meistrai bus aprūpinti darbais.

Taupo laiką ir pinigus

Mobilioji programėlė „Fixipro“ dienos šviesą išvydo šių metų gegužę. Prie jos prisijungė jau daugiau nei 1 000 vartotojų, meistrų – per 200. Dauguma jų iš Vilniaus, tačiau didėja ir kauniečių, klaipėdiečių, panevėžiečių būrys.

Programėlės kūrėjas „Paysera“ Plėtros departamento direktorius Liudas Kanapienis sako, kad „Fixipro“ veikia visai paprastai. Vartotojai į išmanųjį telefoną parsisiunčia programėlę, užsiregistruoja, įveda pageidaujamą darbą, nustato savo buvimo vietą, paskelbia pranešimą, laukia atsiliepimų iš galinčių padėti meistrų ir atsirenka kainos, laiko ir kokybės atžvilgiu priimtiniausius pasiūlymus.

Štai meistrai, parsisiuntę programėlę, pasirenka darbų, kurių skelbimus nori matyti, kategorijas, apibrėžia savo darbo teritoriją ir laukia skelbimų. Vėliau atsirenka labiausiai dominančius pranešimus, pateikia pasiūlymą, susitaria su klientu – lieka tik atlikti darbą.

„Žmonės gali skelbti bet kokius darbus – nesvarbu, ar reikia nupjauti žolę, ar sutaisyti skalbimo mašiną, ar pakeisti automobilio ratą. Darbo paskelbimas užtruks vos 5 minutes. Žmonės sutaupys laiko, nebereikės ieškoti, skambinti, klausinėti, už kokią kainą ir kada meistras gali atvykti. O darbus atliekantis specialistas taip pat nebegaiš laiko darbo metu atsakinėdamas į nuolatinius skambučius, galės pats rinktis darbus“, – sako L. Kanapienis.

Idėja kilo Varšuvoje

L. Kanapienis programėlės idėją parsivežė iš Lenkijos. Mintis apie greitą meistro, išspręsiančio kilusias problemas, prisišaukimą šovė važinėjant Varšuvos keliais.

„Važiavau Varšuvoje ir galvojau, ką daryčiau, jei nuleistų padangą. Lenkiškai juk nemoku. Mąsčiau, kad vis tiek reikėtų kažkokio įrankio, galinčio padėti susirasti meistrą ir jį išsikviesti. Grįžus namo, tos mintys dar sukosi. Galvojau, kad ir buityje kiekvienas turime rūpesčių – kažkur elektra neveikia, skalbimo mašina sugenda“, – pasakoja pašnekovas.

Liudas jo neapleidžiančias mintis suvedė į vieną tašką – išmaniąją programėlę. Iš pradžių bandė išsiaiškinti, ar ji būtų reikalinga ir kitiems – klausė pažįstamų, draugų, kolegų. Sulaukė tik pritarimo.

L. Kanapienis ir dar du kol kas neįvardinti norintys likti bendraminčiai prieš pusantrų metų susėdo prie stalo ir nusprendė, kad idėją verta įgyvendinti. Aprašė būsimos programėlės funkcijas, numatė, kokią problemą ji turėtų spręsti, įvardijo tikslus, veiksmus, pagaliau suprogramavo mobiliąją programėlę ir ją paleido.

„Pavadinimą kūrėme ilgai. Norėjome, kad jis atitiktų programėlės funkcijas, būtų įsimenamas ir lengvai tariamas įvairiomis kalbomis“. Taigi „Fixipro“ – fixi („taisyti“), o pro („profesionaliai“). Norėjome pasakyti, kad reikia leisti specifinius darbus atlikti profesionalams – kam tai daryti patiems?“ – paaiškino „Fixipro“ kūrėjas.

Sieks žinomumo

Kad nauja dalijimosi ekonomikos platforma „Fixipro“ veiktų, L. Kanapieniui ir jo komandai pirmiausia teko suburti meistrus. Jiems skambino, pasakojo apie programėlės naudą ir galimybes.

„Suprato tikrai ne visi. Vieni gerbė, ką darome, išbandė programą. Kitiems jos neprireikė. Tačiau pavyko pritraukti nemažai profesionalų. Tada žinia sklido iš lūpų į lūpas. Meistrų prisidėjo vis daugiau. Be jų nebūtų ir vartotojų. Tad dabar viskas jau sukasi – procesas vyksta“, – paaiškino L. Kanapienis.
„Tai kūryba. Nustatai tikslus, jų sieki. Veiksmo metu kažką keiti, nustatai naujus siekius ir bandai juos įgyvendinti.“
L. Kanapienis.
Jis, kaip vieną didžiausių sunkumų, kurių barjerą dar teks įveikti, laiko programėlės žinomumą. Pašnekovas juokiasi, kad šiandien mobiliųjų programėlių yra daugiau nei planetoje žmonių. Konkurencija didelė. Iškilti iš gausybės programų nėra lengva. Būtina to sąlyga – teikiamos paslaugos kuriama pridėtinė vertė ir nauda.

„Geras pavyzdys – programėlė „Pokemon Go“. Ji buvo paleista labai tinkamu laiku ir teisingai. Bet jau pasiekė aukščiausią tašką. Dabar vartotojų tik mažės. To programėlės kūrėjai galėtų išvengti, jei sugalvotų naują jos vertę“, – mano L. Kanapienis.

Jis su bendraminčiais į „Fixipro“ sukūrimą investavo visai nedaug – kelis tūkstančius eurų. Kur kas daugiau prireikė darbo ir laiko – visa tai atsipirks dar negreitai.

„Tai kūryba. Nustatai tikslus, jų sieki. Veiksmo metu kažką keiti, nustatai naujus siekius ir bandai juos įgyvendinti. Iki pirmo euro verslas lieka tik idėja. Iki tol negali sakyti, kad ji pasiteisino. Tik gaunamos pajamos rodo, ar tavo verslo idėja veikia“, – įsitikinęs „Fixipro“ kūrėjas.

Tikslas – Jungtinės Karalystės rinka

Dabar programėlė „Fixipro“ yra pradinėje vystymo stadijoje. Liudas su bendraminčiais jau turi sukurpę jos tobulinimo planą – darbų užteks visiems metams. Bus gerinamas mobiliosios programėlės funkcionalumas ir patogumas.

Komanda neseniai įvedė meistrų vertinimo funkciją – vartotojai jau gali išreikšti nuomonę apie specialistą ir jo atliktus darbus. Netrukus neliks skambinimo funkcijos, tačiau bus įdiegta galimybė klientams ir meistrams susirašinėti – taip bus patogiau.

L. Kanapienis sako, kad kol kas nesistengia programos reklamuoti. Tačiau rinkodaros planą turi. Jo imsis dar po kelių „Fixipro“ tobulinimo žingsnių.

Pašnekovas neslepia, kad jau sulaukė potencialių investuotojų pasiūlymų. Puoselėja planus žengti į užsienio rinką. Pirmasis taškas – Jungtinė Karalystė.

„Jei programėlė Jungtinėje Karalystėje pasiteisins, sėkmingai galės veikti ir kitur. Ten migracijos lygis didelis, žmonės daug ko nežino, ieško patikimų meistrų. Tačiau normaliai plėtrai į kitas šalis reikia investuotojo ir lėšų. Joms gauti, reikia įvykdyti reikalavimus, pasiekti konkrečius rodiklius. Šis etapas greta rodiklių pasiekimo ir investicijų gavimo sudėtingas kiekvienam „startuoliui“. Be pinigų sunku tobulinti siūlomas paslaugas“, – apie savo patirtį pasakoja pašnekovas.

Išsiskirti padeda paslaugos nauda

L. Kanapienis turintiesiems verslo idėjų ir planuojantiesiems jas įgyvendinti pataria mažiau galvoti, daugiau daryti. Taip pat tikėti savo galimybėmis, norėti pasiekti tikslą, nenuleisti rankų ir bendrauti tik su optimistais – pesimistų yra pernelyg daug.

„Programėles kuriantiems žmonėms linkiu galvoti apie tai, kokią vertę ir naudą paslauga ar produktas teiks. Visi daro klaidų. Mes esame profesionalai, bet taip pat jų darome. Kartais neįvertiname, ko žmonėms reikia. Tad būtina stengtis maksimaliai įvertinti kuriamą naudą. Būna, kad žmonės susikoncentruoja į funkcionalumą, gerą veikimą, bet nepagalvoja, kad paslauga vis tiek bus nevertinga“, – mano programos „Fixipro“ sumanytojas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai