...

200 mln. šunų kailiu pasirūpins lietuviškas „Shoo“

Verslas

2016.09.19

Autorius: Simona Kvederytė

Temos: , .

200 mln. šunų kailiu pasirūpins lietuviškas „Shoo“

Agentūros „One is Five“ verslo plėtros vadovas - Arūnas Matačius. Visvaldo Morkevičiaus nuotr.

Šampūnai, kondicionieriai ir kitos priežiūros priemonės šunims – nebe naujiena. Tačiau vargu ar lengva rasti visiškai natūralių priemonių, tinkančių ir keturkojams, ir jų šeimininkams. Tuščią vietą rinkoje užpildė „Shoo“ – neseniai pasirodę lietuviški ir aplinkai nekenkiantys šunų šampūnai. Juos sėkmingai vysto agentūra „One is Five“ su savo branduoliu – Dariumi Bagdžiūnu ir Arūnu Matačiumi – priešakyje.

Šokas privertė griebtis chemijos vadovėlių

Shoo“ – visiškai natūralūs, šunims skirti, bet ir žmonėms tinkantys, veganams pritaikyti šampūnai. Jie yra be alkoholio, dirbtinių medžiagų, dažiklių, kvapiklių, sulfatų, parabenų ir kitų nesveikų sudedamųjų dalių.

Aplinkai ir žmogui nekenksmingi šampūnai rinkoje pasirodė kone prieš tris mėnesius. Jų kūrėjai – agentūros „One is Five“ verslo plėtros vadovas Arūnas Matačius ir Agota Jakutytė. Jie kartu augina keturis šunis. Tad šampūnų idėja kilo natūraliai.

„Pasidomėjome, kuo maudome savo augintinius. Nuo sudėties pašiurpo oda. Dar blogiau – tokios pat neskanios medžiagos vyrauja ir žmonių kosmetikoje – nafta, alkoholis ar langų plovimo skystis. Teko visus turėtus produktus išmesti ir patiems griebtis chemijos vadovėlių, sproginėjančių kolbų ir reagentų maišymo“, – juokiasi A. Jakutytė.

Šampūnų idėją vysto keturiese

A. Matačius idėją įgyvendinti ir vystyti pateikė verslo partneriui, interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ įkūrėjui D. Bagdžiūnui. Kartu jie dar šių metų pavasarį įsteigė produktų ir inovacijų kūrimo agentūrą „One is Five“.

„Shoo“ projektas yra pirmoji mūsų užduotis, – paaiškina „One is Five“ direktorius D. Bagdžiūnas. – Tai pirmasis produktas, į kurį investavo agentūra. Tad dabar jis gyvuoja po „One is Five“ vėliava. Rinkoje įsitvirtinusių šampūnų prekių ženklą ilgainiui atskirsime – jis gyvuos kaip atskira įmonė.“

„One is Five“ veikla sutelkta į priemonių, skirtų eksporto rinkoms, kūrimą. Pagrindinė idėja – kurti ir valdyti portfelį eksportinių priemonių, ilgainiui tapusių atskirais startuoliais ir gyvuojančių savarankiškai.

Šiuo metu agentūra iš viso vysto penkias priemones. Be šunims skirtų šampūnų „Shoo“, kuria dar du savo sugalvotus gaminius – jie viešumoje turėtų pasirodyti šių metų pabaigoje. Taip pat rūpinasi kitų dvejų klientų idėjų įgyvendinimu.

„One is Five“ – tai kartu ir reklamos agentūra, kurianti klientams eksporto strategijas. Taip pat gamybos įmonė, vystanti savo produktus. Ieškome nišų, kuriose produktas taptų laikina monopolija. Naudojame drąsias komunikacijos priemones. Kuriame gaminius, su kuriais vartotojai norės darytis asmenukes“, – sako D. Bagdžiūnas.

„Shoo“ šampūnų komandos branduolį dabar sudaro ne tik A. Jakutytė, A. Matačius, D. Bagdžiūnas. Prie projekto prisijungė ir ketvirtas partneris – Gediminas Šiaulys. Neatskiriama komandos dalis – keturi šunys, besipuikuojantys ant šampūnų pakuočių ir įkvepiantys komandą kurti.

„Šunišką komandos dalį netrukus plėsime. Jau dabar turime savo šampūno pakuočių modeliais norinčių tapti šunų kandidatų iš Kanados ir JAV“, – šypsosi D. Bagdžiūnas.

„Shoo“ – šuo Žemaitijoje, Latvijoje, Prancūzijoje

 

„ Pasirodo, net tam tikri eteriniai aliejai, tinkantys žmonėms, yra toksiški šunims. Tad sudedamąsias medžiagas teko atrinkti labai atsakingai.“

A. Jakutytė.

 

Šampūnų „Shoo“ kūrimas ir bandymas užtruko apie pusmetį. Kūrėjai sudėliojo viziją, kokį gaminį nori sukurti, iškėlė problemą, kurią jis turėtų spręsti. Dėmesį sutelkė į augintinio ir jo šeimininko poreikius. Svarbiausiais tikslais tapo natūralumas, išskirtinumas ir gera kaina.

„Sudėtį derinome su patyrusiais technologais. Pasirodo, net tam tikri eteriniai aliejai, tinkantys žmonėms, yra toksiški šunims. Tad sudedamąsias medžiagas teko atrinkti labai atsakingai“, – pasakoja A. Jakutytė.

D. Bagdžiūnas priduria: „Galiausiai sukūrėme idėją, istoriją, prekių ženklą ir pagaminome produktą. Iškart orientavomės į eksportą, todėl šampūnus padarėme tokius, kad jie būtų įdomūs Japonijoje, Anglijoje, JAV ar Australijoje.“

A. Matačius pasakoja, kad „Shoo“ kilo iš prancūziško žodžio „le chouchou“, kuris lietuvių kalboje reiškia naminį augintinį – numylėtinį. Be to, „Shoo“ skambesys panašus į latviškai ir žemaitiškai tariamą žodį „šuo“. Tad kūrėjai gražiai skambantį ir įsimintiną pavadinimą „Shoo“ prilipdė šunims skirtų šampūnų etiketėje.

Gaminį bando ir vokiečiai, ir australai

Agentūra „One is Five“ į šampūnų gamybą ir vystymą investavo 50 tūkst. eurų. Daugiausia lėšų skyrė prekių ženklo registracijai, kūrybiniam procesui, komunikacijai, bandomosioms partijoms, veiklai administruoti. Nemažai kainavo ir gamyba, logistika, platinimas.

„Centas prie cento ir susidaro tūkstančiai. Esame maža įmonė, investuojame savo pinigus, tad stengiamės ir taupyti ten, kur tik galime. Nesiekiame išleisti kuo daugiau, mūsų tikslas – greitas atsipirkimas“, – aiškina D. Bagdžiūnas (nuotr. kairėje).

Link šio tikslo komanda keliauja septynmyliais žingsniais. Nors gaminys ir jo internetinė parduotuvė pasirodė prieš tris mėnesius, jau atsipirko pusė visų agentūros investicijų. Mat šampūnus pirko ne tik lietuviai. Jie buvo eksportuojami į kitas šalis. Pirmosios siuntos iškeliavo į Vokietiją, Australiją, JAV, Ispaniją ir Jungtinę Karalystę. Netrukus šampūnai pasirodys didžiuosiuose Baltijos šalių prekybos tinkluose.

„Produktus galime eksportuoti į bet kurią pasaulio šalį. Atitinkame visus kokybės standartus. Išmanome eksporto procedūras, todėl išvengiame nesklandumų su gaminių siuntomis“, – teigia D. Bagdžiūnas.

Kokia šampūnų populiarumo ir greito atsiperkamumo paslaptis? Jos D. Bagdžiūnas nelinkęs atskleisti. Šypteli, kad norintys tai sužinoti gali tapti jų klientais.

„Esame susikūrę metodologiją, kaip nuo nulio sukurti paklausius produktus eksporto rinkoms. Tai nebėra taip sudėtinga, nes, viską išbandę patys, atradome teisingus žingsnius. Dabar naudojame patikimą ir išbandytą šabloną. Be to, turime reikiamą kompetenciją. Esame sukaupę daugiau nei 15 metų patirtį produktų kūrimo, reklamos, inovacijų ir eksporto srityse“, – priduria D. Bagdžiūnas.

200 mln. klientų rinka

A. Matačius sako, kad produktų šunims rinka yra gana didelė ir paklausi. Skaičiuojama, kad pasaulyje yra 200 mln. šunų – visi jie potencialūs klientai.

„Su konkurencija kovojame siekdami sukurti nišą, kurioje tokie būtume vieninteliai. Išradinėjame produktus, išsiskiriančius savo koncepcija, turiniu ar išvaizda. Šiais metais vykusiuose reklamos apdovanojimuose „Adrenalinas“ spėjome gauti „Aukso strėlę“ už geriausią pakuočių dizainą. Mūsų klientais tapo didžiausios prenumeratų šunims platformos Australijoje, Jungtinėje Karalystėje, Ispanijoje ir Vokietijoje“, – aiškina A. Matačius.

Agentūros „One is Five“ kūrėjai D. Bagdžiūnas ir A. Matačius vienbalsiai sako, kad jų planuose vienintelis tikslas – šampūnus „Shoo“ paversti pasaulyje geriausiu ir populiariausiu prekių ženklu šunims. Partneriai atskleidžia, kad šampūnai – tik pradžia. Jau šių metų pabaigoje planuojama plėtra – bus pristatyti nauji produktai šunims ir jų šeimininkams.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.