SUGEDĘS AUTOMOBILIS PAKIŠO VERSLO IDĖJĄ (#)

Agnė Pakėnaitė prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 19 s.
Startuolio „Autoreg“ įkūrėjai Vilius Davidonis ir Vytautas Mociūnas. Asmeninio albumo nuotr.
Sugedus automobiliui, greitai surasti gerą ir patikimą autoservisą kartais atrodo neįmanoma misija. Tokioje situacijoje dar studijuodamas pirmame kurse atsidūrė Vilius Davidonis (30). Tąkart kilusį troškimą – kelių mygtukų paspaudimu be vargo surasti tinkamą autoservisą – jis įgyvendino pats. Kartu su draugu Vytautu Mociūnu (30) jie įkūrė startuolį „Autoreg“ – e. sistemą, kurioje reikiamas autoserviso paslaugas galima rasti per kelias minutes.
 
Idėja ramybės nedavė septynerius metus

„Tuomet sugaišau beveik visą dieną, – pirmą nesėkmingą autoserviso paiešką gimtajame Kaune prisimena V. Davidonis. – Buvau studentas, todėl buvo aktuali ir paslaugų kaina, o jokio pažįstamo meistro Petro neturėjau. Ramybės vis nedavė mintis, kodėl viskas negalėtų būti daug paprasčiau, pavyzdžiui, užregistravus automobilio gedimą, pačiam gauti pasiūlymų, o ne sugaišti dieną varginančioms paieškoms.“

Šią savo idėją pašnekovas prisimindavo kaskart sugedus automobiliui – ir taip septynerius metus. Tarptautinės plėtros vadovu dirbantis vyras, įgijęs pakankamai kompetencijos ir sukaupęs žinių apie verslą, prieš dvejus metus pagaliau tvirtai apsisprendė – metas kurti „Autoreg“. Atskleidęs idėją savo draugui ir informacinių technologijų specialistui V. Mociūnui, jos autorius sulaukė tik palaikymo. Prasidėjo dviejų draugų bemiegės ir darbingos naktys.
 
Socialinis profilis... automobiliui

Nors tuo metu rinkoje jau buvo pasirodžiusios analogiškos sistemos, kuriose galima ieškoti reikiamų automobilių detalių ar autoservisų, vyrų užsidegimo tai nė kiek nesumažino. Startuolio kūrėjai įsitikinę, kad „Autoreg“ išsiskiria iš kitų, nes visa informacija apie automobilį sistemoje išsaugoma. „Tai kaip „Facebook“ anketa automobiliui: joje vartotojas pateikia pagrindinę automobilio informaciją. Kuo tikslesnę informaciją vairuotojas pateiks apie savo automobilį, tuo tinkamesnį pasiūlymą ieškant detalės ar sugedus automobiliui galėsime jam pateikti“, – pagrindinį skirtumą pabrėžia V. Davidonis.
„Jei turi kokią nors idėją ir jauti, kad ji yra gera, nesnausk ir bandyk rasti jai laiko bei įgyvendinti.“
V. Davidonis.
„Sugedus automobiliui ar jo detalei, užteks pasirinkti miestą ir sistemoje parašyti, kas atsitiko, pavyzdžiui, gęsta variklis. Išsiuntęs tokią užklausą, vartotojas gauna pasiūlymų iš mūsų sistemoje užsiregistravusių autoservisų. Renkiesi tol, kol pagaliau randi sau tinkamiausią kainos, laiko, vietos ir paslaugų kombinaciją“, – kaip viskas veikia, pasakoja startuolio įkūrėjas.

V. Davidonis tikina, kad pasiūlymai didžiuosiuose miestuose atkeliauja jau per pirmąsias 15 minučių. Žinoma, tai priklauso ir nuo autoservisų atsakymų greičio. Verslininkas tikisi, kad prie sistemos prisijungus daugiau autoservisų, o sistemai tobulėjant, pasiūlymai atkeliaus greičiau, o pasirinkimas bus dar didesnis. Šiuo metu 2016 m. kovą pradėjusioje veikti sistemoje pasirinkti, kur remontuoti savo automobilį, galima iš 100 skirtingų autoservisų, įsikūrusių beveik visoje Lietuvoje.

Iššūkis – pritraukti klientus

Po kiekvieno apsilankymo autoservise sistema registruos, kas gedo ar kokia detalė buvo pakeista. „Tai lyg automobilio ligos istorija“, – juokauja V. Davidonis. Tačiau čia jis įžvelgia ir neabejotiną socialinę naudą. „Šiais laikais vis dar susiduriame su automobilių prekeivių apgavystėmis: „Ne, daužta nebuvo, problemų nėra...“ Sistema suteiktų galimybę prieš perkant automobilį patikrinti, ar pardavėjas sako tiesą. Tereiktų iš mūsų įsigyti to automobilio istoriją“, – vieną iš planuojamų sistemos funkcijų įvardija idėjos autorius. Jis taip pat mano, kad ateityje parduoti savo automobilį norintys asmenys galėtų automobilio profilį tiesiog konvertuoti į skelbimų platformą, kuri dar kuriama.

Kūrėjų galvose kirba ir daugiau idėjų, tačiau jas įgyvendinti realiai bus įmanoma tik tuomet, kai atsiras pakankamai vartotojų. Šiuo metu jų šiek tiek daugiau nei 150. „Vienas didžiausių sunkumų per šiuos dvejus metus buvo sukurti sistemą pagal moderniausias technologijas. Dabar didžiausias iššūkis – pritraukti klientų ir sukurti vartotojų ratą. Nesvarbu, kaip moderniai sistema bus išplėtota, jei nebus klientų – tai bus pabaiga“, – įsitikinęs V. Davidonis. Būtent todėl sistemos artimiausiu metu neketinama apmokestinti, o patys kūrėjai planuoja skirti daugiau investicijų produkto rinkodarai. Kol kas apie startuolio atsipirkimą idėjos autorius nedrįsta net pagalvoti: „Dabar yra tik įdirbio etapas. Viskas tik įsivažiuoja.“

Artimiausi „Autoreg“ planai – pristatyti mobiliąsias programėles „Android“ ir „Apple“ operacinėms sistemoms, nes kūrėjai pripažįsta, kad jų pagrindinė auditorija – šiuolaikinė karta, kuriai nesvetimos technologijos. „Dažniausiai vyresni žmonės, šiaip ar taip, linkę kreiptis į jau pusę gyvenimo pažįstamą meistrą ir ten remontuoti automobilį iki gyvenimo pabaigos... Mes tai suprantame ir net nesistengiame pritraukti tų, kuriems būtume nenaudingi.“
 
Siūlo nesnausti

Paklaustas, ar nesigaili, kad savo idėjos nesiryžo įgyvendinti beveik septynerius metus, V. Davidonis atsako: „Nesigailiu beveik dėl nieko. Tai tik laiko gaišimas. Jei taip buvo, vadinasi, taip turėjo būti.“ Tačiau jauniems verslininkams jis siūlo nelaukti: „Jei turi kokią nors idėją ir jauti, kad ji yra gera, nesnausk ir bandyk rasti jai laiko bei įgyvendinti. Turiu ne vieną draugą, kurio idėją anksčiau įgyvendino kažkas kitas. O jei tai dar buvo sėkminga idėja... Lieka tik susiimti už galvų. Todėl nesnausk!“ – užtikrintai ragina V. Davidonis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai