...

Unikalios medinės dėžutės išspręs problemą

Verslas

2016.11.30

Autorius: Simona Kvederytė

Temos: , .

Unikalios medinės dėžutės išspręs problemą

„Dėžučių kalvės“ įkūrėjas - Audrius Vaškevičius. Romano Dzindzeletos nuotr.

Ką laikyti medinėje dėžutėje? Vilnietis Audrius Vaškevičius (28) galėtų pateikti daugybę atsakymų. Jis dar prieš metus įkūrė nuosavą verslą „Dėžučių kalvė“. Čia gaminamos unikalios lazeriu pjaustytos dėžutės, išsprendžiančios verslininkus kamuojančią problemą, kur ir kaip originaliai pateikti savo gaminius.

Natūralios dėžutės tiks viskam

„Dėžučių kalvėje“ gaminamos faneros arba natūralaus medžio dėžutės. Jos gali būti įvairių dydžių, formų, spalvų ir dizaino – tai priklauso nuo užsakovo norų. Ant dėžučių graviruojami pasirinkti žodžiai ar raštai. Į jas galima dėti ir savo gaminamus produktus, ir dovanas.

„Mūsų gaminamos dėžutės yra unikalios, nes pjaustomos lazeriu. Dėl to jos skiriasi nuo standartinių dėžučių – nieko panašaus negalima pagaminti be lazerinių technologijų. Dėžučių kraštai yra tamsūs, apdegę, tad suteikia tam tikro šarmo. Tam tikru būdu supjaustyta fanera tampa lanksti, todėl galima sukurti nestandartinių formų gaminius“, – pasakoja A. Vaškevičius.

Tai ne pirmas pašnekovo verslas – anksčiau jis gamino ir medines pinigines. Vis dėlto Kauno technologijos universitete termoinžineriją baigęs vyras iki šiol dirbo finansų, draudimo konsultantu, pardavimo vadybininku. „Savo verslo nusprendžiau imtis, kai supratau, kad noriu kurti ir dirbti sau“, – atskleidžia jis.

Idėja sulaukė palaikymo

A. Vaškevičius, iki šiol kuriantis medines pinigines, pasakoja idėjų dėžučių gamybos verslui pasisėmęs internete: „Mąsčiau, kokią problemą galėčiau išspręsti. Pamaniau, kad verslininkai ar net įvairūs amatininkai dažnai turi rūpesčių dėl savo produkcijos įpakavimo – įdomių pakuočių, galima sakyti, nėra. Tad, mėgdamas medį ir jo gaminius, sugalvojau, kad galima jį išnaudoti dėžučių gamybai.“

Savo idėją pašnekovas pirmiausia išbandė – praėjusių metų spalį socialiniame tinkle „Facebook“ sukūrė „Medinių dėžučių kalvės“ profilį, kuriame paskelbė dėžučių reklamą. Iškart sulaukė susidomėjimo – kai kurie pateikė net 500 dėžučių užsakymą.

„Su tinkamu produktu atsidūriau tinkamu metu – didžiųjų švenčių laikotarpiu“, – sako A. Vaškevičius, aiškindamas nuo veiklos pradžios prasidėjusį užsakymų antplūdį.

Ilgainiui jis išsinuomojo lazerį, darbui ir sandėliavimui skirtas biuro patalpas. Ir dabar, kalėdiniu laikotarpiu, „Dėžučių kalvei“ klientų netrūksta. Jais dažniausiai tampa įmonės, mat dėžutės gaminamos tik pagal užsakymą. Unikalias pakuotes užsako uogienėms, arbatai, vynui ar net šamams. Dėžutes pamėgo ir amatininkai, gaminantys rankdarbius, pavyzdžiui, apyrankes.

Mokėsi rinkodaros gudrybių

Pradėjus dėžučių gamybos verslą, A. Vaškevičiui reikėjo mokytis ir rinkodaros triukų – pirmiausia „Facebook“ paskyroje sukomponuoti efektyvią „Medinių dėžučių kalvės“ reklamą.

„Nemažai lėšų be reikalo išeikvojau reklamai. Už ją mokėjau per brangiai. Arba tiesiog pinigus išleisdavau netinkamai pasirinktai klientų grupei – nepritraukdavau daug klientų. Vėliau išmokau atsirinkti – reklamą rodydavau verslų savininkams arba žmonėms, kurie domisi, užsiima rankdarbiais. Tada reklama tapo kur kas paveikesnė“, – aiškina verslininkas.

Dabar „Facebook“ profilis turi 3,5 tūkst. sekėjų. Po pusmečio veiklos sukurta ir „Dėžučių kalvės“ interneto svetainė, kur galima patogiai išsirinkti gaminius ir juos užsakyti.

Skaudžios klaidos užgrūdino

A. Vaškevičius prisimena, kad 2015 m. sezonas buvo itin sėkmingas – pavyko uždirbti nemažai pajamų. Iškart po Naujųjų metų prasidėjo štilis – laikas po švenčių, kai vartotojai, taupydami pinigus, nebėra tokie aktyvūs. Tad verslininkui reikėjo sukti galvą, kaip sumokėti mokesčius ir išsilaikyti.

Verslininkas prisipažįsta, kad pasitaikė ir skaudžių klaidų. Jis, dirbamas su individualios veiklos pažyma, neteisingai apskaičiavo mokesčius. Po pajamų deklaravimo Valstybinei mokesčių inspekcijai grąžino nemenką sumą.

„Tai buvo nemažos santaupos, kurias planavau investuoti į įmonės plėtrą. Ketinau keliauti į Didžiąją Britaniją ir ieškoti galimybių plėstis į šios šalies rinką – dalyvauti verslo parodoje, dairytis naujų klientų, partnerių. Tačiau planus teko atidėti“, – pasakoja A. Vaškevičius.

Dairosi naujų rinkų

Galimybės įsiveržti į užsienio rinką verslininkas dar neatmeta. Jis dairosi kitų šalių siūlomų galimybių ir mąsto apie eksportą, tačiau pirmiausia siekia medines dėžutes išpopuliarinti Lietuvoje.

A. Vaškevičius sako, kad plėtojant verslą būtina neprarasti greičio. Sėkmės garantas – nuolatinis tobulėjimas ir siekimas gerinti savo rezultatus: „Manau, pradedantiesiems verslininkams reikėtų žinoti, kad svarbu neprarasti alkio didesniems siekiams, neieškoti kompromisų ir pateisinimų prastesniems rezultatams. Jei bus priešingai, prarasite pagreitį, nustosite tobulėti – visa tai verslą gali nuvesti į nesėkmę.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.