APTARNAUTI KLIENTUS PADĖS ROBOTAS (#)

Agnė Pakėnaitė prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 34 s.
Startuolio „Yellow Hammock“ kūrėjai - Simonas Žilinskas ir Vytautas Mikalainis. „Copictures“ nuotr.
Kai per patį pietų įkarštį kavinėje nusidriekia ilgiausia žmonių virtinė, nepatenkinti būna visi: užkandžių laukiantys klientai, kavinės darbuotojai, kuriems tenka suktis pašėlusiu greičiu, ir vadovai, kurie nenori prarasti nė vieno jų įstaigos duris pravėrusio lankytojo. Į pagalbą šioje situacijoje atkeliauja Simono Žilinsko ir jo kolegų vos prieš du mėnesius pristatytas startuolis „Yellow Hammock“, leidžiantis savo užsakymą pateikti ne darbuotojui, o parašyti jį dirbtinio intelekto robotui.
 
Startuolių platformose – ne naujokai

S. Žilinskas po kelerių metų, praleistų užsienyje, šiemet grįžo į savo gimtąjį Vilnių. Vaikinas prisipažįsta, kad jau seniai domisi startuolių platformomis ir užsienio, ir Lietuvos rinkose. Sparčiai besivystanti startuolių ekosistema Lietuvoje buvo vienas akstinų, paskatinusių likti Vilniuje. „Aktyviai dalyvavau startuolių renginiuose ir hakatonuose (skirtingų sričių specialistų susibūrimas bendram naujam projektui – aut. pastaba). „Rise Vilnius“ organizuotame hakatone susipažinau su kolegomis, su kuriais ir plėtojame šį startuolį dabar“, – prisimena pašnekovas.

Tuomet tik kaip savaitgalio idėją pristatę nedidelį projektą – pokalbių robotą (angl. chatbot), po dviejų mėnesių komandos nariai pristatė startuolį „Yellow Hammock“, jau turintį savo klientų.

Prie S. Žilinsko tuo metu „Rise Vilnius“ hakatone prisijungė Vytautas Mikalainis, kuris dabar yra „Yellow Hammock“ techninis direktorius. Dėmesį į šią idėją atkreipė ir hakatono komisijoje buvęs Augustas Štaras. Gerai tarp Lietuvos startuolių aktyvistų žinomas A. Štaras taip pat yra itin sėkmingo startuolio „Savy“ įkūrėjas. „Yellow Hammock“ komandoje jis užima vykdomojo direktoriaus pareigas. Šešių žmonių komandoje darbuojasi dar du programuotojai: Dovydas Steponavičius ir Martynas Drobulis. Taip pat pardavėjas Ričardas Pakštys, dirbantis su startuolio klientais.
 
Išeitis – neprarasti klientų

Startuolis „Yellow Hammock“ šiuo metu siūlo paslaugą įvairiems paslaugų srityje veikiantiems verslams, pavyzdžiui, kavinėms. „Sukūrėme pokalbių robotą – personažą, kuris su klientu palaiko pokalbį tam, kad padėtų klientui išsirinkti norimą produktą ar jį parduotų. Jums užteks nueiti į kavinės puslapį socialiniame tinkle, parašyti žinutę, o robotas jums atsakys ir galėsite užsisakyti mėgstamos kavos net nestovėdami eilėje“, – kaip viskas veikia, pasakoja S. Žilinskas. Tokią virtualaus tarpininko paslaugą tarp klientų ir pardavėjų jau netrukus bus galima išbandyti „Vilnius Tech Park“ esančioje kavinėje. Startuolis taip pat bendradarbiauja su tarptautine nekilnojamojo turto platforma internete. Čia dirbtiniu intelektu paremtas personažas padeda išsirinkti namus, užsisakyti ar tiesiog klientą nukreipia pas konsultantą.

„Verslui tai naudinga, nes programa neleidžia prarasti klientų realiuoju laiku, pavyzdžiui, nusidriekus ilgai eilei. Klientams tai gera aptarnavimo patirtis ir patarimai, kuriuos pateikia pokalbių robotas“, – pasakoja startuolio įkūrėjas. Jis tvirtina, kad Lietuvos rinkoje šiuo metu konkurentų jie neturi. „Yra viena mobilioji programėlė, tačiau ji nėra lanksti. Mūsų startuolio pranašumas tas, kad niekam nereikia atsisiųsti jokios papildomos programėlės. Verslui tereikia turėti savo „Facebook“ puslapį ir mes viską sukonfigūruojame. O vartotojams užtenka parašyti per „Messenger“, – tikina S. Žilinskas.

Jau dabar klientai kartais nori pašmaikštauti ir patikrinti, ar į jų užduodamus klausimus atsako žmogus, ar robotas. „Jei pokalbių robotas nesupranta klausimo, jis taip ir atsako: „Atsiprašau, nesupratau.“ Tačiau į klausimą, ar tu žmogus, esame numatę ir šmaikščių atsakymų, pavyzdžiui, klientas sulaukia filosofiško atsakymo: „Ar tu pats žmogus?“ – juokiasi S. Žilinskas.

Iššūkiai slypi naujose technologijose

Paklaustas, kas buvo sunkiausia į dienos šviesą išleidžiant „Yellow Hammock“, pašnekovas neabejoja: „Pokalbių roboto technologija „Facebook Messenger“ buvo labai nauja, dokumentacijos nebuvo, todėl teko kapstytis patiems, netgi kontaktuoti su paties „Facebook Messenger“ programuotojais“, – pasakoja vaikinas. Jis džiaugiasi, kad pavyko susisiekti net su Davidu Marcusu – pačiu „Facebook Messenger“ vadovu.

Dėl to, kad pati technologija yra nauja, ne visada pavykdavo paaiškinti, kokią paslaugą „Yellow Hammock“ teikia. Tačiau S. Žilinskas sako, kad po truputį jie įsibėgėja: „Nors šiuo metu savo produkto konkrečiai nereklamuojame, tačiau aktyviai dalyvaujame startuolių bendruomenių renginiuose. Taip pavyko susisiekti su didesnėmis įmonėmis ir kavinėmis, kurios dirba bendradarbystės centruose (angl. hub). Nors jokių rinkodaros triukų kol kas nedarome, mus klientai susiranda, nes tam yra poreikis, o mes šiuo metu esame unikalūs rinkoje.“
 
Tikėti savo komanda

Kuo geltonas hamakas susijęs su robotu, atsakinėjančiu į klientų klausimus? S. Žilinskas juokiasi, kad beveik niekuo. „Visas kūrimo procesas vyko labai greitai. Mums reikėjo pavadinimo ir logotipo. Atsiminiau, kad grafikos dizaino pamokoms esu sukūręs geltono hamako logotipą. Taip atsirado ir logotipas, ir pavadinimas“, – pasakoja S. Žilinskas.

Šiuo metu šešių jaunuolių komanda nori platinti savo startuolio galimybes ir diegti dirbtiniu intelektu paremtus personažus įvairiuose sektoriuose, pavyzdžiui, ekologiškų produktų rinkose. „Pokalbių robotas taptų tarpininku tarp gamintojų ir klientų. Jis galėtų atsakyti, kaip produktas buvo auginamas, kokia jo kokybė, kur galima tai nusipirkti“, – ateities planais dalijasi S. Žilinskas. Jis taip pat galvoja apie užsienio rinkas, tačiau prisipažįsta, kad tam reikėtų didesnių investicijų, nes šiuo metu į startuolį buvo investuota mažiau nei 200 eurų.

Pašnekovas mano, kad bet kokio sėkmingo verslo paslaptis – sėkminga komanda. „Komanda yra didžiausias turtas, o ne idėja, kaip dažnai manoma. Neverta dėl idėjos aukoti talentingų žmonių. Reikia kruopščiai rinktis ir investuotojus, ir darbuotojus, – kitiems startuoliams pataria S. Žilinskas ir priduria, kad svarbu ne investuotojų piniginės storis ar kitų darbuotojų patirtis: – Svarbiausia komunikacija – žmonės turi sutapti.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai