SUGALVOJO, KAIP ATPIGINTI KROVINIŲ PERVEŽIMO PASLAUGAS (#)

Gintaras Gimžauskas prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 4 s.
Krovinių transportavimo kainų užklausų sistemos „Kon.lt“ įkūrėjai - Lukas Kairys ir Justinas Simanavičius. Asmeninio albumo nuotr.
Skaidrumas yra aktuali tema ir didelis iššūkis ne tik viešajame sektoriuje, bet ir verslo pasaulyje. Neretai sandoriai tarp įmonių būna apraizgomi juos prižiūrinčių vadybininkų piktnaudžiavimu savo pareigomis ir siekiu papildyti savo kišenę. Tokiam elgesiui ypač palanki neskaitmeninta aplinka, kur susitarimai gali vykti niekam nežinant ir nematant. Laimei, situacija sparčiai keičiasi. Vienas po kito gimsta projektai, kurių tikslas – padėti verslui surasti efektyvesnį ir skaidresnį paslaugos teikėją. Bene naujausias tokių projektų – krovinių transportavimo kainų užklausų sistema „Kon.lt“.
 

Idėją įkvėpė draugo įžvalga

Startuolį sukūrė du vilniečiai – į programų sistemų mokslus Vilniaus universitete besigilinantis ketvirto kurso studentas Lukas Kairys (22) ir buvęs jo kolega iš ankstesnės darbovietės Justinas Simanavičius (29). Kol buvo kuriamas „Kon.lt“ turinys ir išvaizda, programavimo darbus vykdė abu partneriai. Vėliau, sistemai pradėjus veikti, L. Kairys pradėjo rūpintis paslaugos pardavimu ir klientų paieška, o J. Simanavičius atsidėjo tolesniam sistemos plėtojimui ir tobulinimui.
 
„Jis turi gerokai daugiau programavimo patirties, todėl darbą, kurį aš daryčiau penkias valandas, jis geba atlikti per vieną“, – apie pareigybių pasiskirstymo priežastį pasakoja L. Kairys, su kuriuo susitikome vienoje Vilniaus kavinių.
 
Pasak vaikino, idėja sukurti būtent tokio pobūdžio sistemą kilo po pokalbio su draugu, dirbusiu logistikos bendrovėje. Jis L. Kairiui kartą užsiminė apie Lietuvos įmonių vargus, ieškant tinkamiausių krovinių transportavimo paslaugų teikėjų.
 
„Sužinojau, kad įmonės, kurios neturi ilgalaikių sutarčių su logistikos bendrovėmis, kaskart, norėdamos sužinoti naujo krovinio pervežimo kainą, įsivelia į komplikuotą procesą. Vadybininkai būna priversti parašyti daug el. laiškų, užpildyti daug „Excel“ lentelių ir dar viską patvirtinti telefonu. Akivaizdu, kad tam reikia daug pastangų ir laiko iš abiejų suinteresuotų pusių: ir paslaugos užsakovo, ir transporto įmonės. Pamenu, tuomet pagalvojau, kad turėtų juk būti sprendimas, galintis išspręsti šią problemą“, – prisimena L. Kairys ir prisipažįsta, kad turėjo ir daugiau verslo idėjų, tačiau ši jam pasirodė pati stipriausia ir verčiausia įgyvendinimo.
 
Kaip tarė, taip ir padarė. Vaikinas atsisakė stabilaus darbo IT bendrovėje, kur ėjo projektų vadovo pareigas, ir nukreipė visą dėmesį į savo sistemos plėtojimą. Šiuo metu „Kon.lt“ jau yra užsiregistravusios apie 100 krovinių transportavimo bendrovių ir apie 40 įmonių (skaičius nuolat didėja), kurioms dažniau ar rečiau prireikia krovinių pervežimo paslaugų.
 
Sistema nepatinka dirbantiesiems neskaidriai

„Kon.lt“ yra gana aiškus ir nesudėtingas įrankis. Jis skirtas įmonėms, kurios yra krovinių savininkės, ir krovinių transportavimo bendrovėms. Sistemoje užsiregistravusi krovinį turinti įmonė gali skelbti vežėjo konkursą, o transportavimo paslaugas teikiančios bendrovės iškart sistemoje gali teikti savo įkainius ir pasiūlymus. Po kurio laiko konkurso skelbėjas gauna informaciją apie visus pateiktus pasiūlymus ir išsirenka tinkamiausią.
 
„Sistema labiausiai tinka ne itin didelėms įmonėms, kurios gana retai ieško krovinių transportavimo paslaugų teikėjų, arba didesnėms bendrovėms, neturinčioms ilgalaikių sutarčių su logistikos įmonėmis“, – sako L. Kairys.
 
Jo teigimu, įprasta Lietuvos įmonių taikoma praktika – turėti tris ar keturis partnerius logistikos srityje ir kiekvieno jų, kaskart prireikus, klausti, už kiek jie galėtų atlikti užsakymą. Būna atvejų, kai apskritai bendraujama tik su vienu paslaugos teikėju. Tuomet sunku tikėtis paslaugos kainos mažėjimo, nesant konkurencijos, įmonės nustoja galvoti apie kainos korekcijas. Dėl to blogiausia būna, žinoma, užsakovui.
 
„Bendrovės nukenčia ir dėl nesąžiningų darbuotojų, kurie paslapčia susitaria su logistikos paslaugų teikėju. Krovinių vežėjai tokiems vadybininkams pasiūlo išlaikyti kuo aukštesnę paslaugos pirkimo kainą, o už sutvarkytą sandorį užsakovo pusėje dirbančiam vadybininkui atitenka dalelė išpūstos paslaugos kainos“, – girdėtus pasakojimus apie logistikos bendrovių darbo realybę prisimena pašnekovas.
 
L. Kairio teigimu, būna nesunku pastebėti kai kurių įmonių vadybininkų nenorą pradėti naudotis sistema „Kon.lt“. Priežastis, kaip neoninė iškaba naktį, šviečia iš tolo – skaidrumas atimtų galimybę gauti papildomų pinigų.
 
Programuotojas ėmėsi pardavimo

Kol kas sistema „Kon.lt“ yra atvira ir nemokama visiems norintiesiems. Ateityje jos kūrėjai ketina ją apmokestinti, bet dar tiksliai nežino, kada ir kokio pobūdžio tai būtų mokestis.
 
Galimybė nemokamai naudotis sistema, pasak L. Kairio, artimiausiu metu tikrai neišnyks, nes tai yra vienas galingiausių argumentų, skatinančių Lietuvos įmones išbandyti naująjį įrankį. „Tai gerokai palengvina mūsų paslaugos pardavimo procesą“, – šypteli „Kon.lt“ bendraįkūrėjis.
„Sudėtingiausia buvo perlipti per save ir įveikti mintį, kad žmones trukdai.“
L. Kairys.
Jo džiugesio priežastį suprasti paprasta – vaikinui, kuris studijuoja IT mokslus, pardavimai nėra pati lengviausia veiklos sritis. L. Kairys tikina, kad jam prireikė maždaug 50 ar 100 skambučių potencialiems klientams, kad įvyktų vidinis persilaužimas.
 
„Sudėtingiausia buvo perlipti per save ir įveikti mintį, kad žmones trukdai. Be to, reikėjo gerai padirbėti, kad išgrynintume „Kon.lt“ kuriamą vertę ir parinktume žodžius, kurie geriausiai apibūdina tos vertės svarbą ir pranašumus“, – sako pašnekovas.
 
Kad pardavimai nėra lengviausias pasaulyje darbas, puikiai iliustruoja iškalbingi skaičiai. Paskambinus 100 įmonių, L. Kairiui pavyksta susitikti maždaug su 15 iš jų atstovais. Kartais net mažiau.
 
Vis dėlto pašnekovas atrodo nė kiek nenusiminęs, kad jam kasdien tenka skambinti vis naujoms įmonėms ir įrodinėti, kad joms verta išbandyti naują paslaugą. Atvirkščiai, jis spinduliuoja pasitikėjimu ir užsidegimu.
 
„Laikui bėgant išmokau kalbėti su įmonių atstovais telefonu ir greitai išsiaiškinti, ar jie atitinka potencialaus kliento apibrėžimą. Sukaupęs patirties pradėjau tobulinti skambučių scenarijus ir tikslinti užduodamus klausimus bei paslaugą pristatančius teiginius. Bendrauti pasidarė lengviau ir dėl to, kad išmokau didelę dalį su logistika susijusių trumpinių bei specifinių terminų“, – didžiuodamasis savo pasiekimais kalba L. Kairys.
 
Lietuvoje vietos plėtrai yra

Anot startuolio bendraįkūrėjo, bent jau kol kas mūsų šalyje analogiškų projektų nėra. Artimiausias vietinis pavyzdys – „DealLink“, tačiau jų sistema skirta apskritai visiems įmonių vykdomiems pirkimams. Savo ruožtu „Kon.lt“ yra specializuota, į logistiką nukreipta sistema. „Joje viskas sukurta taip, kad būtų galima kuo greičiau ir efektyviau paskelbti krovinio vežimo konkursą, jo reikalavimus ir operatyviai gauti vežėjų pasiūlymus“, – paaiškina idėjos autorius.
 
L. Kairio teigimu, užsienyje veikia jau kelios panašios platformos, tačiau jos nesiorientuoja į Lietuvos rinką. Tuo ir ketina pasinaudoti „Kon.lt“ įkūrėjai. Pasak pašnekovo, kol kas galimybių augti jų startuolis turi apsčiai ir Lietuvoje. Vėliau, jeigu verslo prielaidos pasitvirtintų vietinėje rinkoje, vyktų plėtra į kitas Baltijos šalis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai