BURBULINĖ ARBATA IŠ TAIVANO BANDO SUŽAVĖTI LIETUVIUS (#)

Agnė Pakėnaitė prieš 12 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 6 s.
Kavinės „Formosa“ įkūrėjai - Jeffrey Lin ir Eividas Petrulis. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Formosa“ – taip vadinasi Eivido Petrulio (26) ir jo draugo Jeffrey Lino (26) iš Taivano atidaryta kavinė Vilniuje, kurioje siūloma burbulinė arbata. Tik antrą mėnesį gyvuojančiam verslui jau prireikė nemažai draugų investicijų: ne tik piniginių, bet ir nervų ląstelių. Bet apie viską nuo pradžių – apie idėją, nelengvą įgyvendinimo procesą ir iššūkių kupiną startą kalbamės su E. Petruliu.
 
Idėja gimė studijuojant JAV

Vilnietis pašnekovas dėl didesnių perspektyvų žaisti krepšinį po mokyklos baigimo pakėlė sparnus į Jungtines Amerikos Valstijas. Kalifornijoje baigė verslo vadybos bakalauro studijas, vėliau – lyderystės magistro studijų programą. E. Petrulis ir J. Linas – kurso draugai. Pastarojo dėka E. Petrulis JAV turėjo galimybę pirmą kartą paskanauti tradicinės taivaniečių arbatos.

„Po studijų pats nežinojau, ką darysiu... Grįžau čia, užsibuvau ir daugiau nebeišvažiavau“, – prisimena E. Petrulis. Tuomet jis pradėjo raginti savo draugą J. Liną pasvarstyti apie nuosavo verlo idėją. „Abu nenorėjome savo gyvenimo praleisti biure ir taip kilo ši idėja“, – pasakoja E. Petrulis. Pasaulyje itin populiarią burbulinę taivanietišką arbatą jie nusprendė atvežti į Lietuvą. „Žinau, kad buvo bandymų ją atvežti ir anksčiau, tačiau ji nebuvo gaminama pagal tikrą ir originalų receptą“, – tikina vaikinas.
 
Nelengvas burbulinės arbatos kelias į Lietuvą

Kuo ši arbata tokia ypatinga? E. Petrulis pirmiausia pabrėžia, kad ji gaminama iš natūralių kalnų arbatžolių, atvežtų iš Taivano. Galima pasirinkti arbatos skonį: juodąją, jazminų, pienišką arba išsirinkti skirtingą vaisinį skonį. „Didžiausias išskirtinumas yra tapijokų perlai. Iš daržovės, panašios į saldžiąją bulvę, t. y. manijokų šakniagumbio, išgaunamas krakmolas. Iš jo padaromi tokie burbuliukai, mes juos išverdame ir dedame į gėrimą. Kai jūs arbatą geriate per šiaudelį, į jį patenka ir šie perliukai, kuriuos galima sukramtyti kaip kramtomąją gumą ar želę“, – apie arbatos ypatumus kalba E. Petrulis.
„Visas procesas užtruko septynis mėnesius. Taip ilgai nesitikėjome.“
E. Petrulis.
O ką reiškia kavinės pavadinimas „Formosa“? E. Petrulis sako, kad toks pavadinimas buvo jo kolegos J. Lino idėja. „XVI a. portugalai netyčia užklydo į tokią salą, išsilaipino ir sušuko „Yla Formosa“, kas portugališkai reiškia „graži sala“. Europos žemėlapiuose jie rašydavo Formosos pavadinimą. Ši sala – dabartinis Taivanas, kurio toks pavadinimas buvo pripažintas tik po Antrojo pasaulinio karo“, – pavadinimo istoriją atskleidžia pašnekovas.

Formosa“ duris pravėrė lapkričio pradžioje, tačiau idėja gimė daug seniau. „Visas procesas užtruko septynis mėnesius. Taip ilgai nesitikėjome“, – prisipažįsta E. Petrulis. Pasak jo, didžiausias galvos skausmas buvo institucijų durų varstymas. J. Linui teko praleisti ne vieną mėnesį laukiant vizos, o pats E. Petrulis sako, kad labiausiai darbą apsunkino muitinė. „Mūsų prašė tokių dokumentų, kurių eksportuojant tokį patį produktą į kitas Europos šalis net neprašo“, – daug nervų kainavusią pradžią prisimena jis.

Vaikinas sako, kad, nors jo šeima net nebuvo girdėjusi apie burbulinę arbatą, jo ir J. Lino idėją atidaryti taivanietiškos arbatos kavinę palaikė ir skatino įveikti visus procese pasitaikiusius sunkumus. Kol pagaliau taip ir įvyko.
 
Atsiras ir azijietiško maisto

Pirmosiomis dienomis negirdėta egzotiška arbata sutraukė daug klientų. To jaunuoliai ir patys nesitikėjo. „Pirmomis dienomis pasitaikė nesklandumų, nespėjome virti tapijokų perlų, kai kurie gal ir buvo neišvirti iki galo, todėl pasigirdo atsiliepimų, kad neskanu“, – apie pirmos dienos stresinę situaciją pasakoja E. Petrulis. Tačiau pats supranta, kad šis jų verslas – pirmas blynas, o dažniausiai jis būna šiek tiek prisvilęs.

Įvertinęs dabartinį lankytojų srautą, E. Petrulis sako, kad didžiausia jų auditorija vis dėlto yra jaunimas, tačiau paragauti aziejietiškos arbatos susigundo ne tik jaunuoliai. „Turime net nuolatinių klientų. Pavyzdžiui, vienas pagyvenęs vyras kaskart ateina užsisakyti tiesiog arbatos – jis sako, kad skanesnės juodosios arbatos nėra ragavęs“, – džiaugiasi jaunasis verslininkas. Jis mano, kad pats didžiausias bumas bus vasarą – juk burbulinę arbatą skaniau gerti šaltą, todėl vasaros sezonas tam yra tinkamesnis. Iki tol vaikinai ruošiasi į valgiaraštį įtraukti ir maisto – lietuviams pristatyti azijietiškas bandeles.

E. Petrulio kolega J. Linas vasaros laukia ne tik dėl didesnės klientų auditorijos, bet ir dėl šiltesnio oro. Iš atogrąžų klimatu išsiskiriančios salos kilusiam, o su kolega Kalifornijoje susipažinusiam taivaniečiui Lietuvos dargana – tikras iššūkis. „Lietuviai puikiai kalba angliškai, o mano draugai jį šiltai priėmė“, – apie draugą ir verslo partnerį pasakoja pašnekovas.

Vaikinai kol kas laukia vasaros ir tobulina ateities planus, o dar tik būsimiems verslininkams linki kantrybės. „Ir daug kantrybės“, – juokdamasis priduria E. Petrulis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai