SULAUKĖ, KADA UŽKARIAUTI UŽSIENIO RINKAS (#)

Ieva Drungilaitė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 18 s.
Įmonės „Medinis debesėlis“ įkūrėja - Gintarė Bartkienė. Asmeninio albumo nuotr.
Kiek daugiau nei pusantrų metų skaičiuojanti MB „Novadeka“, valdanti prekių ženklą „Medinis debesėlis“, jau sulaukė savo progos išplaukti į platesnius vandenis. Įmonės įkūrėja Gintarė Bartkienė (29) dalijasi patirtimi ir pasakoja, ko gali prireikti supratus, kad pats metas užkariauti užsienio rinkas.
 
Natūralus suvokimas

„Medinis debesėlis“ – šeimos verslas, kurio įkūrėjai Kęstutis Bartkus ir jo žmona Gintarė. Įmonė užsiima medinių raidžių, interjero ir švenčių detalių, žaislų ir baldų kūrimu, puoselėja savitą stilių ir išlaiko bei nuolat plečia nuolatinių klientų ratą. Vis dar populiariausi įvairūs suasmeninti mediniai gaminiai, kuriuos įmonė gali pasiūlyti be jokių nesklandumų. Iš medienos įgyvendinamos įvairios klientų vizijos. Pašnekovės teigimu, būtent pamatę, kad užsakymus gali atlikti greitai, sklandžiai, tačiau ne mažiau kokybiškai, įmonės „Medinis debesėlis“ kūrėjai suprato, jog metas imtis plėtros.

„Suvokimas atėjo natūraliai, pajutus, kad yra kažkokia sistema, galime tvarkingai užsakymus vykdyti laiku ir kokybiškai. Taip pat šių metų kalėdiniai užsakymai buvo vykdomi be streso ir chaoso. O kai matai, kad visus kalėdinius užsakymus įgyvendini laiku ir dar lieka vietos naujiems, tada ir idėja apie plėtrą ima ir materializuojasi“, – pasakoja G. Bartkienė.

Be to, moteris priduria, kad kai kurioms puoselėjamoms idėjoms ir turimam potencialui Lietuvos rinkos jau nebeužtenka, todėl siekiant plėtros natūraliai tenka dairytis į užsienį.

„Žinoma, kadangi viską pasveriu, patikrinu, skaičiuoju, matau, kad mūsų gamybiniai ir žmogiškieji ištekliai iki galo neišnaudojami. Taip pat trykštame noru įgyvendinti drąsias idėjas, kurioms Lietuvos rinka yra per maža“, – tikina pašnekovė.
 
Reikalingas įdirbis

G. Bartkienė pasakoja, kad, pradėjus svarstyti apie užsienio rinkas, teko nuspręsti, kokias šalis pasirinkti. Negana to, reikėjo išsiaiškinti, kokios tų šalių pirkimo tradicijos, kaip skiriasi komunikaciniai klausimai ir panašūs aspektai. Tai atima nemažai laiko, tačiau be išankstinio pasiruošimo aklai pulti į naujus vandenis tiesiog beviltiška. Vis dėlto pašnekovė patikina, kad naujos rinkos suteikia ir naujų galimybių, todėl tai visai ne baisu, o veikiau labai įdomu ir naudinga, todėl šiais metais „Medinis debesėlis“ tikisi pasiekti visas didžiausias užsienio rinkas.

„Šiais metais galvojame patekti į visas pagrindines tarptautines platformas. Pagrindinės rinkos: Amerika, Vokietija, Skandinavija. Pasirinkimas toks, nes turime nemažai gaminių, kuriuos gaminome remdamiesi tų šalių stiliumi, taip pat šių šalių perkamoji galia daug didesnė nei Lietuvoje – už tą patį gaminį mokama 1,5–3 kartus daugiau“, – pranašumus bei planus vardija G. Bartkienė.

Anot pašnekovės, plėtra užsienyje nėra itin paprastas reikalas. Norint, kad tai įvyktų sėkmingai ir atneštų norimos naudos, reikia gerai pažinti rinkas, kuriose bus prekiaujama, ir sudaryti tinkamą asortimentą, nepriekaištingai jį pristatyti pirkėjams pagal tai šaliai būdingus poreikius.

„Sunkiausia segmentuotis, atsirinkti produktus, kuriais norime prekiauti, taip pat suprasti, atrasti, kurie gali turėti pasisekimą. Kadangi žengiame į gana skirtingas rinkas, tokias kaip Amerika ir Skandinavija, tai ir mūsų gaminių fotografijos, stilistika turi būti skirtinga. Tad tam skiriame ypač daug dėmesio“, – pasakoja G. Bartkienė.
 
Būtinos investicijos

Ko gero, daugumai savaime suprantama, kad bet kokiai verslo plėtrai reikia ir finansinių, ir žmogiškųjų išteklių. Plėtra užsienio rinkose nėra išimtis, todėl, norint dėlioti pirmuosius žingsnius ten, reikia investuoti daug laiko informacijos paieškai ir nemažai finansų tinkamiems specialistams samdyti.
„Matome, kad greičiau į kitas rinkas pateksime samdydami specialistus, o ne mokydamiesi ir darydami tai patys.“
G. Bartkienė.
„Verslo plėtra kainuoja nemažai. Žinoma, priklauso nuo to, kokiu mastu tai darai. Kadangi iki šiol prekiavome naudodamiesi platforma „Facebook“ ir šiek tiek per kitas prekybos vietas, o per kelerius savo gyvavimo metus jau esame prigaminę daugybę skirtingų produktų, tad mums kainuoja produktų skirtingomis kalbomis paruošimas, tinklalapio kūrimas, skirtingo pobūdžio fotosesijos“, – atskleidžia pašnekovė.

Moteris atkreipia dėmesį į svarbų jų įmonės pasirinkimą samdyti specialistus, galinčius padėti įeiti į naują rinką. Taip, anot jos, darbas bus efektyvesnis, sutaupant savo laiko ir pasiekiant maksimalų rezultatą. „Matome, kad greičiau į kitas rinkas pateksime samdydami specialistus, o ne mokydamiesi ir darydami tai patys. Na, o specialistų samdymas taip pat kainuoja nemažai“, – plėtros išlaidas vardija G. Bartkienė.
 
Keletas patarimų

Įmonės „Novadeka“ įkūrėja iš asmeninės patirties išskiria keturis esminius dalykus, apie kuriuos vertėtų pagalvoti kiekvienam, planuojančiam verslo plėtrą užsienio rinkose.

1. Prieš imdamasis plėtros turi būti tikras, kad sugebi pagaminti kokybišką produktą, taip pat jį pagaminti greitai ir laiku.
2. Turi būti parengtas produktų segmentavimas pagal rinkas, klientus. Taip pat vaizdinės, aprašomosios medžiagos parengimas turi atitikti šalies, į kurią plečiamasi, rinkos įpročius bei stilių.
3. Jei tik yra galimybių, geriau samdytis specialistus, nei bandyti pačiam būti visų galų meistru. Vienareikšmiškai rezultatas bus daug greitesnis ir geresnis.
4. Nereikėtų skubėti mėgautis uždarbiu per anksti. Geriau jį protingai investuoti, nes net nepajusite, kaip kiti jus aplenk

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai