VOKIŠKOMS PREKĖMS KELIĄ ATVĖRĖ SIUNTŲ PLATFORMA (#)

Simona Kvederytė prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 22 s.
Siuntų platformos „PirkDe.lt“ įkūrėjas Tomas Bacys. Asmeninio archyvo nuotr.
Kauniečio Tomo Bacio (27) verslo idėjos sėkmė – pasiūlyti lietuviams ir latviams tai, ko seniai trūko. Jaunas verslininkas suteikė galimybę iš Vokietijos e. parduotuvių atsisiųsti kokybiškų prekių. Tai padarė sukurdamas siuntų platformą „PirkDe.lt“, kuria dabar naudojasi tūkstančiai klientų.
 
Verslas ištiesė pagalbos ranką

PirkDe.lt“ paslaugos tikslas – atsiųsti Vokietijos svetainėje įsigytas prekes. Pirkėjams, užsiregistravusiems svetainėje, suteikiamas adresas Vokietijoje, kur yra registruotas įmonės sandėlis. Jį vartotojai gali naudoti užsisakydami prekių įvairiose šios šalies internetinėse parduotuvėse. Daiktai atkeliauja į sandėlį, o vėliau kartą per savaitę vežami į Lietuvą ir pirkėjui pristatomi pasirinktu būdu.
 
„Šis verslas kitoks. Tai ne tik procesas, kurio metu parduodamos paslaugos. Tai verslas, padedantis žmonėms. Tuo jis man yra be galo įdomus“, – pasakoja T. Bacys.
 
Pašnekovas yra tikras Kauno patriotas. Čia gimė, mokosi ir iki šiol gyvena. Verslo ėmėsi visai netyčia. Mat pats mokslo kelią rinkosi visiškai kitokį – baigė socialinio darbo bakalauro studijas, įgijo viešųjų ryšių magistro laipsnį, o dabar žinias gilina ir socialinių mokslų krypties doktorantūroje.
 
„Didžiausią patirtį įgijau dirbdamas pardavimo, klientų aptarnavimo ir e. prekybos srityse. Visada galvojau, kaip sujungti visą šią patirtį – ji su verslu susijusi gana glaudžiai. Tad tiesiog ėmiausi įgyvendinti savo idėjas. Greitai supratau, kad pats verslo procesas – kūrimas, vystymas, galimybė susikurti darbo vietą sau ir kitiems – man tikrai patinka“, – pasakoja „PirkDe.lt“ įkūrėjas.
 
Išsprendė e. rinkos problemą
„Jau grįžęs į Lietuvą susidūriau su netikėta problema – pasirodė neįmanoma atsisiųsti reikiamų prekių ženklų gaminių, kurių pas mus dar nebuvo.“
T. Bacys.
T. Bacį griebtis verslo paskatino mainų programos studijos Vokietijoje. Čia jau 2011 m. internetinė prekyba buvo pasiekusi aukštą lygį ir sparčiai populiarėjo. Tuo nusprendė užsiimti ir į Lietuvą grįžęs vaikinas.
 
„Jau grįžęs į Lietuvą susidūriau su netikėta problema – pasirodė neįmanoma atsisiųsti reikiamų prekių ženklų gaminių, kurių pas mus dar nebuvo. Daug e. parduotuvių nesuteikė tokios galimybės. Jei ir suteikė, siuntimo kainos buvo itin didelės. Ilgainiui pradėjau mąstyti, kaip prekių pristatymą padaryti įmanomą, greitesnį ir saugesnį. Taip atsirado siuntų persiuntimo platforma“, – pasakoja T. Bacys.
 
Iš pradžių jis įkūrė e. parduotuvę „Piguperku.eu“, o prieš metus dienos šviesą išvydo ir „PirkDe.lt“. Dar po pusmečio atsirado ir latviška versija „PercVacija.lv“.
 
Verslininkas Vokietiją pasirinko ne veltui. Čia rinka itin didelė – gyvena apie 80 mln. gyventojų, kurių perkamoji galia tikrai nemenka. Be to, šalis yra gamintoja, tad daug įvairių prekių parduodama mažesnėmis kainomis, prekių krepšelis e. parduotuvėse kur kas pigesnis nei Lietuvoje, netrūksta nuolaidų ir sezoninių išpardavimų.

„Vokietijos internetinės parduotuvės išsiskiria kokybe ir garantija. Jose suteikiama galimybė ne tik grąžinti nepatikusią prekę, bet ir ją pakeisti. Taip pat galioja draudimas nuo galimo apgadinimo transportavimo metu. Jų svetainių minusas – vokiečių kalba. Ne visi ją moka. Bet visada galima pasinaudoti „Google“ vertėju“, – sako T. Bacys.
 
Platformą tobulina iki šiol

Sukurti „PirkDe.lt“ paslaugai prireikė nemažai investicijų ir pastangų. Pirmiausia Vokietijoje reikėjo rasti nuomojamą sandėlį. Užduotis nelengva, nes tam reikia mokėti kalbą, išmanyti vietines šalies verslo subtilybes. Tačiau susitvarkyti padėjo pažįstami. Taip pat teko investuoti į prekes gabensiančius automobilius – jų kol kas turi du. Vokietijoje dirba vienas, o Lietuvoje du darbuotojai.
 
„Žinoma, unikalią platformą reikėjo apgalvoti, sukurti jos veikimo principą. Iš pradžių visko nebuvau suplanavęs, tik dirbdamas supratau, ką reikia keisti. Platforma tobulinama ir dabar“, – atskleidžia T. Bacys.
 
Klientų pasitikėjimą užtikrina kokybė

Pašnekovo teigimu, sunkiausia pelnyti klientų pasitikėjimą – tai ilgas procesas. Iš pradžių žmogus siunčiasi mažą prekę, antrą kartą – didesnę ir brangesnę, o kai pamato, kad sistema veikia, pradeda užsisakinėti dideliais kiekiais ir nuolat.
 
„Galiu pasakyti drąsiai: iki šiol siuntėme turbūt viską, išskyrus automobilius. Klientų pirkiniai tikrai stebina. Nuo batų raištelių iki veidrodžio, dušo kabinos, svetainės baldų ar automobilių detalių. Teko atsisiųsti ir neįgaliojo vežimėlių, taip pat Lietuvoje neparduodamų diabeto matuoklių, kuriuos naudojant nebereikia kęsti skaudžių dūrių gliukozės kiekiui kraujyje nustatyti“, – vardija pašnekovas.
 
Jis teigia, kad jau susidarė būrys nuolatinių klientų, kurie prekes į Vokietijoje esantį sandėlį siunčiasi ne tik iš šios šalies, bet ir iš kitų valstybių. Prekes užsako ne tik pavieniai žmonės, bet ir įmonės, pavyzdžiui, grožio salonai, autoservisai.
 
Plėsis į kitas šalis

Pasak siuntų platformos įkūrėjo, artimiausi planai – įsteigti atsiėmimo skyrius ir mažesniuose miestuose. Mat dabar jie veikia tik didžiuosiuose miestuose. Taip pat jis stengsis populiarinti paslaugą. Sieks, kad platforma „PirkDe.lt“ veiktų visose Baltijos šalyse.
 
„Dar laukia ilgas kelias. O vienos taisyklės, kaip išvengti klaidų, nėra. Jas padeda numatyti tik patirtis. Tad reikia nebijoti rizikuoti, ieškoti pagalbos, bendradarbiauti. Būtina tikėti tuo, ką darai, ir daug dirbti. Pradžioje darbo būna daug. Jeigu pasiseka, jo atsiranda dar daugiau, o tai tikrai labai gerai“, – sako T. Bacys.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai