DVIRAČIŲ KELTUVO „PARKIS“ KŪRĖJAS: „SAVAME KRAŠTE PRANAŠU BŪTI SUNKU“ (#)

Kristina Augustinaitė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 56 s.
Vienas iš „Parkio“ kūrėjų - Vygantas Radvila. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Nepaprastai smagu, kai visi šeimos nariai mėgsta važinėtis dviračiu. Kita vertus, sutalpinti visas šeimos turimas dvirates transporto priemones mažoje erdvėje gali būti išties didelis iššūkis. Kaip pavyko rasti sprendimą, leidžiantį dviratininkams sutaupyti vietos, aptarėme su vienu iš „Parkio“ kūrėjų vilniečiu Vygantu Radvila (49).
 
Praktiškas problemos sprendimas

„Tai yra labiau dviračių keltuvas nei stovas, todėl taip jį ir vadiname, nors žodžių junginys „dviračių keltuvas“ kol kas nėra įprastas“, – atkreipia dėmesį pašnekovas, kalbėdamas apie „Parkį“. Pasak verslininko, idėja sukurti „Parkį“ gimė jo kolegai Broniui Raubai sprendžiant asmeniškai aktualią problemą, kaip įprastai nutinka daugeliu panašių atradimų atveju.
 
B. Rauba su šeima susidūrė su keblumu, kaip taupant erdvę nedidelėje patalpoje patogiai sustatyti kelis šeimos dviračius. Kadangi dviračių laikiklių rinka jokio tinkamo sprendimo nepasiūlė, kolega pats ėmėsi kurti įtaisą, kuris išspręstų ne tik erdvės stokos problemą, bet ir būtų patogus naudotis visiems šeimos nariams – juk ne kiekvienas gali užkelti dviratį ant kablio sienoje kur nors palubėje!
 
Aplinkinių nusistatymas
„Užsienio portalų skaitytojai buvo atlaidesni – jie netruko susižavėti „Parkio“ idėja.“
V. Radvila.
Pašnekovas prisipažįsta, kad kurdami „Parkį“ jie sulaukė kur kas daugiau skeptiškų aplinkinių vertinimų nei palaikymo. „Anoks čia išradimas“, – ironiškai kalbėjo ne vienas. „Kablys į sieną – geriausias sprendimas!“ – aplinkinių reakcijas prisimena V. Radvila. Žinoma, buvo ir tokių, kurie palaikė sumanymą, įžvelgė įtaiso potencialą ir ragino judėti pirmyn. Vis dėlto verslininkas įsitikinęs, kad pranašu savo šalyje būti sunku. Tai liudijo ir pikti komentarai, pasirodydavę kone po kiekvieno straipsnio lietuviškoje žiniasklaidoje. „Užsienio portalų skaitytojai buvo atlaidesni – jie netruko susižavėti „Parkio“ idėja. Tiesą sakant, jų dėka „Parkis“ ir įgavo pagreitį“, – džiaugiasi verslininkas. Jis atskleidžia pastaruoju metu vis dažniau girdintis aplinkinius sakant: „Taigi apie jus visi jau žino įvairiose pasaulio šalyse nuo Australijos iki Amerikos.“ Tam ypač padėjo sėkminga viešųjų ryšių kampanija socialiniuose tinkluose.
 
Galybė nežinomųjų

„Tai yra unikalus gaminys. Niekas nežinojo, kaip jis turi atrodyti, kaip veiks ir kiek kainuos. Tuo labiau niekas nežinojo, kaip jį gaminti, reklamuoti, platinti, prižiūrėti ir t. t. Sakau tai tam, kad lengviau įsivaizduotumėte, su kiek nežinomųjų susiduriame, kiek kliūčių įveikiame ir kiek atradimų džiaugsmo mums atneša kiekviena diena, – vardija pašnekovas ir priduria, kad kol kas „Parkis“ suteikia vien džiaugsmingų akimirkų: – Kasdien kyla vis naujų iššūkių, sutinkame įdomių žmonių, užsiimame kūryba ir panaudojame sukauptas žinias.“
 
Verslu nevadina

„Antrą kartą viską daryčiau taip pat“, – kalbėdamas apie „Parkio“ kūrimą, prisipažįsta V. Radvila. Pasak jo, „Parkis“ yra labai įdomus, besikuriantis verslas. „Dar anksti jį vadinti verslu, nes niekas dar nieko neuždirbo ir nežinia, kada tai atsitiks. Tačiau pats procesas yra užburiantis, kūrybinis, pritraukiantis daug nuostabių žmonių, kurie dažnai savanoriškai padeda mums įvairiausiose srityse“, – teigia pašnekovas.
 
„Investicijų šiam projektui prireikė daugiau, nei tikėjomės. Pasitenkinimo prasme viskas jau atsipirko, man tai svarbiausia. Tikiu, kad ir pinigai ilgai netruks sugrįžti“, – viliasi verslininkas. Kita vertus, jis sako, kad gana didelis „Parkio“ žinomumas reiškia, jog netrukus gali tekti susidurti su konkurencija. Vis dėlto V. Radvila įsitikinęs, kad konkurencija turi savų pranašumų – dėl jos produktas tampa tik geresnis.
 
Entuziastingi pagalbininkai

Paklaustas, ko palinkėtų kitiems startuoliams, pašnekovas atsako, kad tradiciškai patariama tikėti savo idėja, nesidairyti į šalis ir neklausyti skeptikų. „Tikėjimas yra svarbus, ko gero, pamatinis dalykas, bet blaivus protas, realus galimybių įvertinimas ir aiškus planas yra ne mažiau svarbūs elementai, be kurių tikėtis sėkmės būtų avantiūristiška“, – teigia pašnekovas. Dar vienas verslo sėkmę lemiantis veiksnys, kurį pamini „Parkio“ kūrėjas, yra komanda, kurios pagrindas – visiškas tarpusavio pasitikėjimas. „Mums pasisekė suburti entuziastingus pagalbininkus – tai ypač svarbus pasiekimas. Linkiu kiekvienam apie verslą galvojančiam žmogui pasikinkyti beprotišką idėją, kuria patys įstengtumėte patikėti, o tada jau veikti ir į kitus nesižvalgyti, kol bus pasiekta tai, ką esate numatę“, – pataria V. Radvila.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai