PO STUDIJŲ RYŽOSI IŠPLĖTOTI FRANŠIZĖS VERSLĄ ANYKŠČIUOSE (#)

Loreta Lileikienė prieš 6 dienas Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 7 s.
„Coffee Hill Anykščiai“ įkūrėjas - Gytis Šapoka. Regimanto Žukausko nuotr.
Gytis Šapoka (29) iš Anykščių, pasimokęs Vilniuje ir Vilniaus Gedimino technikos universitete įgijęs elektros inžinerijos bakalauro laipsnį, šiuo metu derina darbą Vilniuje ir gimtajame mieste. Žvelgdamas iš augančio kurorto perspektyvos, jis franšizės būdu įsigijo prekių ženklo „Coffee Hill” teises ir jau ketvirtą mėnesį plėtoja šį verslą – atidarė „Coffee Hill Anykščiai“.
 
Kava gražėjančiame mieste

Kaskart grįžtant į Anykščius bei matant gražėjantį ir besikeičiantį savo gimtąjį miestą, G. Šapokai kilo mintis, kad atėjo geras laikas anykštėnams ir miesto svečiams pasiūlyti geros kokybiškos kavos, nes tokios ir pats pasigesdavo. „Anykščiuose per pastaruosius metus atidaryta ne viena kavinė, siūlanti maistą, alkoholinius gėrimus, tačiau kavinės, kuri galėtų pasigirti aukščiausios rūšies kava, desertais ir užkandžiais, nebuvo, tad mačiau neišnaudotą nišą“, – sako naujos kavinės vadovas, mintis apie nuosavą veiklą brandinęs gerus metus.
 
Smalsumas vedė į priekį ir išaugo iki iššūkio sau: „Ar aš tai galiu?“ Tad žingsnis po žingsnio pašnekovas ėmėsi sumanytos idėjos.
 
Geriausia reklama iš lūpų į lūpas ir socialiniai tinklai

Nors žinojimas, kad visos kavinės atidaromos pavasarį ar vasarą, šiek tiek stabdė G. Šapoką imtis visų darbų žiemą, užsispyrimas neleido laukti. „Riziką prisiėmiau ir kavinukę atidariau žiemą, – sako jis, asmeniškai patyręs ir tai, kad atidaryti kavinę metų pabaigoje, prieš pat Kalėdas, kainuoja kur kas daugiau, nei visi mano, nes kainos tuo metu visur gerokai užkeltos. „Tai tikrai nėra pats idealiausias variantas kavinei atidaryti, – savo patirtimi dalijasi pašnekovas, pabrėžiantis, kad visgi dėl tokio savo žingsnio nesigaili. Apie pirmuosius savo veiklos mėnesius kavinės sumanytojas sako, kad patirtis privačiajame sektoriuje išmokė planuoti darbus, tinkamai susidėlioti juos pagal prioritetus.
 
G. Šapoka sako, kad pradedančiajam verslui labai svarbi reklama. „Tik jai, kaip visada mažose įmonėse, biudžetas nėra didelis. Tad labai džiaugiamės, kad klientų atsiliepimai keliauja iš lūpų į lūpas. O iš tradicinių reklaminių kanalų naudojame šiuo metu vieną pigiausių – socialinę žiniasklaidą.“
 
Kavą mėgsta ir jaunimas, ir moterys, ir senjorai

Kurortinio miesto kavinės savininkas pripažįsta, kad atidaryti kavinę didmiestyje ir mažame miestelyje – ne tas pats. Jis neneigia, kad iš tiesų yra dalis miestiečių, nusiteikusių skeptiškai ir sakančių: „dar viena kavinė“, „nėra pinigų maistui“ ir pan. Tik kavinės verslą pradėjęs vyras labiau norėtų pasidžiaugti tais, kurių palaikymą jautė ir jaučia, kurie geranoriškai vertina ir džiaugiasi, kad į Anykščius grįžta jauni žmonės, padėjo ieškoti darbuotojų ir kt.
„Praėjus keturiems mėnesiams nuo atidarymo, galiu pasakyti, kad jaunimas nėra mūsų tikslinis vartotojas.“
G. Šapoka.
„Šiuo metu visos mintys ir darbai sutelkti į vasaros sezoną, kuris jau ne už kalnų. Norisi gerai jam pasirengti. Ketiname atnaujinti savo valgiaraštį, išplėsti asortimentą, pasiūlyti tai, ko nėra Anykščiuose. Esame gana maža, bet stipri komanda. Šiuo metu kavinėje „Coffee Hill Anykščiai“ dirba du baristai ir aš. Tačiau ateityje planuojame plėstis“, – būsimais planais gyvena kavinės vadovas.
 
Jis nesutinka su sakančiaisiais, kad „Coffee Hill Anykščiai“ skirta jaunimui. „Praėjus keturiems mėnesiams nuo atidarymo, galiu pasakyti, kad jaunimas nėra mūsų tikslinis vartotojas. Apsilanko ir vyresnio amžiaus moterys, senjorai... Žinoma, jau turime ir susiformavusį būrį nuolatinių klientų, kurie mus aplanko kiekvieną dieną, taip pat atvykstantys miesto svečiai, kurie patenkinti radę vietą su kava išsinešti ir galėdami su kavos puodeliu keliauti po miestą. Tokius džiaugsmus girdėjome ne iš vieno svečio.“
 
Konkuruoti tik kaina – ne tas kelias

„Mūsų tikslas yra, kad klientas išeitų iš mūsų daugiau nei patekintas. Laimingas arba su gera emocija. Neužtenka padaryti tiesiog gerą kavą, labai svarbu ir baristo aptarnavimas, aplinka ir kiti plika akimi nematomi dalykai.“
 
Neužtenka turėti tik išskirtinę kavą, ją dar reikia mokėti paruošti. G. Šapokos įsitikinimu, konkuruoti tik kaina – nieko gera. „Kaip gali būti labai maža kaina ir gera kokybė?“ – svarsto vyras, kurio pagrindinis tikslas – išlaikyti aukštus kavos, desertų ir užkandžių kokybės kriterijus.
 
Jis pabrėžia, kad neketina sustoti vietoje: „Jei manai, kad atsidarei ir bus gerai kaip yra, tai tikrai taip nebus. Privalai savo klientą išlaikyti tiekdamas kokybiškus gaminius ir stengtis vis pasiūlyti ką nors nauja.“
 
G. Šapokos nuomone, versle yra svarbiausia idėja, kuria reikia patikėti. Antra – kokybiškos paslaugos. Ir trečia – noras tobulėti bei prisitaikyti prie kintančios rinkos, sezoniškumo.
 
Kitiems pradedantiesiems jis taip palinkėtų: „Tikėk tuo, ką darai, ir daryk tai gerai. Jei jau sugalvojai idėją, pirmiausia tu pats šimtu procentų turi ja tikėti. Šiandien tikiu, rytoj ne – taip niekur nenukeliausi.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai