DOMĖJIMASIS KOSMETIKA PADĖJO PELNYTI AUTORITETĄ IR SUKURTI SAVO PRIEMONIŲ LINIJĄ (#)

Greta Valvonytė prieš 9 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 34 s.
„Kosmetikos DNR“ įkūrėja - Karolina Medonė. Asmeninio albumo nuotr.
Prieš ketverius metus vilnietės Karolinos Medonės (30) pradėtas tinklaraštis „Kosmetikos DNR“ šiandien išaugo į nešališką pirmąjį lietuvišką kosmetikos apžvalgų puslapį, o per pastaruosius metus sukauptos žinios įkvėpė pradėti nuosavą kosmetikos liniją. Iki šiol sukurtos dvi KDNR priemonės, o artimiausiuose planuose – nuosava laboratorija, farmacijos studijos ir internetinio puslapio plėtra į Jungtinę Karalystę, Ispaniją ir Vokietiją.
 
Asmeninė patirtis paskatino išsamiau domėtis kosmetika

Asmeninės misijos gimsta iš entuziazmo ieškoti tiesos ir jų sėkmė ne visada priklauso nuo išsilavinimo ar profesijos. K. Medonė sukūrė „Kosmetikos DNR“, siekdama atsakyti į paprastą klausimą: kodėl kremas, kuris turėjo padėti odai, ją suerzino. Tačiau atsakymo paieška buvo sudėtinga, nes slypėjo paprastam vartotojui nesuprantamoje cheminėje priemonės sudėtyje. Pašnekovė pastebėjo, kad internete apskritai trūksta interneto svetainių, kuriose būtų visa reikiama informacija apie kosmetikos priemones: sudėties analizė, žinovo komentaras, patikimi moksliniai šaltiniai ir vartotojų atsiliepimai. Tokio puslapio nebuvo nei lietuvių, nei anglų kalba. Tad ji ėmėsi savarankiškai kasdien analizuoti įvairių kosmetikos priemonių chemines sudėtis, o savo atradimus užfiksuodavo tinklaraštyje. Nors pradžia buvo sunki, nes reikėjo sukaupti didelę duomenų bazę ir gilinti žinias naujoje srityje, K. Medonė turėjo noro ir entuziazmo gilintis. „Man pačiai reikėjo tokios informacijos. Žmonės manė, kad puslapį kuria specialistas, tačiau jo neatsirado, tad puslapį sukūriau aš, neturėdama reikiamo išsilavinimo“, – dar ir šiandien savo veikla stebisi ji.
 
Susidomėjimas, kas rašo tinklaraštį, buvo didelis, bet ji nusprendė susikurti slapyvardį. „Slapyvardžiai – sveika, nes kitos tavo profesinės veiklos neturi daryti įtakos tavo idėjoms“, – tikina pašnekovė. Tačiau ji tuo nemanipuliavo ir nuolat pabrėždavo, kad yra paprastas vartotojas, neturintis šios srities išsilavinimo.
 
Savanoriška veikla pradėjo duoti vaisių

Paskelbus vos dešimt apžvalgų, skaitytojai ėmė rašyti užklausas, prašydami apžvelgti kosmetikos priemones, o K. Medonė netrukus jiems pateikdavo apžvalgas. Tad jau po metų ši asmeninė misija sulaukė keleto teigiamų lūžių, kurie sustiprino pasitikėjimą visiškai atsiduoti šiam savanoriškam projektui vystyti.
 
Pirmasis malonus lūžis įvyko, kai su K. Medone susisiekė vienas didžiausių kosmetikos gamintojų Lietuvoje ir panoro susipažinti su skaitomo tinklaraščio kūrėja. Antrasis – pašnekovės vyras, rinkodaros ir e. projektų specialistas, patikrinęs svetainės lankomumo rodiklius, pasiūlė jai mesti žurnalistės ir vertėjos darbą bei daugiau dėmesio skirti kokybiškam turiniui kurti ir svetainės galimybėms praplėsti.
 
Susiformavo bendruomenė ir autoritetas
„Siekiame parodyti, kad kiekvienas gamintojas turi gerų priemonių, tik reikia skirti laiko paieškoms, kad atrastum, kas patinka ir tinka.“
K. Medonė.
Naujos svetainės galimybės leido pritraukti dar didesnį lankytojų srautą ir suburti aktyvią bendruomenę. Būtent bendruomenės palaikymas „Kosmetikos DNR“ leido tapti autoritetingu pagalbininku kosmetikos vartotojams. Šiandien puslapyje yra apie 3 tūkst. priemonių apžvalgų, kurių sudedamųjų dalių saugumas vertinamas pagal Europos Sąjungos rekomendacijas.
 
„Mes nenorime sakyti žmonėms „pirk šitą, nepirk ano, čia yra gerai, čia blogai“. Siekiame parodyti, kad kiekvienas gamintojas turi gerų priemonių, tik reikia skirti laiko paieškoms, kad atrastum, kas patinka ir tinka. Pagrindinis projekto tikslas – suteikti informaciją ir nurodyti patikimus šaltinius“, – pasakoja K. Medonė. Nors pasiūlymų dėl užsakomųjų straipsnių yra nemažai, tačiau šis projektas jokia reklama neužsiima.
 
Sulaužė mitus, sukūrė produktą

Kosmetikos industrijos kuriamas įvaizdis itin dinamiškas, tačiau paprastam pirkėjui nyki kosmetikos rinkodaros virtuvė yra nematoma. Jei kosmetikos industrijos sparčiai kuriamos naujovės būtų tiesa, pašnekovės teigimu, jų avantiūra sukurti savo prekių ženklo produktą būtų greitai pasibaigusi. Jiems niekada nebūtų pavykę sukurti geriau už garsiausius prekių ženklus, turinčius galimybę nevaržomai investuoti į formulių kūrimą Tačiau K. Medonės žinios, entuziazmas ir sėkmingi veiklos rezultatai įtikino investuotoją, kad verta rizikuoti ir imti laužyti kosmetikos industrijos mitus.
 
1 mitas: rinka ir taip perpildyta, naujos priemonės sudėties kūrimas per daug rizikingas. K. Medonė matė, kad rinka paprastam vartotojui atrodo perpildyta, tačiau iš tiesų nuosekli rinkos analizė ir nuolatinis bendravimas su „Kosmetikos DNR“ bendruomene parodė, kad gerų naujų sudėčių trūksta, o vartotojų lūkesčiai nėra pateisinami. Kadangi naujų priemonių kūrimas yra brangus ir rizikingas, didieji gamintojai kartoja sudėtis su minimaliais pokyčiais. Taip kosmetikos priemonės kuriamos greitai ir nebrangiai, uždedamas naujas lipdukas ir sena priemonė keliauja į prekybą. Tad rasti laboratoriją, kuri padėtų įgyvendinti naujo kremo sukūrimą, buvo tikras iššūkis.
 
2 mitas: kurti vieną priemonę nedideliu kiekiu neapsimoka. Paprastai didžiosios įmonės kuria vieną gerą priemonę ar vieną gerą liniją, o kiti gaminiai skirti išplėsti pasiūlai, nes tai uždirba pinigus. „O mes sukūrėme produktą, su kuriuo negludinome jokių kampų, nedarėme jokių kompromisų, pagaminome tokį produktą, kad patys juo didžiuotumės ir jį naudotume. Rizika atsipirko – šiandien tai leidžia mums įkurti laboratoriją. Ir mums tai pavyko padaryti be jokios reklamos, viešųjų ryšių ar garsių žmonių palaikymo. Mes tiesiog dirbome“, – atskleidžia moteris.
 
Judėjimas už kokybę ir sąmoningą pirkėją

K. Medonei svarbu komunikuoti apie kosmetiką kitaip, negu įprasta. „Norėčiau, kad atsirastų kokybė ir sąmoningas pirkėjas“, – tikisi ji ir skatina kosmetikos priemonių entuziastus, turinčius pakankamai žinių, imti ir kurti savo verslo projektus. Tad pašnekovė užtikrintai ragina: „Imkite ir padarykite. Kiek užtrunka žengti pirmą žingsnį? Man tuomet užtruko vieną vakarą – tiesiog sukurti svetainę ir pradėti rašyti.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai