LIETUVIŠKASIS „PIGEON“ DALĮ GAMYBOS IŠ KINIJOS KELIA Į LIETUVĄ (#)

Ieva Drungilaitė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 44 s.
Sulankstomo paspirtuko „Pigeon“ kūrėjas - Ignas Survila. Edgaro Kordiukovo nuotr.
„Kadangi gamyba jau pradėta ir vyksta Kinijoje, perkelti visus procesus būtų nelogiška ir kainuotų labai daug brangaus laiko, ypač kai didžioji dalis gaminio yra išdirbta iki galo. Vis dėlto, jeigu norime turėti ne tik patrauklų, bet ir kokybišką bei tvarų produktą, turime maksimaliai investuoti į kokybės kontrolę ir užtikrinti galutinio produkto tvarumą“, – pasakoja sulankstomo paspirtuko „Pigeon“ kūrėjas Ignas Survila (25).

Kinų trūkumai

Nuo 2015 m. sulankstomus miesto paspirtukus gaminantis I. Survila pripažįsta, kad gamybą Kinijoje paskatino pigesnė darbo jėga ir sparti gamyba. Visgi kultūriniai skirtumai ir darbo kokybė paskatino verslininką susimąstyti apie veiklos perkėlimą kitur.
„Esame dirbę ir su prancūzų, ir su Azijos šalių inžinieriais, bet galiu drąsiai teigti, kad tokių talentingų ir darbui atsidavusių inžinierių kaip Lietuvoje niekur kitur nesu matęs.“
I. Survila.
„Pradėti visiškai naujo ir unikalaus produkto gamybą Kinijoje dažniausiai verčia gana mažos kainos ir didžiulis kinų noras gauti darbo pasiūlymą. Tačiau galiausiai labai daug jėgų reikia atiduoti procesų valdymui, o, esant milžiniškam kultūriniam skirtumui, tai būna labai sudėtinga. Tuomet reikia investuoti papildomų finansinių išteklių į įmones, kurios būtų atsakingos už kokybės kontrolę viso proceso metu, bei gamybos administravimą, tačiau šios įmonės dažniausiai įkainoja paslaugos pirkėją nuo 10 iki 20 proc. gamybinio vieneto kainos. Tad, suskaičiavus visas patiriamas išlaidas: krovinio gabenimą, draudimą ir pagaliau brangų laiką, kurį iššvaistai važiuodamas pas gamintojus į Aziją sukti varžtų, atsiranda didžiulis noras pradėti gamybą ne kur kitur, bet Lietuvoje. Ir šis noras nėra toks jau kvailas ar neapgalvotas“, – tikina pašnekovas.

Nors kinų darbštumas gerai žinomas pasaulyje, verslininkas pastebi, kad darbui labiau atsidavę yra lietuviai. „Mes dirbame su skirtingais inžinieriais, kurie visu pajėgumu sprendžia kiekvieno iš naujų produktų paleidimo į rinką klausimus. Tai procesai, kuriems reikia išties daug darbo ir praktinės patirties. Esame dirbę ir su prancūzų, ir su Azijos šalių inžinieriais, bet galiu drąsiai teigti, kad tokių talentingų ir darbui atsidavusių inžinierių kaip Lietuvoje niekur kitur nesu matęs. Tad labai džiaugiuosi ir manau, kad su šia komanda mes dar kalnus nuversime ir pristatysime ne tik paspirtukų projektus, bet ir naujų inovatyvių idėjų į mobilumą“, – viliasi pašnekovas.

Perkels ne viską

Apskaičiavęs visus pliusus ir minusus, I. Survila nusprendė, kad visos veiklos perkelti į Lietuvą nereikia, užtenka tik logiškai paskirstyti gamybos procesus, kad pirkėją laiku ir greitai pasiektų kokybiška prekė.

„Dabar kinai pagaliau puikiai susitvarkė su techniniais gaminio parametrais, konstrukcija, tačiau vis dar išlenda vizualių problemų, kurios ir sudaro didžiąją dalį broko, gaunamo į sandėlius Vilniuje. Tai dar labiau pailgina visos grandinės laiką iki vartotojo durų. Gavę brokuotas prekes, kuriose vyrauja dažymo brokas, dažnai turime išrinkti visus brokuotus paspirtukus ir perdažyti juos jau Lietuvoje. Dėl tokių dvigubų procesų galvojame perkelti surinkimą ir dažymą į Lietuvą, taip užtikrindami greitesnius procesus, kokybišką galutinį produktą bei operatyvesnį pristatymą galutiniam vartotojui iki pat durų. Visus naujus produktus kaip įmanydami bandysime gaminti sujungdami Lietuvą, Europos Sąjungos šalis ir Aziją dėl visų išvardytų priežasčių. Tikime, kad tai atneš ne tik daug pridėtinės vertės visoms šalims, bet ir paspartins gamybinius procesus, o vartotojai galės džiaugtis geresnės kokybės produkcija bei laiku pristatytomis prekėmis“, – sako pašnekovas.

Svarbūs ryšiai

Per kelerių metų patirtį I. Survila pastebėjo, kad plėtojant verslą, o ypač turint reikalų su skirtingų kultūrų žmonėmis, labai svarbus tiesioginis kontaktas.

„Net ir turėdami „Skype“, „Viber“, „Facebook“, „WeChat“ ir visus įmanomus socialinės žiniasklaidos kanalus, negalime iki galo sutarti tam tikrose situacijose. Niekas taip gerai nesuartina žmonių kaip bendravimas akis į akį, tada pajunti tikrąsias žmogaus vertybes ir tikruosius tikslus. Kurdami naujus produktus, dažnai turime ieškoti gamintojų, kurie galėtų ir būtų suinteresuoti gaminti mūsų produkciją. Netgi kainos atžvilgiu, vienas kainas gauname bendraudami el. laiškais ir visai kitokias, gerokai patrauklesnes kainas gauname jau nuvykę pas gamintoją ir išsiaiškinę visas smulkmenas iki galo, parodydami, kad mums rūpi ir mes lygiai taip pat suinteresuoti gaminti operatyviai ir kokybiškai. Tai išties veikia“, – atskleidžia verslininkas.

Verslo milžinų susidomėjimas

„Pigeon“ kūrėjas pasakoja, kad vis dar bando užkariauti didžiąsias pasaulio rinkas: Aziją ir Vakarinę JAV pakrantę, tačiau per gana trumpą gyvavimo laikotarpį lietuvio sukurtas produktas sulaukė dėmesio iš tokios verslo milžinės kaip „Adobe“ – tai didelis įvertinimas ir perspektyvos ateičiai.

„Adobe“, gaminanti programinę įrangą, kuri matydama mūsų indėlį į dizainą ir ryškų mūsų produktą, nusipirko iš mūsų teises į mūsų reklaminę kampaniją, kurią vėliau naudojo naujos programos „Adobe Muse“ pristatymui. Kiekvienas „Adobe“ vartotojas, naudodamasis programa kaskart atsidaręs failą, mato lietuvišką paspirtuką – nerealu, ne kitaip. Išties tai labai motyvuoja – padeda nenuleisti rankų ir stengtis iš paskutiniųjų. Šiandien, naudodamiesi internetu, mes galime pasiekti visiškai visus, tereikia geros idėjos, noro ir laiko“, – įsitikinęs pašnekovas.

Kviečia mokytis

Prisiminęs veiklos pradžią, I. Survila teigia, kad visi sunkumai jau praeityje, o nauji iššūkiai tyko už kiekvieno kampo. Jis prisimena, kaip teko prašyti užsakovų supratingumo, kai strigo pirmosios paspirtukų partijos gamyba, tačiau lygiai taip pat pamena, kaip buvo džiugu, kai investuotojai palaimino sprendimą keltis į Lietuvą. Anot jo, verslas kupinas ir malonių, ir sunkių dalykų, bet svarbiausia iš kiekvieno jų išmokti tam skirtą pamoką.

„Komandiškumas ir skirtingų protų sujungimas vienam bendram tikslui yra atsakymas į sėkmingą idėjos vystymą ir tikslo siekimą. Problemų buvo, yra ir bus! Jų bus ir mažų, neskausmingų, ir labai didelių, kurios skaudės labai stipriai. Svarbu tik tai, kaip tiksliai ir operatyviai galima rasti tų problemų sprendimus, o su gera komanda viskas sekasi daug tiksliau. Mokytis, mokytis ir mokytis. Iš visų įmanomų situacijų. Tik taip klaidos išsispręs greičiau, o pažanga – ir vidinė, ir visoje komandoje – didės. Tuomet visi aplinkui bus motyvuoti ir jausis prisidėję prie sprendimo“, – linki pašnekovas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai