„ FUTURAW” ĮKŪRĖJA: „VERSLO PRADŽIA SUNKI, TAČIAU KLIENTŲ PALAIKYMAS VERČIA NEPASIDUOTI” (#)

Ieva Drungilaitė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 19 s.
„Futuraw“ kūrėja - Ekaterina Rivina. BFL/Karolio Kavolėlio nuotr.
Pusantrų metų veikiantis iš Visagino kilusios Ekaterinos Rivinos (29) skanėstų verslas „Futuraw“ nenustoja stebinti, o entuziazmo veikti jaunai verslininkei išties netrūksta. Siūlydama lietuviams paragauti pasaulyje itin populiarių sveikų skanėstų, moteris teigia įgyvendinusi savo seną svajonę.

Tinkamas laikas

Nors E. Rivina pripažįsta, kad konditerijos srityje ji buvo anaiptol ne naujokė, imtis nuosavos veiklos prireikė nemažai ryžto ir drąsos, juolab kad ir idėjos norėjosi ne eilinės.

„Mintis apie savo konditerijos cechą persekiojo mane jau nuo seno. Tačiau laukiau nušvitimo ir ieškojau išskirtinės, didelės idėjos, kurį pakeistų pasaulį. Pamačiusi užsienio žaliavalgiškų desertų pavyzdžius, supratau, kad tai ilgai ieškota didžioji idėja. „Futuraw“ – tikrai kitokie saldumynai. Jie pagaminti iš šviežių ir džiovintų vaisių bei uogų, riešutų, sėklų be pridėtinio rafinuoto cukraus. Sudėtyje taip pat nerasite pieno produktų, kiaušinių, miltų. Tad desertai ne tik tinka įvairių produktų netoleruojantiems žmonėms, bet ir yra sveikesnis saldumynų pasirinkimas. Riešutuose, sėklose gausu baltymų ir riebalų, vaisiuose ir uogose – vitaminų ir mineralų, skaidulinių medžiagų. Be to, gaminiai „Futuraw“ termiškai neapdorojami, tad visi naudingi mikroelementai išlieka. Manau, kad šiais laikais žmonės pradeda mąstyti, ką valgo, ieškoti informacijos ir rinktis sveikesnius produktus. Kažkas sako, kad tai yra tik trumpalaikė mada, bet aš manau, kad ši tendencija tik stiprės ir ateitis priklausys sveikam gyvenimo būdui ir maisto produktams“, – savo veiklą pristato pašnekovė.

Suvokimas, kad būtent dabar tinkamas metas imtis nuosavos veiklos, anot E. Rivinos, atėjo taip pat labai natūraliai. Netikėtai pamačius svajonių patalpas, mintyse iš karto susidėliojo „Futuraw“ ateities vaizdas. „Tai buvo nedidelė virtuvė centre, beveik paruošta maisto gamybai. Kai pamačiau skelbimą, pajutau tą „dabar arba niekada“, kurio ilgai laukiau. Per porą dienų pasirašiau nuomos sutartį ir pradėjau ruošti patalpas maisto tvarkymo pažymėjimui gauti. Tuo pat metu kūriau prekių ženklo puslapį socialiniame tinkle „Facebook“. Pasirinkau šią platformą pardavimams ne tik todėl, kad lengviau pasiekiami potencialūs klientai, bet ir dėl bendravimo su auditorija paprastumo bei tam tikros bendruomenės sudarymo galimybės“, – pasakoja ji.

Verslo nuotaikų svyravimai

Kaip ir kiekvienas verslas, „Futuraw“ susidūrė su tam tikrais iššūkiais, emociniais nuosmukiais. Pašnekovė nuotaikingai palygina nuosavo verslo pradžią su depresija po gimdymo, kai kurį laiką viskas atrodo tik tamsiomis spalvomis išlieta, bet ilgainiui ateina nušvitimas ir suvokimas, kad išties esi teisingame kelyje.

„Verslo pradžia iš tikrųjų yra kažkas panašaus į depresiją po gimdymo. Reikėjo daug pastangų, kad pradėčiau veiklą. Ji buvo pradėta, bet kamavo klausimas, kas toliau. Reikėjo iš naujo mokytis dirbti. Įtikinėti save, kad tai, ką tu darai, kažkam reikalinga. Padėjo suvokimas, kad verslas nėra kažkokia išskirtinė veikla, tai yra toks pat darbas, tik su kitokiu grafiku ir sprendimų priėmimo laisve bei našta. Kitaip tariant, išgelbėjo būtent kiekvienos dienos tam tikros dalies virsmas rutina“, – atskleidžia verslininkė.

Ji taip pat pasidžiaugia, kad sugebėjo startuoti itin verslui palankiu metu – prieš Kalėdas, todėl įsivažiuoti ir pristatyti savo veiklą tapo kur kas paprasčiau.

„Užsiregistravau į keletą mugių. Tai buvo ne tik proga padaryti pirmuosius pardavimus, bet ir pristatyti prekių ženklą, išbandyti pirmuosius produktus, išgirsti žmonių nuomones tiesiogiai – akis į akį. Produktai tikrai sulaukė dėmesio, buvo sutikti pirmieji nuolatiniai užsakovai – kavinės, parduotuvėlės“, – prisimena E. Rivina.
„Tada nieko nelieka, tik dirbti dėl šių žmonių, kurie palaiko, įkvepia ir verčia nepasiduoti.“
E. Rivina.
Įveikusi emociškai sudėtingiausią verslo pradžią, pašnekovė patikina, kad jeigu dabar, po pusantrų metų darbo, ją aplanko sunkūs momentai, pakanka vien prisiminti visus savo laimingus klientus ir motyvacijos pliūpsnis akimirksniu suteikia jėgų veikti.

„Tikrai būna laikotarpių, kai trūksta motyvacijos, nes ne visą laiką reikalai eina gerai ir pagal planą. Tada pradedu pasakoti sau apie savo klientus. Nes jei verslo procesai nėra iki galo tobuli, tai „Futuraw“ pasiekta tikslinė auditorija yra vienas didžiausių laimėjimų ir prekių ženklo stiprybė. Tada nieko nelieka, tik dirbti dėl šių žmonių, kurie palaiko, įkvepia ir verčia nepasiduoti“, – tikina verslininkė.

Svarbi bendruomenė

E. Rivina neabejoja, kad kiekvieno verslo ašis – laimingi klientai, todėl savo versle moteris siekia kuo geriau pažinti auditoriją ir suvokti, kuo juos žavi „Futuraw“ produkcija.

„Norėčiau dar labiau susipažinti su jais. Labai stengiuosi teikti kuo individualesnį aptarnavimą, kad vartotojo patirtis būtų išskirtinė ir emociškai šilta. Taip, kai šiais laikais visi pirkimo internete procesai yra automatizuoti, tas susirašinėjimas, susiskambinimas su klientu atrodo nepažangus ir senamadiškas, bet kuo toliau, tuo labiau aš matau tokio būdo efektyvumą“, – patirtimi dalijasi pašnekovė.

Linki klysti ir mokytis

Paklausta, ko galėtų palinkėti visiems pradedantiesiems, pašnekovė šypteli, sakydama, kad pakartos daugeliui jau girdėtus patarimus. „Linkiu per daug neklausyti, ką patarinėja aplinkiniai, pasitikėti savo intuicija ir stebėti, kaip vystosi prekių ženklas, nes ne visada šį procesą reikia griežtai kontroliuoti. Linkiu nebijoti išbandyti visas crazy idėjas ir klysti“, – sako „Futuraw“ kūrėja E. Rivina.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai