KELIONĖS PASKATINO SUKURTI INOVATYVIĄ ŠAŠLYKINĘ (#)

Agnė Liubertaitė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 9 s.
Vienas iš inovatyvios šašlykinės „Revolver BBQ“ įkūrėjų - Matas Bžeskis. Asmeninio albumo nuotr.
Nevalia nuleisti rankų, jeigu vieną kartą versle patiri nesėkmę. To galima pasimokyti iš jauno verslininko Mato Bžeskio (21), kilusio iš Panevėžio. Vienas iš inovatyvios šašlykinės „Revolver BBQ“ įkūrėjų teigia, kad minios finansavimo platformoje „indiegogo.com“ ši kampanija patyrė nesėkmę, tačiau darbas ir klaidos jau atsiperka, nes iš jų verta pasimokyti.
 

Teko viską išmokti nuo pradžių

M. Bžeskis save apibūdina kaip kelionių auką. Jis pripažįsta, kad inovatyvios šašlykinės idėja kilo būtent keliaujant. „Keliaudami po Europą ir lankydami įvairias muges, matėme produktų, kurie iš dalies yra panašūs į mūsų išradimą. Tačiau nė vienas jų nebuvo nei praktiškas, nei išvaizdus. Sugalvojome padaryti taip, kad mūsų šašlykinė tilptų į stalčių ar kuprinę, būtų paprastai surenkama. Juk žmogus nori gyventi kuo lengviau ir paprasčiau“, – pasakoja pašnekovas.
„Kai turi viską daryti pats, esi priverstas tobulėti.“
M. Bžeskis.
„Revolver BBQ“ šašlykinės kūrėjas atskleidžia, kad „Indiegogo.com“ minios finansuotojų platforma buvo pats pirmas jo, kaip verslininko, žingsnis finansavimo link, todėl teko viską išmokti nuo nulio. Jo manymu, bene svarbiausias dalykas, norint sulaukti pasisekimo šioje platformoje, yra profesionaliai sukurtas ir dėmesį patraukiantis pristatomasis vaizdo įrašas. „Kaip kartais tenka matyti, net pats produktas gali būti antroje vietoje pagal svarbą. Aš pats neturiu daug išteklių ir pakankamai patirties toje srityje, todėl sukūriau gana mėgėjišką vaizdo filmuką. Jis pasiteisino tik iš dalies, todėl ir svarbu vaizdo įrašą sukurti kokybiškai“, – tikina pašnekovas.

Jaunasis verslininkas dalijasi patirtimi, kad didžiausia nauda, kurią jis gavo kampanijos metu, buvo nauji įgūdžiai, kurių anksčiau ar vėliau vis tiek prireiks. „Kadangi teko išmokti redaguoti vaizdo įrašus, dirbti su balso redagavimo, grafinėmis programomis, patirtis buvo tikrai naudinga. Kai turi viską daryti pats, esi priverstas tobulėti“, – sako „Revolver BBQ“ kūrėjas.
 


Svarbiausia – kokybiška reklama

Paklaustas, ko trūko, kad „Revolver BBQ“ kampanija „Indiegogo.com“ taptų sėkminga, M. Bžeskis pabrėžia tik vieną dalyką – reklamą. „Prieš metus net nenutuokiau, kaip reikia efektyviai parodyti produktą didelei auditorijai. Tiesą sakant, ir dabar nelabai žinau, tačiau visi įgūdžiai ateina su praktika ir mokantis iš savo klaidų“, – sako pašnekovas. Tačiau dabar, pasak M. Bžeskio, jau sukurta kokybiška svetainė, socialinių tinklų paskyros, visas darbas ir klaidos atsipirko. „Revolver BBQ“ netgi rado partnerių, kurių dėka naujų darbų sezonas prasidėjo anksčiau, nei buvo galima suplanuoti.

Verslininkas sako, kad šiuo metu vyksta derybos su žmonėmis, norinčiais tapti „Revolver BBQ“ perpardavėjais savo šalyse, o tokių atsirado nemažai. „Daugiausia bendraujame su žmonėmis iš Vokietijos, JAV ir Australijos. Panaši situacija ir su pirkėjais, pirmoje vietoje yra būtent JAV, taip pat svarbi Kanada ir Šveicarija. Truputį keista, nes daugiausia perkančios šalys neturi didelių šašlykų kepimo tradicijų. Galbūt būsime atsakingi už padidėjusius šašlykų pardavimus JAV?“ – šypsosi M. Bžeskis.

Inovatyvios šašlykinės kūrėjas pripažįsta, kad, norint parduoti tokį produktą kaip šašlykinė, reikia pasistengti. „Dauguma esame taupūs ir nenorime leisti pinigų papildomai, jei jau turime įprastą šašlykinę. Tačiau mūsiškę žmonės labiau vertina tada, kai pamato gyvai. Iš pradžių netgi darėme eksperimentą – nieko neaiškindami davėme draugams pačiupinėti produktą. Dauguma buvo nustebę, kai sužinojo, jog tai – šašlykinė. Todėl pati geriausia reklama, mano manymu, yra tiesioginis prekės pristatymas. Tada lengviausia suprasti, kaip tas išradimas veikia“, – dėsto pašnekovas.
 
Ieškokite bendraminčių

M. Bžeskis pripažįsta, kad didieji prekybos milžinai kol kas yra tik siekiamybė. Pasak jo, „Revolver BBQ“ yra gana nišinis produktas, masiškai jį pardavinėti yra sunkiau nei pagal individualius užsakymus, todėl kol kas didžioji dalis pardavimų bus iš renginių ir internetinių parduotuvių.

„Lietuvos rinka yra gana išranki. Jei siūlomas brangesnis produktas, labai svarbu jį pateikti kuo patraukliau. Būtent tai ir stengiamės daryti. Labai atsakingai žiūrime į bendravimą su klientais ir prekės pateikimą“, – sako vienas „Revolver BBQ“ kūrėjų. Labiausiai M. Bžeskį nustebino lietuvių noras prisidėti prie šašlykinės pardavimo ir viešinimo. „Labai smagu, kad kartais mūsų šalies gyventojų negatyvumas ir skeptiškumas yra užgožiamas žmonių noru prisidėti prie kylančių naujų idėjų“, – sako pašnekovas.

M. Bžeskis aiškina, kad projektą kurti jį labiausiai paskatino mintis turėti kažką savo, ką gali parodyti kitiems, ir tuo didžiuotis. „Tačiau geriausias patarimas, kurį esu gavęs, tai apsupkite save viskuo, kas tik yra susiję su jūsų idėja. Nesvarbu, ar tai žmonės, kurie dirba toje srityje, ar „Facebook“ puslapiai, ar mentorystės programos ir įvairūs renginiai. Kai rasite bendraminčių, suprasite, kad pradėti yra daug lengviau, nei atrodė iš pradžių“, – užbaigia „Revolver BBQ“ įkūrėjas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai