PASIILGUSI KŪRYBOS PRADĖJO GAMINTI EKOLOGIŠKAS RANKINES (#)

Ieva Drungilaitė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 22 s.
Giedrė Gainaitė. Raimonda Vysnia Photography
Vilniuje gyvenanti Giedrė Gainaitė (28) nuo mažens puoselėjo kūrybiškumą ir savitą požiūrį. Neradusi tinkamos rankinės, nemokėdama siūti, bet turėdama didžiulį ryžtą, mergina išsikėlė sau tikslą – išmokti šio amato. Visa tai išaugo į ekologiškų rankinių ir aksesuarų verslą „LeaF“, dar kitaip žinomą kaip „Leather Fantasy“.

Reikėjo užsispyrimo

Prekių ženklas „LeaF“ – puikus pavyzdys, kaip savo pomėgį galima paversti ne tik pelną duodančia veikla, bet ir ekologiniu projektu, skatinančiu tausoti ribotus gamtos išteklius. „LeaF“ rankinės kuriamos iš perdirbtos odos ir kitų antram gyvenimui prikeltų medžiagų. G. Gainaitė prisimena, kaip skeptiškai į jos idėją pažiūrėjo aplinkiniai, kai ji ieškojo rankinės, tačiau įsigijo siuvimo mašiną.

„Labai mėgstu išskirtinius daiktus. Vieną dieną po pasivaikščiojimo prekybos centre ir bergždžių rankinės paieškų nusprendžiau pati susikurti širdžiai mielą rankinę. Susiradau siuvimo mašinas parduodančią įmonę ir įsigijau siuvimo mašiną. Mano pažįstami žmonės sukiojo pirštą prie smilkinio, sakydami „Giedre, juk tu nemoki siūti“. Bet aš užsispyriau ir dariau savo“, – pirmosios rankinės istoriją pasakoja pašnekovė.

Kol kas „LeaF“ subūrė trijų žmonių komandą, tačiau veikla nežada sustoti. Anot pašnekovės, finansinių investicijų reikėjo tik tiek, kiek kainavo siuvimo mašinos ir jai reikalingų priedų įsigijimas, tačiau startas pareikalavo daug laiko, kantrybės ir užsispyrimo. Tiesa, anot jos, pradžioje dar nebuvo minčių, kad visa tai taps sėkmingu verslu. Rankinių siuvimas kūrėjai buvo tarsi kūrybinės stokos kompensacija, kuri ilgainiui pradėjo užimti vis daugiau laiko.

„Studijų metais įsidarbinau finansų įstaigoje ir dirbau pagal specialybę, tačiau alkis kūrybai išliko. „LeaF“ rankines siūdavau vakarais, po darbo. Teko mokytis įvairiuose siuvimo kursuose, peržiūrėti daugybę videopamokų, kol gimė į rankinę panašus daiktas. Kartais taip įsijausdavau, kad pamiršdavau net pavalgyti ir atsikvošėdavau, kad jau pirma valanda nakties, o kitą rytą anksti keltis į darbą. Tuomet teko save suimti į rankas ir griežtai apsibrėžti ribas, kada reikia dirbti, o kada mėgautis kitais gyvenimo malonumas. Šiuo metu yra pavykę susidėlioti dienotvarkę taip, kad spėčiau viską nudirbti ir jausti malonumą, nes laimė – tai procesas“, – teigia kūrėja.

Geriausia reklama – rekomendacijos

Ketvirtus metus skaičiuojantis projektas šiuo metu turi nemažą būrį savo gerbėjų, besižavinčių ekologiškų rankinių bei aksesuarų tematika ir tapusių nuolatiniais klientais.

„Iš pradžių rankinių siuvimas buvo daugiau laisvalaikio užsiėmimas, pasiūdavau vieną kitą draugams. Vėliau iš lūpų į lūpas skleidžiama žinia apie mano rankines subūrė „LeaF“ rankinių mėgėjų būrį, kuris kasdien gausėja“, – džiaugiasi pašnekovė.

Mergina prisimena, kad, neturint patirties ir siuvimo įgūdžių, didžiausiu iššūkiu tapdavo kūrybinis procesas ir siekis sukurti funkcionalų bei stilingą gaminį. Dabar su tokiomis problemomis susidurti tenka vis rečiau, o didžiausiu galvosūkiu tampa įsiliejimas į užsienio rinkas, kuriose ekologija ir perdirbimo galimybės vertinamos dar labiau.

Ekologiškumą paskatino gailestis

Kiekvienas prekių ženklo „LeaF“ gaminys yra sukurtas perdirbimo metodu. Pašnekovė įsitikinusi, kad kone kiekvienas savo spintoje galėtų rasti seną, jau nebenaudojamą natūralios odos (arba nebūtinai odinį) daiktą, kurį tiesiog gaila išmesti. Perdirbimas, anot kūrėjos, yra puiki galimybė prikelti šiuos gaminius naujam gyvenimui ir kovoti su pastaraisiais dešimtmečiais itin įsigalėjusiu vartotojiškumu.
„Pirmuosius metus vyko testavimas ir bandymai, kadangi patys mokėmės iš savo klaidų ir tobulinome gaminius, todėl dabar be galo malonu sulaukti pozityvių žinučių.“
G. Gainaitė.
„Mes visi tikrai turime bent po vieną odinį daiktą, kuris guli spintoje daug metų ir kurį gaila išmesti. Dauguma nepagalvoja, kad jis gali virsti net ir prie vakarinės suknelės tinkančia rankine. O jeigu dar priderinsime jūsų kaimynės turimą ryškiai raudoną sijoną... Reikia tik fantazijos. Jeigu visi ištrauktume savo turimus paltus ir pasidalintume jais, gal visai nebereikėtų kentėti nekaltiems gyvūnams“, – svarto G. Gainaitė.

Būtent gailestis gyvūnams paskatino kūrėją pasirinkti ekologiškumo ir perdirbimo tematiką savo verslui. Pastebėjusi, kad ši tema rūpi ne jai vienai, G. Gainaitė vis drąsiau žengia į verslo pasaulį ir teigia, kad didžiausia motyvacija – laimingi klientai ir galimybė prisidėti prie lėtosios mados (angl. slow fashion).

„Pirmuosius metus vyko testavimas ir bandymai, kadangi patys mokėmės iš savo klaidų ir tobulinome gaminius, todėl dabar be galo malonu sulaukti pozityvių žinučių. Kartais gauname ir klientų nuotraukų su „LeaF“ rankine įvairiose pasaulio vietose. Man labai patinka, kad „LeaF“ rankinės žmonėms suteikia šiek tiek džiaugsmo“, – pasakoja pašnekovė.

Verslo sėkmė – meilė klientui

Per ketverius metus G. Gainaitė įgijo nemažai patirties ir iš savo perspektyvos kiekvienam, pradedančiam verslą, ji linki nebijoti startuoti. Nors daugelis stebėjosi „LeaF“ kūrėjos entuziazmu ir siekiu išmokti siūti kokybiškus, originalius ir ekologiškus gaminius, mergina įrodė, kad turint ryžto viskas įmanoma ir, pasak jos, tik pradėjus veikti galima mokytis ir tobulėti.

„Visų pirma linkiu nebijoti pradėti. Tik pradėję galite sau suteikti galimybę pasiekti tikslus. Taip pat palinkėčiau pasimokyti iš savo klaidų, būti ambicingiems ir mylėti savo klientus. Net ir labiausiai nusivylęs klientas gali tau suteikti antrą šansą, tik reikia paprašyti“, – įsitikinusi prekių ženklo „LeaF“ kūrėja.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai