AMERIKOS ĮKVĖPTOS ŠVIEČIANČIOS RAIDĖS LIETUVIŲ ŠVENTĖSE (#)

Simona Kvederytė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 13 s.
„Lights&Letters“ įkūrėjos Erika Paulauskė ir Jolita Vitkauskaitė. BFL/Tomo Urbelionio nuotr.
Prieš dvejus metus sukurtas Lights&Letters – dekoratyvinių šviečiančių raidžių nuomos projektas, kurio kūrėjos Erika Paulauskė (30) ir Jolita Vitkauskaitė (35) siūlo gimtadienius, vestuves ir kitus didelius renginius papuošti didelėmis šviečiančiomis raidėmis. Tokia Amerikos įkvėpta verslo idėja vis labiau pavergia lietuvių širdis ir užpildo spragą Lietuvos rinkoje.
 
Verslą kurti paskatino draugystė

Būtent J. Vitkauskaitės ir E. Paulauskės naujovių paieškos sukūrė „Lights&Letters“. Kūrėjos – yra buvusios kolegės, susipažinusios darbovietėje Vilniuje. Iš Alytaus kilusi J. Vitkauskaitė Vilniaus universitete įgijo prancūzų filologijos bakalauro laipsnį, o vėliau Klaipėdos universitete studijavo rekreaciją ir turizmą. Dabar dirba televizijoje.
 
„Esame veiklios, turime daug idėjų, pomėgių. Ėmėmės verslo, nes norėjome dar daugiau veiklos. Mums tiesiog smagu kažką veikti kartu“, – pasakoja J. Vitkauskaitė.
 
Jos kolegė E. Paulauskė, kilusi iš Vilkaviškio rajono, studijavo Vytauto Didžiojo universitete menotyros bakalauro ir komunikacijos magistrantūroje. Šiuo metu dirba komunikacijos srityje, naujienų portale vysto kūrybinius projektus.
 
Idėja atkeliavo iš Amerikos

E. Paulauskė pasakoja, kad „Lights&Letters“ idėja kilo visai netikėtai. „Gerdamos arbatą išsikalbėjome, kad pačios rūpinomės savo vestuvių dekoro idėjomis, patinka puošti šventes, dekoruoti erdves, o rezultatai džiugina. Pamanėme, kad verta imtis bendros veiklos“, – pasakoja E. Paulauskė.
 
Pirmiausia merginos ištyrė Lietuvos rinką. Atmetė pirminę idėją nuomoti lempučių girliandas, nes jų pasiūla esą jau tada buvo didelė. Taip pat atsisakė minties siūti spalvingų vėliavėlių girliandas – rankų darbas atsieitų brangiau nei grąža.
 
Pagaliau socialiniame tinkle „Pinterest“ atrado Amerikoje tuo metu pradėjusias populiarėti šviečiančias raides. Kadangi Lietuvoje pasiūlos nebuvo, raidės tapo jų verslo pradžia.
 
„Tada prasidėjo pavadinimo galvojimas, logotipo kūrimas, populiariausių žodžių atsirinkimas, šriftų sprendimai, techninių niuansų išsiaiškinimas, optimalių dydžių apskaičiavimas, medžiagų paieška. Mums padėjo draugai ir pažįstami – nuo logotipo kūrimo iki sandėliavimo, nuo gamybos iki tobulai tinkančių lempučių suradimo. Ilgiausiai užtruko raidžių gamyba. Nuo pirmųjų brėžinių 2015 m. gegužę iki jau pagamintų raidžių praėjo pusmetis“, – prisimena J. Vitkauskaitė.
 
Plėtra be komunikacijos neįsivaizduojama
„Atsiranda vis drąsesnių klientų, kurie nori šventėje matyti įdomesnių, išskirtinę reikšmę turinčių užrašų.“
J. Vitkauskaitė.
„Labai svarbi dalis – projekto komunikacija. Svarbu nuolat turėti naujų nuotraukų, naujų raidžių variacijų, dekoro idėjų. Periodiškai svarbiausiems klientams primename apie save – išsiunčiame naujienlaiškį, plečiame savo kontaktų bazę, stengiamės sulaukti grįžtamojo ryšio. Dalyvaujame parodose“, – apie kasdienybę pasakoja E. Paulauskė.
 
Nors „Lights&Letters“ verslas auga pamažu, tačiau raidės esą populiarios ir paklausios. „Atsiranda vis drąsesnių klientų, kurie nori šventėje matyti įdomesnių, išskirtinę reikšmę turinčių užrašų. Matome, kad užėmėme tinkamą nišą. Pagal poreikį nuolat gausiname metalinių raidžių abėcėlę“, – aiškina Jolita. „Jau turime ir pirmuosius skaičius. Projektas auga, nes klientų vis daugėja“, – priduria E. Paulauskė.
 
Su iššūkiais susidorota

J. Vitkauskaitė sako, kad viena sudėtingiausių verslo dalių – raidžių logistika. Ji atsieina nemažai lėšų. Be to, nelengva rasti entuziastų, norinčių gabenti raides tada, kai prasideda ir baigiasi šventės – ankstyvą savaitgalio rytą ar vidury nakties.
 
„Nemažai streso būna vasarą ir prieš Kalėdas, kai užklausų ir užsakymų sulaukiame daugiausia. Yra buvę, kad susidubliuoja rezervavimas. Arba artėjant šventei pastebi, kad vairuotojas niekaip nespės atsidurti iš vieno miesto kitame, o vienas po kito laukia net keli užsakymai. Tačiau kažkokiu stebuklingu būdu viską išsprendžiame“, – šypsosi E. Paulauskė ir priduria, kad dažnu iššūkiu tampa oras. „Lights&Letters“ vaikinams yra tekę raides ant stogo kelti net žiemiškos pūgos metu ar siaučiant škvalui.
 
Ateitis – su plėtra

Projekto sumanytojos jau rezga ir ateities planus, naujoves. Planuoja tęsti naujų skaičių gamybą. Turi minčių pasigaminti ir mažesnes raides, kurias būtų paprasčiau gabenti, lengviau pritaikyti kamerinėse erdvėse.
 
„Tiems, kurie planuoja savo verslą, patarčiau įsivertinti atsiperkamumą, kuriam reikia laiko. Investicijos per pirmuosius mėnesius neatsipirks, tad reikia ne tik investuoti į gamybą, bet ir turėti papildomų finansų reklamai, sklaidai, savo interneto puslapiui, dalyvavimui parodose. Reikia nebijoti ir nemokamai suteikti paslaugą, kai už tai mainais galima gauti reklamos ar papildomų mokamų užsakymų“, – pataria J. Vitkauskaitė.
 
„Būtina susitelkti ne tik į patį produktą, paslaugą, kokybę, bet ir į komunikaciją – bendravimą su klientais, ryšio užmezgimą, lankstumą. Malonus, profesionalus bendravimas sugrįžta bumerangu – naujomis pažintimis, rekomendacijomis, užsakymais, gražiomis nuotraukomis“, – patarimų negaili E. Paulauskė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai