KURIA DALYKINIUS DRABUŽIUS TIKROMS MOTERIMS (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 55 s.
„Taurilook“ bendraįkūrėjos Aida Baranauskaitė ir Ernesta Pernavė. Monika Penkūkū Photography nuotr.
Tauri Look“ myli moteris, spalvas, tikrumą ir kūrybą. Mes svajotojos, kurioms laikas ištirpsta, baltame lape ieškant naujų formų, tinkamiausių atspalvių, audinių kokybės ar gaudant prie kūno tobuliausiai priglundančią siūlę“, – taip savo ir kolegės kurtą projektą pristato iš Šakių kilusi Aida Baranauskaitė (35).

Atostogos įkvėpė sukurti verslo idėją

„Prieš gerus metus darbe sugalvojau pasiimti šešių savaičių atostogas ir niekur nevažiuoti – likti šaltą sausio žiemą Vilniuje, vaikščioti senamiesčio gatvėmis, girdėti save ir suprasti, ko noriu. Nesistengiant per daug galvoti, kilo mintis pradėti kurti drabužius. Atlikusi drabužių rinkos tyrimą supratau, kad Lietuvoje aprangos kūrėjų yra tikrai daug. Tada pradėjau mąstyti, ar iš viso verta kurti verslą, kai šalia tiek daug konkurentų, bet suvokusi, kad to iš tiesų trokštu, kad tai mane domina, supratau, jog verta rizikuoti. Mūsų verslo kryptis – dalykinio stiliaus drabužiai. Pastebėjau, kad darbo drabužiams trūksta natūralių audinių, geros kokybės, spalvų. Jau dešimt metų dirbu „TMD Partners“, pastaruosius keturis - verslo konsultante, man patinka leisti laiką verslo aplinkoje, todėl ir pasirinkau būtent dalykinių drabužių rinką. Pasidalinus šia idėja su partnere Ernesta Pernave, kuri daugiau nei dešimt metų dirbo dizaino srityje, greitai nusprendėme dirbti kartu. Taip labai greitai sukūrėme daugiau nei metus gyvuojantį drabužių kūrėjų duetą“, – projekto pradžią prisimena pašnekovė.

Kūrėjų mūza – tauri, tikra moteris

Paklausta apie tai, kodėl verslo pavadinimui pasirinktas gana retai kasdienėje kalboje vartojamas būdvardis „tauri“, A. Baranauskaitė tikina, kad taurų žmogų ji suvokia kaip tikrą, nesuvaidintą asmenybę. „Dievinu žmones, kurie yra tikri, stengiasi būti savimi. Dažniausiai versle sėkmės pasiekia tie, kurie nesideda kaukių, nekuria netikro įvaizdžio, net ir klientai labiau perka paslaugas iš tų, kurie yra nuoširdūs, tikri. Dėl to ir gimė šis pavadinimas, nes apie tokią taurią, tikrą moterį ir svajojome kurdamos drabužius“, – pasakoja „Tauri Look“ bendraįkūrėja.

Kurdamos drabužius atsižvelgia į savo poreikius

„Lygindamos rudens ir vasaros pardavimus, džiaugiamės, kad esame viršijusios savo lūkesčius. Versle mums padeda išlikti tai, kad nekuriame drabužių galvodamos, ko reikia klientėms. Kurdamos mąstome apie tai, ko pačios norime. Taip pat aktyvi projekto veikla socialinėje erdvėje yra stipri pardavimų pagalbininkė, nes dėl žinomumo didinimo apie mus sužino vis daugiau moterų“, – tikina A. Baranauskaitė.

Didžiausias iššūkis – terminų laikymasis

Prakalbusi apie iššūkius, su kuriais tenka susidurti projekto kūrimo ir plėtojimo procese, „Tauri Look“ bendraįkūrėja tikina, kad sunkiausia laikytis gamybos terminų. „Atrodo, sukūrėme kolekciją ir jos nenufotografavus jau reikia galvoti apie kito sezono audinius. Kadangi mes samdome siuvimo paslaugų teikėjus, o siuvyklos šiuo metu išgyvena tikrai gerą amžių, neretai joms startuolių projektai būna neprioritetiniai. Nors mums tikrai pasisekė, kad turime puikių savo srities specialistų, ši problema vis dar išlieka“, – pasakoja pašnekovė.

Ateities planuose – Europos rinka

Projekto ateities planai - Europa. „Aš tikrai noriu, kad „Tauri Look“ būtų žinoma Europoje. Manau, kad tai realu, nes šiuo metu neretai tenka siųsti sukurtas sukneles į tokias pasaulio šalis, kaip Šveicarija, Belgija, Kazachstanas ar net Kinija“ – ateities siekius atskleidžia A. Baranauskaitė.

Pastebi dalykinio etiketo stoką

„Norėčiau, kad Lietuvoje darbe dalykiniu etiketu būtų vadovaujamasi dažniau. Dirbdama konsultante, aplankau daug biurų ir matau, kaip žmonės rengiasi, kaip atrodo. Manau, kad darbuotojai nesureikšmina savo išvaizdos, pamiršta tinkamai save reprezentuoti. Pasauliniai tyrimai rodo, kad tinkama apranga daro poveikį versle, padeda geriau pasirodyti, sulaukti pasisekimo, tad tuo tikrai vertėtų pasinaudoti“, – įsitikinusi pašnekovė.

Linki daryti tai, kuo degi

„Pradedantiesiems verslininkams ir žmonėms, kurie turi įvairių idėjų, tik nežino, kaip tinkamai jas įgyvendinti, linkėčiau nepradėti vieniems, nes labai sunku įvykdyti išsikeltus įsipareigojimus, ypač projekto pradžioje. Puiki pagalba – partneriai iš skirtingų veiklos sričių. Taip kompensuojame kompetencijas, kurių reikia geram projektui vystyti. Kuo mažiau tenka pirkti kompetencijų, tuo daugiau resursų sutaupoma. Taip pat svarbu daryti tai, kuo degi. Tuomet gimsta geriausios idėjos ir puikūs rezultatai“, – įsitikinusi dalykinių drabužių įmonės „Tauri Look“ bendraįkūrėja A. Baranauskaitė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai