LIETUVIŲ INŽINIERIAI ĮGYVENDINO UNIKALIĄ JAV BENDROVĖS PREKYBOS SISTEMOS VIZIJĄ (#)

Dovilė Joneliūnienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 9 s.
Viktoras Gurgždys. Asmeninio albumo nuotr.
Tobulėjant informacinėms technologijoms, rinkos grandai ieško unikalių sprendimų, galinčių sudominti vartotojus, supaprastindami kasdienius jų veiksmus. Lietuvių inžinierių sukurta intuityvi interneto paieškos sistema „Gamut“ puikiai atspindi pagrindinį šiuolaikinių įmonių tikslą – padėti vartotojui kuo greičiau išspręsti jų problemą.
 
Analizuota realių vartotojų reakcija

Su vienu didžiausių JAV pramoninių prekių tiekėjų „Grainger“ programavimo paslaugų įmonėje „Devbridge Group“ dirbantys lietuvių inžinieriai pradėjo bendradarbiauti prieš daugiau nei dvejus metus. Jie įgyvendino sprendimus, kurie kliento turėtą viziją pavertė unikalia sistema. „Klientas turėjo interneto prekybos paieškos sistemos idėją, tačiau nematė galutinės jos vizijos. Pasiūlėme sukurti sistemos prototipą ir patikrinti ją su realiais vartotojais atliekant jų elgsenos tyrimą, kad žinotume, kuria kryptimi tobulinti sistemą, ir sukurtume galutinį rezultatą“, – pasakoja „Devbridge Group“ viceprezidentas ir Lietuvos padalinio vadovas Viktoras Gurgždys.

Per pusantro mėnesio sukurtas interaktyvus paieškos sistemos prototipas buvo pasiūlytas realiems vartotojams. Buvo stebima jų reakcija, o pagal surinktą informaciją atlikti pagrindiniai pakeitimai ir pradėtas didžiulis sistemos kūrimo projektas, prie kurio prisidėjo 20 inžinierių iš Lietuvos, jų gretas vėliau papildė dar 18 specialistų. Dalis komandos – produkto dizaineriai, analitikai – darbavosi Čikagoje, inžinerinė komanda – programuotojai, bandytojai – dirbo Lietuvoje.

„Komandos dirbo „Agile“ metodikos principu – trumpais ciklais, kurių kiekvieno pabaigoje pristatydavo po dalį produkto klientui. Vyko glaudus darbas su klientu, kuris nuolat lankė mūsų specialistus čia, Lietuvoje, o mūsų komandos periodiškai vyko į susitikimus Čikagoje“, – darbo procesą pristato V. Gurgždys.
 
Naujas žingsnis pramonės industrijoje
„Jei kalbėtume krepšinio terminais, mūsiškiai su šiuo projektu sužaidė aukščiausioje lygoje – programinės įrangos kūrimo NBA.“
V. Gurgždys.
Sistemoje „Gamut“ įdiegti filtravimo metodai padeda surasti prekę net nežinant, ko konkrečiai reikia. Kitaip tariant, galima intuityviai rasti, ko reikia, per daug negalvojant, kurioje kategorijoje ieškoti. Paklaustas, kokių technologinių iššūkių kilo įgyvendinant nestandartinę paieškos sistemą, V. Gurgždys teigia, kad vienas iš iššūkių buvo vartotojų elgsenos analizė ir vartotojų sąsajos sukūrimas. „Daugiau nei 400 tūkst. produktų ir 5 tūkst. kategorijų, tad vartotojas turi gana greitai susigaudyti, ko ieško. Pasiūlymai turi veikti labai greitai. Tad kartu su inžinieriais buvo svarbu įgyvendinti šiuos tikslus. Visgi, pateikiant vartotojams intuityvias rekomendacijas, brėžiama nauja kryptis pramonės industrijoje“, – įsitikinęs pašnekovas.

Pasak V. Gurgždžio, tai, kad lietuviai kuria tokias sistemas, rodo, kokio aukšto lygio specialistus turime savo šalyje. Lietuviai yra labai stiprūs informacinių technologijų industrijoje, tad drąsiai galima teigti, kad esame jau ne tik krepšinio, bet ir IT šalis. „Jei kalbėtume krepšinio terminais, mūsiškiai su šiuo projektu sužaidė aukščiausioje lygoje – programinės įrangos kūrimo NBA“, – palygina V. Gurgždys.
 
Atspindi kliento poreikius

Įdomu ir tai, kad ši sistema atpažįsta ir slengą, kurį naudoja tam tikrų industrijų atstovai, pavyzdžiui, statybinį ar buities remonto. Taip pat ji suteikia galimybę lyginti produktus pagal jų ypatybes, net jei jų matavimo vienetai yra skirtingi, pavyzdžiui, coliai ar milimetrai.

Sistema konfigūruoja pasiūlymus pirkėjui pagal tai, ką žmogus jau perka, pavyzdžiui, keičiantiesiems tapetus galbūt prireiks ir klijų ar mentelės, o perkantiesiems elektrinį gręžtuvą automatiškai pasiūlomas ir ilgintuvas, atitinkantis reikiamą apkrovą, jei šis gręžtuvas yra laidinis.

Pašnekovas pabrėžia, kad e. prekybos sistemos produktų, kuriuos būtų galima įsidiegti, yra gana daug, bet jie dažniausiai skirti standartiniams atvejams. Kuriant sistemą „Gamut“, analizuoti vartotojų poreikiai, intuityvi paieška, kuri atspindėtų individualius vartotojo poreikius.

„Klientas turi visus reikiamus įrankius, o jo darbo procesas yra dar lankstesnis, lengvai koreguojamas. Sistemos administratoriai neturi sukti galvos dėl produktų kategorijų, jie labai lengvai gali atlikti sudėtingą produktų grupavimą“, – pasakoja V. Gurgždys.
 
Pradedant verslą – pirmenybė komandai

Pašnekovas pabrėžia, kad konkuruoti JAV ir Kanados rinkose padeda itin stipri specialistų komanda, tad ir savo verslą pradedantiems ar technologijas kuriantiems žmonėms V. Gurgždys pataria pirmenybę teikti specialistų atrankai. „Visa sėkmė slypi komandoje, todėl ir mūsų patarimas yra labai paprastas, bet itin reikšmingas – suburkite tikrų profesionalų komandą, kuri leistų siekti meistriškumo. Kitas svarbus dalykas yra nuolatinis kuriamo produkto stebėjimas. Mes todėl ir dirbame pasitelkę jau minėtą „Agile“ metodiką. Ši metodika leidžia mums labai operatyviai prisitaikyti prie tam tiktų pokyčių, greitai į juos reaguoti ir, jei reikia, ką nors keisti – daryti tas korekcijas laiku, vykstant procesui“, – pabrėžia V. Gurgždys.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai