MAISTO GAMINIMAS VAIKAMS ĮKVĖPĖ VERSLO IDĖJĄ (#)

Ieva Drungilaitė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 57 s.
Šarūnas Stumbrys. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Iš vieno gražiausių Lietuvos kurortų – Birštono kilęs verslininkas Šarūnas Stumbrys (36) daug metų dirbo farmacijos srityje, kol gyvenimą pakeitė šeimoje gimę vaikai. Pastebėjęs, kaip godžiai jie valgo natūralias, ekologiškas ir ilgai gaminamas košes, vyras išsigrynino idėją ir nusprendė palengvinti kitų tėvų košių virimo dalią. Dabar jis skinasi kelią rinkoje su prekių ženklu „Mamuko“.
 
Ugdyti nuo mažens

Ko gero, visiems tėvams akivaizdu – tinkami mitybos įpročiai turi būti ugdomi nuo kūdikystės, kad vaikui tai taptų savaime suvokiamu dalyku. „Mamuko“ kūrėjai išsikėlė sau ambicingą tikslą – padėti tėvams šiuos įpročius formuoti, tad, bendradarbiaudami su Lietuvos gydytojais gastroenterologais, sukūrė košes, kurios idealiai tinka augančiam mažyliui.

„Mes siūlome ekologiškus produktus kūdikiams nuo keturių mėnesių ir mažiems vaikams. Pagrindinis mūsų produktų išskirtinumas yra natūralumas ir kuo mažesnis apdorojimas. Norime, kad mūsų visų vaikučiai valgytų sveiką, natūralų, visus vitaminus ir mikroelementus išsaugojusį maistą, kurį duoda mums gamta“, – produkciją pristato pašnekovas.

Vienas svarbesnių išskirtinumų yra tas, kad, kitaip nei daugumą pasaulyje populiarių košių mažyliams, „Mamuko“ košes reikia virti, o ne tik užpilti vandeniu, tačiau svarbu tai, kad dėl specifinės ir išgrynintos technologijos šių košių virimas užtrunka ne ilgiau negu užpilamų košių paruošimas.
 
Verslauti paskatino vaikai

Verslo įkūrėjas Š. Stumbrys augo vaistininko ir vaikų gydytojos šeimoje, tad nuo mažens žinojo, kas yra sveika, teisinga ir tinkama. Pats pasukęs farmacijos keliu ir išbandęs jėgas dirbdamas su vaistais, gydomąja ir dermatologine kosmetika, po vaikų gimimo nuosavam verslui pasirinko plėtoti turimą pomėgį.
„Pomėgis po truputį tapo darbu – taip pradėjome darbuotis šioje srityje.“
Š. Stumbrys.
„Idėja gaminti kūdikių maistą kilo, kai gimė mano vaikai ir jie tuo metu nevalgė užpilamų, ekstruduotų produktų. Todėl pirkdavome ekologiškus grūdus, juos virdavome ilgai ir tada vaikai valgydavo su didžiausiu malonumu. Visada buvome ir esame už kuo mažiau apdorotą ir sveiką maistą“, – atskleidžia pašnekovas.

Š. Stumbrys pasakoja, kad ilgainiui pomėgis ruošti sveiką ir skanų maistą vaikams pamažu tapo darbu ir išaugo į nedidelį, bet sėkmingai kelią besiskinantį verslą.

„Pomėgis po truputį tapo darbu – taip pradėjome darbuotis šioje srityje. Prasidėjo žaliavos paieškos, begalės tyrimų, produktų kūrimas ir t. t. Šiame versle pamatėme, kad sunkiausia yra keliami labai aukšti reikalavimai ir visas biurokratinis aparatas, norint gaminti produkciją, skirtą vaikams. Tik po gerų metų paieškų gimė pirmosios trys pozicijos mūsų košių, na, o dabar turime jau dešimt skirtingų rūšių“, – apie pažangą kalba pašnekovas.
 
Maži, bet stiprūs

Vaikams košes gaminantis prekių ženklas „Mamuko“, įmonės veiklos prasme taip pat veikia kaip maža jauki šeima. Pašnekovas pabrėžia, kad kolektyvas nesikeičia jau kelerius metų ir tai yra viena iš įmonės stiprybių.

„Esame labai labai maža įmonė, turime vos keturis darbuotojus, dirbančius gamyboje, ir du žmones administracijoje. Tačiau, būdami maži, esame kaip viena didelė šeima. Kolektyvas praktiškai nesikeičia“, – darnia komanda džiaugiasi Š. Stumbrys.

Verslininkas pripažįsta – konkurencija vaikams skirtos produkcijos rinkoje yra didžiulė. Čia veikia ir pasauliniai prekių ženklai, ir nišiniai gamintojai, todėl įsilieti į šią rinką sudėtinga, bet, labai norint ir turint dėmesio vertą produktą, įmanoma.

„Veikiame nuo 2012 m., tačiau nuolat jaučiame didžiulę konkurenciją. Iš dalies galima sakyti, kad mus lydi sėkmė, nes per šį laikotarpį padarėme tikrai didelę pažangą, tapome vieni iš košių kūdikiams lyderių Lietuvoje. Šis verslas yra labai mažas ir mes negalime pasigirti nei didelėmis apyvartomis, nei pelnu. Sunku išgyventi mažoje šalyje, bet turime tikslą ir toliau augti, plėstis bei tapti žinomi bent jau Europoje. Tikime šviesia ateitimi ir džiaugiamės savo pasiekimais“, – optimistiškai kalba Š. Stumbrys.
 
Kurti kuo anksčiau

Nepaisant vyraujančio visuomenės požiūrio, kad jaunimui dažniausiai trūksta žinių ir patirties, „Mamuko“ verslo įkūrėjas prieštarauja nuostatoms ir linki nuosavo verslo imtis kuo anksčiau, drąsiai eiti pirmyn ir siekti savo užsibrėžtų tikslų.

„Linkiu kurti verslą kuo anksčiau, nebijoti klysti, tikėti savo idėja ir stengtis eiti į nišines sritis. Kartais net beprotiška idėja gali tapti didžiausios sėkmės garantu“, – įsitikinęs „Mamuko“ ekologiškų košių mažyliams kūrėjas Š. Stumbrys.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai