LIETUVIAI SIEKIA IŠJUDINTI KOSMETIKOS INDUSTRIJĄ (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 19 s.
„Veleza“ komanda. Asmeninio albumo nuotr.
Tikrai nesuklysime vilniečių startuolį „Veleza“ pavadinę vienu perspektyviausių visoje Lietuvoje. Programėlė, kurioje vartotojai gali reitinguoti ir tarpusavyje aptarinėti kosmetikos produktus, jau sulaukė ne tik startuolių ekspertų, bet ir verslo gigantų dėmesio. Vien ko verta šiemet prasidėjusi partnerystė su didžiausia pasaulyje kosmetikos gamintoja „L’Oréal“. Tačiau „Veleza“ užmigti ant laurų net nežada. Startuolio įkūrėjas ir vadovas Martynas Nikolajevas sako, kad šis pasiekimas – tai tik pradžia.
 
Nešališka platforma

„Velezos“ įkūrėjas pasakoja, kad startuolio idėja jam kilo dar besidarbuojant ankstesniame versle. Tai buvo įmonė „Salonium“, vėliau tapusi tarptautinės bendrovės „Wahanda“ dalimi ir tuomet teikusi grožio paslaugų užsakymo paslaugas.
 
„Ten besidarbuojant man teko dažnai susidurti ir su eiliniais vartotojais, ir su verslo segmente dirbančiais žmonėmis. Daugybę kartų girdėjau, kad grožio prekes gana sunku parduoti. Priežastis labai paprasta. Universalios priemonės neegzistuoja. Vienas kremas kažkam puikiai tiks, o kitam visiškai netiks“, – pasakoja M. Nikolajevas.
 
Programėlė eiliniams vartotojams suteikia galimybę lengvai pasidalyti savo atsiliepimais apie vieną ar kitą priemonę, pateikti vienas kitam teigiamas arba neigiamas rekomendacijas. Tuo pačiu metu verslo klientai taip gali gauti jiems itin naudingos informacijos.
 
„Mūsų programėlė visų pirma skirta vartotojui. Mes siekiame jam palengvinti produkto išsirinkimo procesą. Trumpai tariant, mes agreguojame žmonių atsiliepimus apie vieną ar kitą gaminį. Esame labai nešališka platforma, kurioje galima juos ir girti, ir peikti. Tam tikra prasme mums netgi gerai, kad vartotojai kažką peikia. Jeigu produktas surinks labai daug neigiamų atsiliepimų, jis nebebus perkamas, bet naudą gauna ir verslas, nes dėl prastų produktų jis gali prarasti lojalius vartotojus“, – dėsto verslininkas.
 
Alternatyva rinkos tyrimams

M. Nikolajevas verslui „Veleza“ suteikiamą naudą lygina su rinkos tyrimais. Gamintojai iš startuolio gauna itin vertingos informacijos, kuri jiems padėtų nepalyginamai objektyviau įvertinti rinką ir savo situaciją joje.
„Viską darome greičiau, plačiau, paliesdami tokius kampus, kuriuos būtų sunku paliesti tradicinėmis apklausomis.“
M. Nikolajevas.
„Mes galime prekių ženklui pateikti informaciją apie tai, ką žmonės mano apie jų produktus. Be to, galime padėti geriau suprasti, kaip jie atrodo bendroje konkurencinėje aplinkoje. Gal kažkuo primename tokią įmonę kaip „Spotify“, kuri pateikia daugybę vertingų įžvalgų įrašų bendrovėms, arba „TripAdvisor“, kurie tą patį daro restoranams bei viešbučiams“, – dėsto „Velezos“ vadovas.
 
Jis pastebi, kad programėlėje surenkami duomenys netgi išsiskiria daug geresniu pritaikomumu. Visų pirma dėl to, kad yra fiksuojami realiuoju laiku ir gali būti analizuojami pačiais įvairiausiais aspektais.
 
„Galime pasiūlyti labai didelius tyrimus. Pasiekti tokius vartotojų skaičius tradicinėmis priemonėmis būtų labai brangu. Mes galime tai padaryti maždaug dešimt kartų efektyviau. Viską darome greičiau, plačiau, paliesdami tokius kampus, kuriuos būtų sunku paliesti tradicinėmis apklausomis. Tarkim, mes žinome, ką vartotojas naudoja, atsižvelgiant į sezoną ar net amžių. Klasikinės apklausos yra gerokai statiškesnės“, – sako verslininkas.
 
Be to, „Veleza“ kartu yra ir socialinis tinklas. Žmonės bendrauti, tartis ir vertinti produktus gali laisvai ir nevaržomai. Pati platforma yra visiškai nepriklausoma ir nešališka.
 
„Taip, „L’Oréal“ yra mūsų klientas, bet jis visiškai nedaro įtakos tam, kaip mes renkame informaciją. Jie patys suinteresuoti gauti objektyvią informaciją. Juk niekas nenori gaminti nepaklausių produktų“, – teigia M. Nikolajevas.
 
Ambicija – suteikti industrijai daugiau dinamiškumo

„Velezos“ įkūrėjas teigia manantis, kad programėlė turi potencialo į kosmetikos industriją atnešti gerokai daugiau skaidrumo ir objektyvumo, kurių naudą pajustų daugelis. Jos milžinai vis dar gana inertiški ir tokio tipo produktas gali tai pakeisti.
 
„Kartu priversime prekių ženklus inovuoti, kurti geresnius produktus. Juk matydami, kad vienas ar kitas produktas prastai vertinamas, jie galės greičiau peržiūrėti savo strategijas. Taip atsirastų daugiau dinamiškumo, dėl kurio daugiausia laimėtų vartotojai“, – sako jis.
 
Iki šiol „Veleza“ sulaukė gausybės palankių įvertinimų ne tik iš kitų startuolių ir investuotojų, bet ir iš tokio giganto kaip „L’Oréal“. Visgi M. Nikolajevas ir jo komanda nurimti net nežada. „Teigti, kad mes jau atėjome ir nugalėjome, tikrai per anksti. Tas posakis, kad produktas niekada nepabaigiamas, iš tikrųjų teisingas. Mes toliau tęsiame jo tobulinimo darbas. Šiuo metu ruošiamės startui Vokietijoje. Tai turėtų įvykti maždaug rugsėjo viduryje. Norime paleisti ir „Android“ versiją. Tai natūrali mūsų veiklos tąsa. Šiuo metu ieškome ją kurti galinčio komandos nario“, – pasakoja verslininkas.
 
Pašnekovo ambicijos nei didelės, nei mažos – tapti pasauline įmone, padarysiančia didelę įtaką visai industrijai. „Mes tikime, kad tai įmanoma. Juk mes turime unikalų produktą, labai gerą komandą, galimybę tapti savo segmento lyderiais. Turime nepamiršti, kad kosmetikos rinkos dydis svyruoja nuo 350 iki 500 milijardų. Žmonės grožio priemonėms išleidžia labai daug pinigų. Tačiau jas išsirinkti vis dar gana sunku. Suprasti, kas yra kas, gana sudėtinga. Mes galime pasiūlyti išeitį“, – teigia M. Nikolajevas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai