NAUJAS STARTUOLIS UŽTIKRINS VAIZDO REKLAMOS PERŽIŪRĄ (#)

Ingrida Šulcienė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 23 s.
Linas Merkelis ir Justas Cibulskas. Asmeninio albumo nuotr.
Vilniečiai verslininkai Linas Merkelis (46) ir Justas Cibulskas (28) prieš dvejus metus įkūrė reklamos startuolį „PagaukPriza.lt“, pasiryžusį pakonkuruoti su reklamos rinkos milžinais – televizijomis. Apie tai, kaip sekasi plėtoti naują verslą, su kokiais iššūkiais susiduria jauni vyrai, pasakoja vienas iš įkūrėjų L. Merkelis, turintis jau solidžią verslo patirtį.
 

Idėją startuoliui padiktavo nuosava patirtis

„Bet kuris verslas anksčiau ar vėliau susiduria su poreikiu reklamuotis. Pati efektyviausia ir pagauliausia reklama – vaizdo reklama. O smulkiajam ar vidutiniam verslui, ypač jei jis veikia lokaliai, televizinė reklama ir per brangi, ir per mažai efektyvi, nes skirta daug platesniam vartotojų ratui“, –apie verslo idėjos pradžią pasakoja bendraįkūrėjis L. Merkelis. Pasak jo, norėdami patikrinti, kiek pastebėta problema aktuali rinkai, vyrai ėmė gilintis į reklamos rinkos specifiką, tarptautinius tyrimus.
 
Situacija pasirodė esanti gerokai prastesnė, nei verslininkai įsivaizdavo. Remiantis „The Guardian“ publikuoto tyrimo, atlikto „Deloitte“ užsakymu, duomenimis, beveik 90 proc. TV žiūrovų reklamos tiesiog nežiūri. Kitas tyrimas atskleidė, ką TV žiūrovai veikia reklamos metu: 24 proc. užsiima buitiniais reikalais, 19 proc. perjungia kanalą, 18 proc. sutelkia dėmesį į kitą įrenginį, 13 proc. bendrauja su augintiniais, 9 proc. persuka reklamą ir tik 3 proc. bendrauja su namiškiais.

„Microsoft“ atliktas reklamos dažnio efektyvumo tyrimas parodė, kad didžiausias efektyvumas pasiekiamas, jei vartotoją reklama pasiekia nuo 6 iki 20 kartų.
 
TV (vaizdo) reklama išlieka viena efektyviausių

„Neatsižvelgiant į visus šiuos „gąsdinančius“ skaičius, TV (vaizdo) reklama vis tiek išlieka viena populiariausių reklamos formų. Tai mums pasufleravo mintį ieškoti sprendimo, kuris reklamos davėjams užtikrintų ne reklamos parodymą, bet jos pamatymą. Pamatymą nuo pirmos iki paskutinės sekundės, kad kiekvienas reklamos užsakovo išleistas euras būtų investuotas maksimaliai efektyviai“, – pasakoja verslininkas. Jis pasakoja, kad uždaviniui įgyvendinti reikėjo sprendimo, kuris padėtų taikyti reklamą į kuo tikslesnį demografinį segmentą ir motyvuoti žmones žiūrėti reklamą. „Šioms dviem užduotims įgyvendinti radome vieną bendrą sprendimą – galimybę laimėti prizus mainais už reklamos peržiūrą paliekant savo duomenis, reikalingus ir laimėtam prizui pateikti, ir demografiniam segmentavimui, kuris įdomus reklamos davėjams“, – verslo idėjos įgyvendinimu dalijasi L. Merkelis.
 
Per porą mėnesių keliolika tūkstančių lankytojų

Praėjusių metų vasaros pradžioje startavo „PagaukPriza.lt“, kuriame kelias laisvas minutes turintis internautas gali pažiūrėti kelias kokybiškas vaizdo reklamas ir dalyvauti loterijoje – dienos, savaitės ir mėnesio prizo lošimuose. Vos per porą mėnesių dalyvių skaičius pasiekė keliolika tūkstančių. Vartotojų profilis irgi buvo daug žadantis – dirbantys 26–40 metų piliečiai. Tai, kad klientų ratą sudarė dirbantys žmonės, aiškiausiai bylojo naršymo statistika. Daugiausia prisijungimų būdavo iš karto prieš ir po darbo, taip pat pietų metu. Maloniai nustebino ir tai, kad daug dalyvių jungėsi iš mobilių įrenginių, ypač kelionių į ir iš darbo. Sistemos pritaikymas mobiliesiems įrenginiams nebuvo beprasmis“, – pabrėžia „PagaukPriza.lt“ įkūrėjas.
 
Planuose – dėmesys klientų lojalumui
„Beveik pusę metų trukusių darbų rezultatas – sukurta ir įdiegta vartotojų lojalumo skatinimo sistema, praplėstas sistemos funkcionalumas, žaidimų įvairovė.“
L. Merkelis.
Pasakodamas apie verslo pradžią, L. Merkelis atvirauja, kad po pirmojo pakilimo, jau po trečio mėnesio, vartotojų augimas ėmė lėtėti. „Tai nemaloniai nustebino, nes apie 20 proc. lietuvių reguliariai perka loterijos bilietus, dar 20 proc. tai daro ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Taigi azartiškų žmonių šalyje netrūksta. Tačiau naujas verslo modelis stokojo klientų lojalumą ir įsitraukimą skatinančių elementų“, – apie naujus iššūkius kalba verslininkas. Jo teigimu, įvertinę situaciją, verslininkai priėmė sunkų sprendimą – sustabdė projektą kuriam laikui ir pagrindinį dėmesį skyrė produktui vystyti. „Beveik pusę metų trukusių darbų rezultatas – sukurta ir įdiegta vartotojų lojalumo skatinimo sistema, praplėstas sistemos funkcionalumas, žaidimų įvairovė“, – kukliai džiaugiasi projekto kokybiniu šuoliu L. Merkelis.
 
Ruošiasi naujam etapui

„Mūsų verslas remiasi tuo, kad nuo pirmos dienos mes dalijame prizus, todėl turėti pakankamas apyvartines lėšas mums yra gyvybiškai svarbu. Be jų nebus žiūrovų, be žiūrovų nebus užsakovų. Todėl dabar aktyviai miname potencialių investuotojų slenksčius, pradedame derybas su reklamos planavimo agentūromis“, – rankų nenuleidžia verslininkas.
 
Naujas startas, pasak L. Merkelio turėtų būti gerokai lengvesnis, nes jau turime solidžią klientų bazę, o naujas sprendimas pasiūlys daugiau galimybių bei didesnę pramogų įvairovę ir, žinoma, papildomas vertes verslui.
 
Pamokos

„Nesvarbu, kiek pats ir tavo komanda turite patirties, bet koks startuolis, kuris kuria kažką nauja ar ieško naujo kelio, daro tai, ko iki šiol nedarė kiti. Todėl klaidos neišvengiamos. Svarbu priimti jas kaip pamokas ir turėti ryžto jas išmokti bei sukandus dantis eiti tolyn. Didžiausia problema, su kuria susiduriame šiandien, yra tai, kad investuotojai, pas kuriuos lankomės susitikimo metu, tvirtina, kad idėja įdomi ir perspektyvi, o paskui atsiunčia neigiamą atsakymą ir net primygtinai prašomi niekaip jo nekomentuoja. Mes atviri bet kokiai kritikai, nes girdėti ją ir ją išgirsti – tiesiausias kelias į sėkmę“, – apibendrina „PagaukPriza.lt“ įkūrėjas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai