SAVO PLATFORMĄ VADINA „AIRBNB“ MUZIKANTAMS (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 27 s.
Kazimieras Mažonas. Asmeninio albumo nuotr.
Muzikos verslą sudaro dvi dalys. Visų pirma tiesioginė – muzikinė. Tačiau šalia jos yra ir... na, verslo pusė: užsakovų paieškos, savęs pateikimo procesas, dokumentų tvarkymas. Žmogui, kuris tenori gyventi iš savo talento, visi šie dalykai gali atrodyti paprasčiausiai svetimi. Ši problema nepraslydo pro akis jaunų vilniečių komandai. Išanalizavę muzikantų ir užsakovų patiriamas problemas, jie pasiūlė sprendimą – platformą „Plindy“, kurią juokaudami vadina atlikėjų „Airbnb“.

Poreikį patyrė patys

Vienas iš „Plindy“ kūrėjų Kazimieras Mažonas pasakoja, kad projekto idėja atsirado labai natūraliai – draugų kompanijai tiesiog diskutuojant ir dalijantis idėjomis. Tuo metu vienas iš kompanijos narių kaip tik organizavo renginį ir vis nesėkmingai ieškojo muzikanto. Kilo paprastas klausimas: norinčių dirbti muzikantų juk tikrai netrūksta, tad kodėl taip yra?

Verslių žmonių komanda priėjo prie išvados, kad mažiau žinomiems atlikėjams tiesiog gana sunku save reklamuoti, gauti užsakymų ir t. t. Kilo mintis, kad taip tikrai neprivalo būti, o tuomet atsirado ir vizija platformos, kurioje užsakovas galėtų vos keliais mygtuko paspaudimais išsiaiškinti svarbiausius dalykus apie dominantį muzikantą ir jį pasamdyti.

„Daugumai muzikantų ši veikla nėra pagrindinė. Šalia jos jie paprastai dar turi ir kitus darbus, o muzikuoja tik savaitgaliais, vakarais ar per šventes. Mes pradėjome galvoti, kodėl taip yra. Padarėme išvadą, kad jiems paprasčiausiai trūksta vadybos žinių. „Plindy“ tapo mūsų pasiūlymu, kaip muzikantai gali susijungti su užsakovais. Tai būdas mažiau žinomiems atlikėjams tapti matomiems“, – dėsto K. Mažonas.

Pašnekovas atskleidžia, kad kurdama platformą komanda analizavo didžiausius pasaulyje veikiančius dalijimosi ekonomikos flagmanus. Būtent jų veikimo principus ir norėta pritaikyti „Plindy“. „Mes kartais netgi nepabijome savęs pavadinti „Airbnb“ ar „Uber“ muzikantams. Tai dvi dalijimosi ekonomikos platformos, kurios yra ir paprastos, ir genialios. Mes irgi norėjome pasiūlyti tokią kombinaciją. Taigi būtent iš šių platformų sėmėmės įkvėpimo. Jeigu kalbėtume apie savo konkurentus, tai esami tiesioginiai analogai nuo mūsų tikrai atsilieka, o pagrindiniai konkurentai yra senosios paieškos formos: skelbimų portalai ir socialinių tinklų grupės“, – analizuoja verslininkas.

Konsultavosi su muzikantų bendruomene

K. Mažonas sutinka, kad verslo dalis daugumai muzikantų kelia nemažai problemų. Būtent todėl „Plindy“ pasiruošę jiems padėti viskuo, kuo tik gali.

„Mes netgi turime tam tikrą žinyną, kuris padeda muzikantams legaliai įforminti ir vykdyti savo veiklą. Mes jį nuolat tobulinsime, siekdami kuo geriau jiems padėti. Be to, norint naudotis mūsų platforma, beveik nereikia reklamos žinios. Už muzikantus mes padarome praktiškai viską. Jiems tereikia susikurti puslapį, o mes pasirūpinsime „AdWords“, rinkodara ir t. t.“, – sako jis.

Platformos bendrakūrėjis džiaugiasi, kad ji jau spėjo šiek tiek išpopuliarėti ir pamažu pradeda pritraukti žinomesnius vardus. Vienas tokių yra reperis Pushaz, tai pat „X faktoriaus“ dalyviai ir kt. Taigi žinia apie „Plindy“ pamažu sklinda. Kita vertus, žvaigždės ir nėra pagrindinis verslininkų tikslas. Platforma labiau orientuojama į mažiau žinomus muzikantus, kuriems labiausiai reikia pagalbos.

„Mes daug kalbėjomės su muzikantų bendruomenės nariais. Visi išreiškė nuomonę, kad tokios platformos tikrai reikėjo. Mes netgi turėjome paskaitas Muzikos ir teatro akademijoje, kurioje su studentais analizavome muzikantų poreikius. Be abejo, buvo ir diskutuotinų klausimų. Pavyzdžiui, dėl kainos rodymo. Tai daryti ne visi nori, bet mums atrodo, kad toks atvirumas skatina konkurenciją tarp atlikėjų“, – teigia K. Mažonas.

Pašnekovas pabrėžia, kad kuriant „Plindy“ stengtasi įsivaizduoti visą eigą nuo užsakovo atėjimo į platformą iki užsakymo. „Tyrėme ir vertinome kiekvieną žingsnį. Vėliau platformą paprašėme įvertinti ir pažįstamų bei pirmųjų vartotojų. Visų jų pasiūlymai galiausiai atgulė dabartiniame produkte. Aišku, esame numatę ir artimiausius žingsnius: įdiegsime mokėjimo sistemą, patobulintą filtrą. Šiuos dalykus ketiname įdiegti artimiausiu metu“, – žada jis.

Ambicingų planų netrūksta

„Plindy“ bendraautoris pastebi, kad muzikantams daugiausia abejonių kėlė vienas iš platformos aspektų – savęs įvertinimas. Dauguma nenori to daryti. Visgi labai dažnai ieškantis žmogus net nežino apytikslės sumos, kiek kainuotų muzikantas. Platforma padeda jiems lengviau orientuotis ir tuo yra gerokai pranašesnė už dabar įprastus paieškos būdus.

„Norime tapti pagrindine platforma, kuria naudodamiesi užsakovai ieško muzikantų.“
K. Mažonas.

„Tuos pasenusius paieškos kanalus nukonkuruoti nėra taip sunku. Visgi jie yra labai nefokusuoti. Jeigu palyginsite mūsų platformą su kitais kanalais, tikrai labai greitai pajusite skirtumą. Mes sutaupome užsakovui labai daug laiko, padedame įvertinti atlikėją. Šiandien didžioji dalis užsakymų vyksta per rekomendacijas. Jeigu tavęs niekas nerekomenduoja, tai niekas ir nesamdo. Mes norime tai pakeisti, suteikti progą jauniems atlikėjams“, – teigia verslininkas.

Jis neslepia, kad „Plindy“ komandai netrūksta ir didesnių ambicijų. Jų mintyse ne tik platformos plėtra į kitas rinkas, bet ir internetinės muzikantų agentūros idėja, kuri būtų pigesnė alternatyva dabar veikiančioms didelėms tradicinėms agentūroms.

„Šiuo metu telkiamės į Lietuvos rinką, bet jau galvojame apie kitas Baltijos šalis, taip pat apie Ispaniją, nes vienas mūsų komandos narių ten gyvena. Tačiau ambicingai žiūrime į visas Europos rinkas. Norime tapti pagrindine platforma, kuria naudodamiesi užsakovai ieško muzikantų. Kartu vystysime ir internetinės agentūros idėją. Visgi dabartinės ima didelius mokesčius, o mažiems atlikėjams reikia daugiau lankstumo. Norime suteikti jiems alternatyvą“, – tikina K. Mažonas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai