IŠDRĮSO Į LIETUVĄ ATNEŠTI NAUJOS KARTOS TELEVIZIJOS FORMATĄ (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 6 s.
Andrius Tapinas. Asmeninio albumo nuotr.
„Mes darome tai, ką norime, ir mes turime laisvę bei galimybių tai daryti. Mes esame mažas, bet nuoširdus visuomeninis kanalas „Youtube“, – jau antruoju „Laisvės TV“ sezonu didžiuojasi žurnalistas, visuomenininkas Andrius Tapinas, su savo profesionalia komanda atnešęs į Lietuvą kitokį televizijos formatą. Šiuo metu tai vienintelė minios finansuojama internetinė televizija Lietuvoje. Apie pradžią ir tai, kuo ši televizija skiriasi nuo tradicinės, pasakoja vilnietis A. Tapinas (40), iš Marijampolės kilęs „Laisvės TV“ direktorius Mykolas Markauskas (26) ir vilnietis prodiuseris Gaudrius Dzikaras (36).
 
Rizikinga ir jaudinanti pradžia

Pradėjus kurti televiziją, teko susidurti su daugybe prieštaravimų ir abejonių. „Televizijos pradžia buvo pirmoji laida, filmuojama klube „Tamsta“, buvo visiškai neaišku, ko tikėtis“, – prisimena M. Markauskas. 
 
Abejones išsklaidė jau pirmą vakarą pelnytas žiūrovų pasitikėjimas ir beveik 17 tūkst. eurų, surinktų per sistemą „Patron“. Per pirmąjį mėnesį pavyko surinkti daugiau kaip 20 tūkst. eurų, o dabar kas mėnesį sugeneruojama po 16–17 tūkst. eurų. Nerimą kėlė vasaros laikotarpis, kai žiūrovai tendencingai atsisakinėja prenumeratų, nes mieliau leidžia laiką gamtoje. Laimei, ši baimė nepasitvirtino ir nuosmukis nebuvo reikšmingas. Šiandien „Laisvės TV“ yra pelningai veikianti televizija.
 
„Priklauso nuo mėnesio. Praėjusiais metais turėjome pelno, manau, kad ir šiemet turėsime, uždirbome daugiausia iš verslo, nes visa žmonių parama skiriama turiniui kurti. Pelnas atsiranda, nes mūsų pardavėjai yra labai talentingi ir jiems pavyksta kartais projektui surinkti daugiau, negu reikia. Noriu pabrėžti, kad, nors pelno ir turime, visas pelnas reinvestuojamas į „Laisvės TV“ veiklą“, – tikina televizijos direktorius.
 
Tinkamai susiklosčiusios aplinkybės
„Startui mums labai padėjo Andriaus socialinės žiniasklaidos bagažas, tai, kad jis jau turėjo gana nemažą tribūną pasistatęs socialiniuose tinkluose.“
G. Dzikaras.
Galima atrasti keletą aplinkybių, kurios lėmė tokį greitą naujos kartos televizijos augimą. Nacionaliniam transliuotojui nutraukus laidą „Pinigų karta“, atsirado galimybė išbandyti užsienyje populiarų televizijos formatą. Atsižvelgiant į besikeičiančią politinę situaciją šalyje, buvo tinkamai pasirinktas laidos žanras. Politinė satyra sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Žmonės pradeda žiūrėti televiziją ne tik tam, kad pasijuoktų, bet kad kažką sužinotų ir galėtų į tai reaguoti. „Dabar vis daugiau žmonių žiūri tam, kad gautų daugiau jausmų. Ne tik tam, kad pasijuoktų, bet ir kad sužinotų kažką, dėl kažko gal dar ir susivienytų, kažkuo pasipiktintų“, – įsitikinęs A. Tapinas.
 
Komanda neleidžia suabejoti ir A. Tapino asmenybės poveikiu sklaidai pradinėse kūrybos stadijose. „Andrius yra tas žmogus, kuriam abejingų nedaug, myli arba nekenčia, bet dažniausiai atsimena. Startui mums labai padėjo Andriaus socialinės žiniasklaidos bagažas, tai, kad jis jau turėjo gana nemažą tribūną pasistatęs socialiniuose tinkluose. Tai buvo potencialūs žmonės, kurie tas pirmąsias žinutes gavo, galėjo iškomunikuoti, jei priimtina, pasidalyti su savo draugais“, – neslepia G. Dzikaras.
 


Pamatuojamas veiksmingumas

Internetinė platforma leidžia tiksliau nei bet kokie TV metrai išmatuoti laidos žiūrimumą ir reitingus. Be to, buvo atliekamas vartotojų tyrimas, kuris leido išsiaiškinti, kur, kada ir keliese žmonės dažniausiai žiūri televiziją. Stambiausia auditorija yra 25–34 metų vyrai, gyvenantys Vilniuje, dirbantys vadovaujamą darbą ir turintys aukštesnes pajamas. Taip pat laidą žiūri didelė dalis užsienio lietuvių ir tai dažniausiai daro dviese. Kalbant apie populiariausią turinį, sėkmingiausios buvo rinkimų laikotarpiu filmuotos laidos ir skandalingos politikų istorijos. „Rinkimų nakties šou buvo žiūrimiausias iš tokio tipo laidų apskritai Lietuvoje, reitingais lenkėme net nacionalinį transliuotoją. Per dešimt reitingo punktų galbūt lenkėme. Paskui laida su K. Komskiu: Komskio situacija“, – prisimena M. Markauskas. Pašnekovai ne kartą pabrėžia, kad jų viršininkas yra žiūrovas ir, atsižvelgdami į jo norus, gali kurti įdomų ir kokybišką turinį.
 
Plėtros planai ir visuomeniškos idėjos

Kūrėjai optimistiškai kalba apie antrąjį sezoną. Galvoja ir apie lengvesnio turinio pramogines laidas jaunesnei auditorijai. Nori įtraukti naują žanrą – tiriamąją žurnalistiką, laidoje su Rita Miliūte. Kuria sistemą, kuri leis gyventojams pranešti apie neteisybę savo mieste, stebėti tyrimo eigą ir tokių atvejų žemėlapį. Planuoja laidas filmuoti skirtinguose Lietuvos miestuose, atveždami ten laisvą ir nepriklausomą idėją. „Tai tam tikra prasme ir misija, nes sunku ten su atviru kalbėjimu, atviru žodžiu. Mažesniuose miestuose, kur pagrindiniai rajoniniai laikraščiai būna mero arba jo aplinkos rankose, mano galva, tai visiškas blogis. Nors kažką gal ten atvešime“, – apibendrina G. Dzikaras.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai