DAR VIENA INVESTICIJŲ INJEKCIJA PASIEKĖ „TRANSFERGO“ (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 46 s.
„TransferGo“ įkūrėjas ir vadovas Daumantas Dvilinskas. Asmeninio albumo nuotr.
Pinigų perlaidų platforma „TransferGo“ jau kelerius metus vadinama vienu perspektyviausių šalies startuolių. Visgi atėjo laikas šiam verslui paieškoti kito apibūdinimo. „Mums ir patiems jau keistoka save taip vadinti. Juk turime ir išgrynintą verslo modelį, ir nuolat augančią vartotojų auditoriją“, – sako „TransferGo“ įkūrėjas ir vadovas Daumantas Dvilinskas. Maža to, įmonė neseniai pritraukė ir dar vieną investicijų raundą, kurį planuoja išnaudoti tolesnei plėtrai.
 
Įvertino sukauptą įdirbį

Naujoji „TransferGo“ investicija atkeliavo iš dabartinių lietuvių partnerių „Vostok Emerging Finance“. Pasak D. Dvilinsko, abiem pusėms puikiai sekasi dirbti kartu, todėl bendradarbiavimo pratęsimas niekam nesukėlė per daug klausimų.
 
„Mūsų ilgamečiai partneriai dar labiau padidino savo investicijų dalį. Šiuos pinigus planuojame naudoti savo augimo planui vykdyti. Kadangi jau pažinojome vieni kitus, derybos buvo labai sklandžios. Partneriai yra labai patenkinti mūsų veikla ir rezultatais, o ir mes džiaugiamės bendru darbu. Matant, kaip viskas sėkmingai vystosi, investuotojams nebuvo sudėtinga priimti šį sprendimą. Pats derybų procesas tetruko mėnesį, o tai yra labai greitai“, – dėsto jis.
 
Verslininkas teigia į investuotojus žiūrintis ne tik kaip į finansavimo šaltinį, bet ir kaip į kolegas, su kuriais būtina nuolat kalbėtis ir kurti abipusiu pasitikėjimu grįstus santykius. Tik taip galima užmegzti ilgalaikę partnerystę.
 
„Su investuotojais mums sekėsi nuo pat pirmų dienų. Pirmieji buvo „Practica Capital“, kurie mums labai padėjo. Paskui atėjo „Vostok“ – su jais irgi labai greitai radome bendrą kalbą. Nuolat palaikome ryšį su jais. Stengiuosi juos nuolat informuoti apie tai, kas mums sekasi ir kas nesiseka. Dirbame kartu. Ir čia net ne kontrolės dalykas. Mums patiems atrodo, kad sprendimai greičiau priimami ir problemos lengviau sprendžiamos, jeigu jėgos suvienijamos“, – teigia D. Dvilinskas.
 
Toks požiūris atneša savo rezultatus. „Planuodami naująjį investicijų raundą, „TransferGo“ net nesikalbėjome su kitais investuotojais. Iš dabartinių partnerių pavyko gauti visas sąlygas, kurių įmonė norėjo. Toks greitas procesas naudingas vien tuo, kad leidžia nesiblaškyti. Visgi derybos su nauju investuotoju paprastai užtrunka. Neišvengiamai tą laiką, kurį galėtum skirti verslui vystyti, tenka aukoti pokalbiams ir susitikimams, o „TransferGo“ komanda norėjo, kad šį kartą viskas vyktų kaip įmanoma greičiau, kuo mažiau blaškantis“, – atskleidžia pašnekovas.
 
Tikslas – masinis vartotojas

Būtent blaškymosi D. Dvilinskui šiuo metu mažiausiai norisi. Anot jo, „TransferGo“ žengia į labai svarbų vystymosi etapą. „Dabar mūsų pagrindinis tikslas yra ateiti pas masinį vartotoją. Jaučiame, kad jau esame tam pasirengę. Mes tikime, kad labai greitai bus keista nesinaudoti tokiomis paslaugomis kaip mūsiškė. Tam nėra racionalaus pagrindimo. Juo galėtų būti nebent baimė ir nepasitikėjimas, bet mums jau pavyko įrodyti, kad esame patikimi. Sulaukiame puikių įvertinimų, klientų atsiliepimų. Tai mums padės tvirtai žengti į masinę rinką“, – sako jis.
 
Be abejo, apetitas auga bevalgant. Po mėnesio įmonė švęs savo penkerių metų jubiliejų. Pirmasis penkmetis buvo labai sėkmingas, bet ambicijų artimiausiai ateičiai taip pat netrūksta.
 
„Mums jau tikrai net sunkoka ir pavadinti save startuoliu. Juk turime aiškų verslo modelį, nuolat augantį klientų būrį. Turime ir labai kryptingą vystymosi strategiją. Planuojame labai greitai atidaryti biurą Berlyne, tobulinti savo mobiliąją programėlę. Taip, kuo toliau į mišką, tuo daugiau medžių, bet kartu ir daugiau pasitikėjimo savimi. Manau, kad artėjantys penkeri metai bus netgi įdomesni nei praėjusieji“, – įsitikinęs „TransferGo“ vadovas.
„Mes visada norime kalbėti kliento kalba. Žmogus turi būti 110 proc. tikras, kad supranta, kaip veikia sistema.“
D. Dvilinskas.
Jis sako, kad įmonės sėkmė priklausys nuo to, kaip sėkmingai pavyks įgyvendinti šiuos uždavinius. Ypač svarbi bus tolesnė mobiliosios erdvės evoliucija, nes būtent ten persikelia vis daugiau finansinių paslaugų.
 
„Mobiliosios platformos yra patogiausia erdvė finansinėms paslaugoms. Dėl labai paprastos priežasties – tai labai artima žmogui ir fiziškai, ir įpročių prasme. Žmonės pasitiki savo mobiliaisiais įrenginiais ir nori su jais gauti kuo daugiau paslaugų. Vakaruose jau labai aiškiai matome, kad vis daugiau kasdienių gyvenimo reikalų tvarkoma būtent telefonu. Lietuvoje tai vis dar gana nauja, bet čia tik laiko klausimas, kada tai pasikeis“, – sako D. Dvilinskas.
 
Ne mažiau svarbus bus ir gebėjimas plečiantis prisitaikyti prie kuo daugiau skirtingų rinkų. Lokalizacija „TransferGo“ yra labai svarbus aspektas.
 
„Mes visada norime kalbėti kliento kalba. Žmogus turi būti 110 proc. tikras, kad supranta, kaip veikia sistema. Šiuo metu kalbame 6–7 kalbomis ir toliau plėsime šias galimybes. Pagaliau svarbus ir pačių rinkų supratimas. Aš pats šiuo metu stengiuosi kuo daugiau būti Vokietijoje, bandau suprasti, kuo gyvena vietinė auditorija, kokia tos rinkos specifika“, – vardija pašnekovas.
 
Ambicingi tikslai pamažu pildosi

Rimtas iššūkis toliau augant ir plečiant savo veiklą bus ir prisitaikymas prie masinio vartotojo poreikių. Vis labiau didinant savo rinkos dalį, atsirandant ir daugiau vartotojų, kurie nėra tokie imlūs naujovėms kaip pirmieji, išgirdę apie „TransferGo“. „Tai šiek tiek kitokia auditorija. Jiems reikia papildomo patvirtinimo. Jį galima suteikti tik duodant viską, ką pažadėjai, įrodant savo vertę ir tai, kad tu nieko neslepi. Toks žmonių įpročių keitimas yra ilgas procesas, bet mes jaučiame, kad jis vyksta vis sėkmingiau. Tai įdomus iššūkis. Juk, norint taip pakeisti finansų rinką, būtina ieškoti pačių įvairiausių sprendimų“, – sako „TransferGo“ vadovas.
 
Visgi drąsos ir užsispyrimo lietuvių komandai netrūksta. Tik pradėjęs veikti startuolis galbūt ne vieną, išgirdusį ambiciją pakeisti finansų rinką, privertė susiraukti. Tačiau šiandien viskas jau baigia sustoti į savo vietas.
 
„Mūsų, kaip ir daugelio kitų finansinių technologijų įmonių, verslas neveiktų be bankų. Taip, mūsų modelis kitoks, bet mes vis tiek veikiame per bankus. Nuo pačių pradžių daug investavome į tai, kad mūsų rizikos valdymo lygis būtų pats aukščiausias, nes bankams tai labai svarbu. Kai esi labai mažas žaidėjas, tai labai sunku padaryti. Visgi dabar jau dirbame su maždaug 60 bankų iš viso pasaulio. Tas santykis jau evoliucionavo į tikrą partnerystę, kurios naudą pirmiausia pajus vartotojai“, – pabrėžia D. Dvilinskas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai