PREKIŲ IEŠKANTIS IŠMANUSIS SEKLYS (#)

Simona Kvederytė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 27 s.
„ItemSniper“ bendraįkūrėjis Simonas Januškis. Asmeninio albumo nuotr.
Vilnietis Simonas Januškis (22) ir Škotijoje gyvenantis Bronius Baniulis (23) sukūrė platformą interneto platybes naršantiems ieškotojams. Svetainėje „ItemSniper“ jie ras labiausiai ieškomas prekes per trumpiausią įmanomą laiką, be jokio vargo ir streso.
 
Sukūrė išmanųjį seklį

Platforma „ItemSniper“ padeda vartotojui rasti norimą prekę už kuo geresnę kainą tokiose e. parduotuvėse kaip „Amazon“, „Ebay“, „Craigslist“. Vartotojams tereikia konkrečiais kriterijais apibūdinti norimą produktą – visus jo galimus variantus suras svetainėje veikiantis automatizuotas robotas. Jei vartotojo poreikius atitinkančios prekės šiuo metu nėra, platforma gali atsiųsti pranešimą į vartotojo el. paštą, kai tik prekė pasirodys vienoje iš internetinių parduotuvių.
 
„Taip vartotojui nebereikia pačiam nuolat gaišti laiko ir ieškoti tam tikros prekės, nes visą darbą atliks platforma. Ji skirta visiems, kurie, ieškodami norimos prekės, siekia sutaupyti laiko ir pinigų“, – sako vienas „ItemSniper“ įkūrėjų S. Januškis.
 
Pašnekovas kilęs iš Šilutės. Kitąmet Vilniaus kolegijoje žada įgyti informatikos inžinerijos bakalauro laipsnį. Visada verslu besidomėjęs jaunasis verslininkas dabar dalyvauja programoje „Erasmus for Young Entrepreneurs“ ir žinių semiasi Ispanijoje, Valensijoje. Dirba sėkmingame startuolyje – įmonėje „Runator“.
 
S. Januškis „ItemSniper“ įkūrė su mokyklos laikų draugu B. Baniuliu (nuotr. kairėjė), jau dešimtmetį gyvenančiu Škotijoje. Čia prieš kelerius metus jis baigė universitetą ir dabar dirba vienoje svarbiausių finansinių paslaugų tiekėjų JAV rinkoje – bendrovėje „JP Morgan“.
 
Prototipas padėjo uždirbti

S. Januškis pasakoja, kad „ItemSniper“ idėja kilo tada, kai patiems svetainės kūrėjams prireikė prekių paieškos paslaugos.
„Skatindami žmones naudoti jau panaudotus daiktus, galėsime prisidėti prie sparčiai populiarėjančios dalijimosi ekonomikos plėtros.“
S. Januškis.
„Maždaug prieš metus mano kolegos Broniaus sesė paprašė jo padėti surasti naudotą, bet gana geros būklės telefoną už prieinamą kainą. Tokios paieškos Broniui užtruko maždaug tris dienas. Jis kasdien tikrindavo ir naršydavo tokius interneto puslapius kaip „Gumtree“ ar „Ebay“. Pamatęs, kad, gerai paplušėjus, galima rasti gana neblogų pasiūlymų, nusprendė pasinaudoti savo žiniomis. Suprogramavo prototipinę mobiliąją programėlę, kuri vienoje Škotijos e. parduotuvių pati ieškotų nurodytos prekės. Tą pačią sekundę, kai atsirasdavo skelbimas, atitinkantis jo nurodytus kriterijus, Bronius gaudavo el. laišką“, – apie idėjos gimimą pasakoja S. Januškis.
 
Jo teigimu, taip B. Baniulis sugebėjo per dvi savaites nupirkti šešis telefonus „iPhone 5s“ ir „iPhone 6“ už mažesnę nei rinkos kaina. Įsigytus telefonus perparduodavo vidutiniškai per 24 valandas ir taip iš kiekvieno uždirbdavo iki 40 svarų.
 
„Padarėme išvadą, kad pasaulyje yra labai daug žmonių, kurie parduoda savo daiktus internetu. Taip pat daug tų, kurie tais daiktais nori tiesiog greičiau atsikratyti, parduodami juos už kartais net mažesnę nei vidutinę rinkos kainą. Tad pamanėme, kad tokia platforma bus naudinga – taupys laiką ir pinigus. Be to, skatindami žmones naudoti jau panaudotus daiktus, galėsime prisidėti prie sparčiai populiarėjančios dalijimosi ekonomikos plėtros“, – pasakoja S. Januškis.
 
Diegs patobulinimus

Pašnekovas teigia, kad „ItemSniper“ kūrimas kol kas vyksta sklandžiai. Pagrindinės platformos funkcijos veikia puikiai. Tačiau yra ir taisytinų dalykų. Prekių agregavimas šiuo metu vyksta tik iš telefonų. Generuojamos prekės tik iš internetinių parduotuvių „Ebay“ ir „Amazon“.
 
„Kitas kategorijas ir internetines parduotuves pridėsime pamažu. Pasirinkome pradėti su telefonais, nes pamatėme, kad telefonų rinka yra labai didelė ir greitai plečiasi“, – aiškina verslininkas.
 
Jo teigimu, kuriant platformą, kuri sutraukia informaciją iš daugybės skirtingų e. parduotuvių, kyla daug techninių bei dizaino problemų. Reikia rasti būdų, leidžiančių prisitaikyti prie kiekvienos e. parduotuvės nepažeidžiant jų taisyklių.
 
S. Januškiui ir B. Baniuliui greitai atlikti reikiamus darbus tampa vis sunkiau, tad verslininkai jau ima ieškoti pastiprinimo. To kol kas negali sau leisti – reikia lėšų, tad verslininkai dairosi investuotojų.
 
„Esame šiek tiek investavę savo santaupų, tačiau jos atsipirko labai greitai. Kaip? Naudojome savo platformą patys. Sekdavome pasirodančius telefonų skelbimus. Vos tik pamatydavome geros būklės telefoną už mažą kainą, greitai jį nupirkdavome ir perparduodavome. Panaudotų telefonų rinka yra labai greita – nupirktą telefoną parduodavome per daugiausia 24 valandas. Pastebėjome, kad telefonai už patrauklią kainą išgraibstomi vidutiniškai per 13 minučių“, – tikina S. Januškis.
 
Tikslas – daugiau svetainių, daugiau patogumo

Prieš kelis mėnesius „ItemSniper“ laimėjo Lietuvoje vykusį tarptautinį verslumo skatinimo konkursą „Futurepreneurs“, taip pat pateko į startuolių mokyklą „Y Combinator“, kurią organizuoja vienas prestižiškiausių Silicio slėnyje įsikūrusių akceleratorių pasaulyje.
 
S. Januškis sako, kad šiuo metu platforma „ItemSniper“ traukia prekes tik iš „Ebay“ ir „Amazon“, tad artimiausioje ateityje komanda siekia prijungti dar kelias internetines parduotuves. Be to, žada įdiegti naujovių, leisiančių pranešimus apie naujas prekes siųsti ne tik į el. paštą, bet ir į „Facebook“.
 
„Labai svarbu nebijoti pradėti įgyvendinti savo idėjų. Šiais laikais yra begalė galimybių. Taip pat labai svarbu viską daryti nuosekliai – pirmiausia išsiaiškinti, ar tikrai yra poreikis, paklausa jūsų produktui, o vėliau dėti visas pastangas į idėjos įgyvendinimą“, – pataria jaunasis verslininkas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai