...

Atrasta verslo niša neregiams padėjo pelnyti metų išradėjos titulą

Verslas

2017.10.04

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: .

Atrasta verslo niša neregiams padėjo pelnyti metų išradėjos titulą

Solveiga Pakštaitė. Asmeninio albumo nuotr.

Pasaulį keičiančių inovacijų konkurse „Innovators Under 35“, atrinkta iš daugiau nei 1 100 dalyvių, metų išradėjos titulą pelnė Solveiga Pakštaitė (25), sukūrusi revoliucinį misto pramonės gaminį. Kaip kilo sumanymas sukurti išmaniųjų etikečių technologiją „Mimica Touch“, aptarėme su šio produkto sumanytoja.

 

Kilnus tikslas

„Gimiau Norvegijoje, o Jungtinėje Karalystėje gyvenu nuo penkerių. Nors save laikau lietuve, niekada čia negyvenau“, – sako S. Pakštaitė.

 

„Supratau, kad šį produktą galima pritaikyti daug platesnei rinkai, nes prieigos prie šios informacijos neturi net regintieji.“

S. Pakštaitė.

 

Pašnekovė tikina, kad sumanymas sukurti išmaniųjų etikečių technologiją „Mimica Touch“ kilo atliekant industrinio dizaino studijų baigiamąjį darbą, kuriuo buvo siekiama padėti žmonėms, turintiems regėjimo negalią, lengviau atpažinti informaciją, susijusią su maisto galiojimu. „Ištisas valandas trukę pokalbiai su nereginčiais žmonėmis man leido suprasti, kad sunkiai prieinama paprasčiausia informacija apie maisto produktų galiojimo laiką neregius vertė rinktis sveikatai menkai naudingus šaldytus gaminius ar pusgaminius vien dėl ilgesnio jų galiojimo laiko. Paradoksalu, tačiau tokie iš pažiūros saugūs jų veiksmai lemia, kad daugybė regėjimo negalią turinčių žmonių kenčia nuo antsvorio arba serga diabetu“, – teigia S. Pakštaitė.

Pasak „Mimica Touch“ sumanytojos, pradinis projekto tikslas buvo neregiams sukurti didesnį autonomiškumą ir užtikrintumą saugiai ruošiant maistą. „Pavykus sukurti sprendimą, kuris parodė tikslius maisto produktų sugedimo požymius, supratau, kad šį produktą galima pritaikyti daug platesnei rinkai, nes prieigos prie šios informacijos neturi net regintieji“, – džiaugiasi sumanytoja.

Sulaukė palaikymo iš verslo

Pašnekovė prisipažįsta, kad studijuodama dizainą vis sulaukdavo klausimų iš aplinkinių, kodėl ji atlieka šį keistą projektą, nes tai nėra dizaino projektas. „Nepritariau tokiems tvirtinimams ir buvau įsitikinusi, kad dizaino sprendimai turi potencialo išspręsti problemas įvairiose srityse, netgi moksle, kur bandoma išsiaiškinti, kaip užtikrinti maisto saugumą. Kita vertus, sulaukiau labai daug palaikymo iš maisto pramonės atstovų, kurie kviesdavo susitikti, be to, apie šį išradimą rašydavo spauda. „Pirmoji susisiekusi bendrovė buvo „Coca-Cola“ ir man tai atrodė tiesiog beprotiška. Tuomet supratau, kad turiu paversti šį projektą į realią bendrovę“, – sako „Mimica Touch“ autorė.

Ilgas produkto paleidimas į rinką

„Mimica Touch“ sumanytoja tvirtina nesitikėjusi, kad tiek daug laiko gali užtrukti paleisti produktą į rinką. „Baigusi studijas maniau, kad mano produktas pateks į rinką per metus, tačiau dabar, prabėgus beveik trejiems metams, pagaliau esame pasirengę paleisti šį produktą į rinką, – pasakoja pašnekovė ir priduria, kad, darydama viską antrą kartą, anksčiau samdytų žmones: – Bijojau įtraukti ką nors kitą į savo chaosą.“

Pasak S. Pakštaitės, didžiausią konkurenciją išmaniųjų etikečių technologijai „Mimica Touch“ šiuo metu kelia įprastos spausdintos maisto galiojimo etiketės. „Maisto galiojimo etiketės neturėjo sau lygių nuo tada, kai jos pirmą kartą pasirodė aštuntajame dešimtmetyje. Jos yra tapusios nusistovėjusiais maisto pramonės standartais, todėl nesigilinama, kokią žalą jos daro“, – pasakoja ji.

Pigesnis sprendimas

Nors atliekama daug tyrimų, leidžiančių nustatyti vartoti nebetinkamą maistą, tačiau šiuo metu rinkoje nėra vartotojams patogių ir prieinamų sprendimų. Pasak „Mimica Touch“ sumanytojos, dauguma ankstesnių sprendimų buvo pernelyg brangūs, nes buvo naudojamos sudėtingos cheminės medžiagos arba netgi elektros prietaisai. Pašnekovė pabrėžia, kad išmaniųjų etikečių technologija „Mimica Touch“ yra gerokai pigesnis sprendimas, nes panaudojami šalutiniai maisto gamybos produktai. S. Pakštaitė atskleidžia, kad per pirmuosius dvejus su puse bendrovės gyvavimo metų jos veiklą pavyko visiškai finansuoti, gavus 210 tūkst. svarų sterlingų vertės stipendijų ir apdovanojimų, o šiuo metu siekiama gauti 700 tūkst. svarų sterlingų investicijų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.