SAVARANKIŠKIEMS KLIENTAMS SUKURTA BILIETŲ PLATINIMO SISTEMA (#)

Ieva Zigmantaitė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 15 s.
Marius Obolevičius. Asmeninio albumo nuotr.
Prieš šiek tiek daugiau nei porą metų kaunietis Marius Obolevičius (28) sukūrė elektroninę bilietų platinimo sistemą „Goneplan“. Per pirmuosius projekto gyvavimo metus įkūrėjas koncentravosi į produkto vystymą, vėliau tobulinimą, kad sistema visiškai atitiktų vartotojų lūkesčius ir netektų susidurti su nusivylusiais vartotojais. Sutelkus dėmesį į platformos funkcionalumo tobulinimą, produkto žinomumo didinimas ir kiti rinkodaros veiksmai liko antrame plane, tad galvosūkiu tapo ne produktu nepatenkinti klientai, o jų pritraukimas.
 
Produktas geras, tačiau mažai žinomas

Nuo elektroninės bilietų platinimo platformos „Goneplan“ įkūrimo pradžios idėjos autorius koncentravosi į paties produkto vystymą. Buvo kuriama bilietų pardavimo, sąskaitų išrašymo paslaugos, virtualūs koncertų salių ir arenų planai. Viskas, ko reikia renginių organizatoriams, norintiems savarankiškai valdyti renginių bilietų pardavimą. Jis norėjo, kad sistema galėtų visiškai patenkinti klientų poreikius, atsižvelgiant į konkurentų siūlomą paslaugų krepšelį. „Žinojau, kad produktas iš pirmo karto turi atitikti visus renginių organizatorių lūkesčius, nes jei dėl platformos trūkumų jis patirs nemalonumų su savo klientais, antrą kartą sistema tikrai nesinaudos“, – pasakoja M. Obolevičius. Būtent tai jis ir padarė – sukūrė kokybišką produktą, tačiau jo žinomumui didinti dėmesio ir investicijų buvo skiriama per mažai. Tai, kad sistema yra mažai žinoma ir kol kas ja naudojasi nedaug klientų, lemia kitas problemas. Tai vartotojų nepasitikėjimas, abejonės dėl sistemos funkcionalumo, mažas tinklalapio lankomumas ir nepakankami paieškos sistemų optimizavimo rezultatai. Visa tai pašnekovas įvardija kaip pagrindinius sunkumus, su kuriais dabar susiduria.
 
Kainodara kitokia nei pradžioje

Šiuo metu, kaip ir ilgalaikėje perspektyvoje, bilietų platinimo platforma renginių organizatoriams yra nemokama. Klientai gali prisijungti ir naudotis visomis sistemos funkcijomis neribotai, tai jiems nieko nekainuoja. Tik prasidėjus bilietų pardavimams, bilieto pirkimo metu, prie jo kainos pridedamas mokestis, kuris vėliau atitenka „Goneplan“ savininkui. Taikomas mokestis priklauso nuo bilieto kainos, tačiau, palyginti su konkurentais, jis yra gerokai mažesnis. Dauguma kitų bilietų platinimo sistemų valdytojų mokestį už bilieto pirkimą įtraukia į bendrą kainą, tad jis tampa nematomas bilieto pirkėjui. Taigi rezultatas panašus, skiriasi tik pateikimas. „Goneplan“ atveju pateikimas patrauklesnis bilietų platinimo platformą naudojantiems ar planuojantiems naudoti renginių organizatoriams.
„Platformos vartotojai gali patys susikurti renginį, valdyti jo informaciją, siųsti kvietimus, išsirašyti sąskaitas.“
M. Obolevičius.
Projekto įgyvendinimo pradžioje M. Obolevičius taikė kitokį kainodaros principą, t. y. platformos vartotojai turėjo susimokėti tam tikrą mokestį už jos naudojimą. Tačiau dauguma klientų buvo smulkūs arba vidutiniai renginių organizatoriai, tad ir nedidelis mokestis jiems buvo nepriimtinas, o įvertinus, kad jį sumokėti reikėjo dar neprasidėjus bilietų pardavimui, sistema neatrodė siūlanti kažką geresnio nei konkurentai. Dėl šios priežasties mokestis už platformos naudojimą buvo panaikintas, o sistema tapo įdomesnė smulkioms ir vidutinėms įmonėms, nes nesėkmės atveju, nepardavus nė vieno bilieto, joms nereikia mokėti už platformą ir taip patirti dar daugiau nuostolių. Be to, kadangi sistema renginių organizatoriams yra visiškai nemokama, jiems paprasčiau planuoti biudžetus, nes nereikia skaičiuoti komisinių mokesčių, kuriuos vėliau teks susimokėti už paslaugas.

Norint pritraukti daugiau smulkių renginių organizatorių, kuriems populiariausios bilietų platinimo sistemos yra per brangios, platforma buvo pritaikyta naudoti savarankiškai. „Stengėmės sistemą tobulinti taip, kad mūsų konsultacijų ir pagalbos reikėtų kuo mažiau. Platformos vartotojai gali patys susikurti renginį, valdyti jo informaciją, siųsti kvietimus, išsirašyti sąskaitas ir taip toliau. Taip sumažinome sistemos palaikymo išlaidas“, – aiškina idėjos autorius. Nors sistema orientuota į mažesnius renginių organizatorius, jos funkcionalumo pakanka ir renginių, į kuriuos parduodami tūkstančiai bilietų, planuotojams.
 
Šviesą tunelio gale mato

Nors „Goneplan“ įkūrėjas dar nepasiekė savo tikslų, nuleisti rankų kol kas neketina. „Pardavimo menas ir rinkodara nėra mano stipriosios pusės, todėl prie komandos prisijungė narys, turintis šiose srityse kur kas daugiau patirties“, – džiaugiasi M. Obolevičius, gerokai daugiau žinių turintis apie informacinių technologijų valdymą ir pritaikymą praktikoje.
 
Platformos įkūrėjas yra atviras idėjoms. Kadangi projektui vis dar reikia investicijų, su norinčiaisiais prisidėti jis mielai kalbasi ir sėdasi prie derybų stalo. Artimiausiu metu planuojama daugiau bendrauti su klientais, skirti dėmesio jų norams ir poreikiams, pasakoti apie platformą ir įrodyti, kad tai yra paprastas, patikimas ir patogus naudoti įrankis. „Vartotojai sunkiai keičia įpročius, jie pripratę prie esamos sistemos ir, norint įtikinti juos rinktis naują, reikia paaiškinti pridėtinę vertę, kurią jie gaus. O mums svarbu juos išklausyti, įsigilinti į jų poreikius ir problemas, pasiūlyti sprendimus bei nuolatos gerinti sistemą, juk tobulumui ribų nėra. Ir, žinoma, klausyti vartotojų ir pasakoti apie save reikia pradėti kuo anksčiau“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovas.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai