SPALVINGĄ KOKTEILIŲ PASAULĮ PERKĖLĖ Į INTERNETINĘ ERDVĘ (#)

Rimantė Bieliauskaitė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 4 s.
Aistis Zidanavičius. Gyčio Vidžiūno nuotr.
Svarbiausia daryti tai, kas tau patinka, ir niekada nereikės dirbti. Tuo įsitikinęs barmenas ir verslininkas Aistis Zidanavičius (34). Savo pomėgį pavertęs pragyvenimo šaltiniu, jaunas vyras mėgaujasi kiekviena darbo valanda. Prekių ženklo „Barmenas.lt“ įkūrėjas save atrado ir skaitmeninėje erdvėje – nuo praėjusių metų įsibėgėja A. Zidanavičiaus „Youtube“ kanalas „Baro TV“.
 
Pagrindinis siekis – dalytis žiniomis

„BaroTV“ įkūrėjas šį projektą pristato kaip edukacines bei informacines laidas, skirtas ir ne profesionalams, ir žmonėms, besisukantiems prie baro ne pirmus metus. Laidose pateikiami įvairūs alkoholinių kokteilių receptai, patarimai, griaunami pasaulio už baro mitai, dalijamasi neįkainojama patirtimi ir įdomiais pokalbiais su gerai žinomais renginių ir pramogų verslo žmonėmis.

Tokiai verslo idėjai įkvėpė asmeninis užsispyrimas, noras pasidalyti sukauptomis žiniomis ir šiuo metu itin populiarėjantys vaizdo tinklaraščiai (angl. vlog). Pasak A. Zidanavičiaus, pastebimos aiškios tendencijos, kad šiuo metu viskas persikelia į internetinę erdvę: žmonės filmuoja vos ne kiekvieną savo gyvenimo žingsnį, o kiti su malonu tai stebi. Taigi, siekiant įšokti į šį traukinį, pradėtos kurti informacinės laidos apie kokteilius, jų kultūrą ir gyvenimą už baro. Barmenas įsitikinęs, kad jo sėkmės receptas – kokybiškas ir įdomus turinys. Nors rinkodara yra labai svarbi kiekvienam verslui ir pastaruoju metu pašnekovas jai skiria vis daugiau dėmesio bei stengiasi šios srities subtilybių išmokti pats, tačiau, A. Zidanavičiaus nuomone, geriausia reklama – iš lūpų į lūpas, o kad žmonės šnekėtų ir rekomenduotų, būtinas kokybiškas turinys, sukeliantis „oho“ efektą.
A. Zidanavičius: „Projektą vystyti pradėjau tada, kai nustojau ieškoti tobulumo ir vieną dieną tiesiog nusprendžiau: dabar imu ir darau!“
 
Priemonių ir galimybių apstu, reikia tik mokėti jomis pasinaudoti

Kuriant verslą ar įgyvendinant naują idėją, visuomet susiduriama su tam tikrais sunkumais, tačiau A. Zidanavičius teigia: „Sprendimų yra labai daug: patarimų pilnas internetas, išleidžiama daugybė informacinių knygų, organizuojami įvairūs seminarai, taigi reikia tik dirbti ir domėtis bei tikėti tuo, ką darai.“

Vystydamas šį projektą, jaunasis verslininkas susidūrė su įvairiais iššūkiais: visų pirma techniniais, tačiau, kaip pasakoja pašnekovas, sprendimų labai daug, reikia tik mokėti juos rasti. Filmuoti laidas pradėjo tiesiog telefonu, o montuoti specialiai šiam projektui išmoko pats. Sunkiausia, pasak įkūrėjo, rasti erdvę, kurioje galima filmuoti, tačiau šią problemą galima spręsti ir įvairiais moderniais filmavimo būdais. Pasiekti auditoriją šiais laikais, kai tokia populiari socialinė erdvė, taip pat nėra sunku. Norinčiuosius sužinoti daugiau apie projektą ir pasisemti žinių apie spalvingus kokteilius A. Zidanavičius kviečia prenumeruoti „Youtube“ kanalą „Baro TV“ (www.baroTV.lt).
 
Tobulumas kenkia

Pašnekovas pasiryžo pradėti naują projektą tada, kai nustojo ieškoti tobulumo ir vieną dieną tiesiog nusprendė: dabar imu ir darau! Pasak A. Zidanavičiaus, tokios paieškos ir noras viską padaryti idealiai yra pagrindinis pradedančiųjų verslininkų stabdys, kuris kenkia ir neleidžia įgyvendinti idėjų. Juk mokomasi iš klaidų ir, kad sukurtum kažką tobulo, turi klysti ir savo klaidas taisyti. Jaunasis verslininkas pataria nelaukti ir visų pirma pradėti, o paskui jau turimą projektą tobulinti ir siekti paties geriausio rezultato.
„Pirmiausia pradėk judėti link savo tikslo, orientuokis tik į savo rinką ir mėgaukis procesu.“
A. Zidanavičiaus.
Paklaustas apie motyvaciją ir konkurenciją, pašnekovas nusijuokia ir sako, kad niekas kitas tavęs negali taip motyvuoti kaip tu pats, nors pastebi, kad artimųjų palaikymas taip pat labai svarbus. Be abejo, džiugina ir gaunamas grįžtamasis ryšys, kai žmonės išbando receptus ar pasinaudoja patarimais. Tai rodo, kad judi tinkama linkme. Kalbėdamas apie konkurenciją, „Baro TV“ įkūrėjas teigia, kad Lietuvoje ši rinka nėra labai populiari ar išnaudota, taigi ir konkurentų nedaug, tačiau tai, kas nauja, visada sulaukia žmonių dėmesio: vieni džiaugiasi ir giria, kiti linkę kritikuoti. Pašnekovas džiaugiasi dėl kritikos ir ją vertina kaip patarimus, tačiau pabrėžia, kad visada reikia klausyti, ką šneka žmonės, bet kritiškai vertinti jų nuomonę, o ne aklai pasitikėti. Labai svarbu atsižvelgti į savo rinką, nes dažnu atveju kritiką išsako žmonės, kurie nėra potencialūs tavo klientai ir, net atsižvelgę į jų išsakytas pastabas, jie nesinaudos jūsų paslaugomis. Taigi čia galioja liaudies išmintis, kad visiems neįtiksi, o galiausiai juk ir nereikia stengtis to daryti.

A. Zidanavičiaus patarimas toks: „Pirmiausia pradėk judėti link savo tikslo, orientuokis tik į savo rinką ir mėgaukis procesu, nes tada, net jei nepavyks, būsi kokybiškai ir gerai praleidęs laiką bei įgavęs naudingos patirties. Tiesiog daryk taip, kad tau visada būtų fun.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai