ASMENINĖ PATIRTIS ĮKVĖPĖ SUKURTI INOVATYVIĄ AUTOMOBILIŲ STATYMO TECHNOLOGIJĄ (#)

Kristina Augustinaitė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 12 s.
„WellParko“ komanda. Asmeninio albumo nuotr.
Vietos automobiliui paieška sausakimšoje aikštelėje kartais tampa tikru iššūkiu. Kaip kilo sumanymas palengvinti automobilių statymą lauko aikštelėse, aptarėme su „WellParko“ sumanytoju Voicechu Orševskiu (31).

Kalėdų karštinė

Šiuo metu „WellParko“ komandą sudaro trys žmonės: vilniečiai Voicechas Orševskis ir Andrejus Basovas (31), susipažinę dar kompiuterinės fizikos studijų metu Vilniaus universitete, ir kaunietis Gustas Germanavičius (18), komandos narius papirkęs pardavimo gebėjimais. Šio startuolio istorija prasidėjo dar prieš pat 2016 m. Kalėdas, kai V. Orševskis nusprendė kartu su savo sūnumi nuvykti į didelį ir populiarų Vilniaus prekybos centrą įsigyti Kalėdų eglutės. Kaip ir reikėjo tikėtis, automobilių aikštelė buvo pilnutėlė ir jiems teko sugaišti apie 20 minučių, kol pavyko ištrūkti iš automobilių spūsties ir pastatyti automobilį atokiau nuo pagrindinio įėjimo. „Štai tada kilo mintis – kodėl daugiaaukštės uždaros stovėjimo aikštelės dažnai turi sprendimus, informuojančius vairuotojus apie laisvų vietų skaičių eilėje, o atviros aikštelės viso to neturi“, – prisimena jis.

Algoritmas sumažino kainą

„Pradėję gilintis į šį klausimą, supratome, kad egzistuoja sprendimai atviroms automobilių stovėjimo aikštelėms, tačiau dauguma tų sprendimų yra paremti į grindinį įmontuojamais davikliais. Sužinoję davikliais paremtų sprendimų kainas, supratome, kodėl tokių sprendimų nematyti aplinkui, – jie yra tiesiog beprotiškai brangūs“, – pasakoja pašnekovas. Nuo tos akimirkos „WellParko“ komanda pradėjo ieškoti būdų, kaip tokį sprendimą padaryti prieinamą daugeliui aikštelių. Kadangi A. Basovas jau kurį laiką profesionaliai dirbo su kompiuterine objektų atpažinimo technologija, „WellParko“ komanda pabandė sukurti algoritmus, kurie, panaudojus vaizdą iš stebėjimo kamerų, galėtų atpažinti, ar automobilis yra konkrečioje aikštelės vietoje. Tai buvo taiklus šūvis, nes algoritmo veikimas pranoko turėtus lūkesčius. Taip prasidėjo „WellParko“ kelionė nuo idėjos iki galutinio produkto ir verslo steigimo.

Lūžio taškas

Pasak V. Orševskio, nežinomybė startuoliams yra kasdienė duona, nes niekas prieš tai dar nėra žengęs pasirinktu keliu. Taigi natūralu, kad aplinkinių reakcija būna labai įvairi. „Aš tavo vietoje nekeisčiau gerai apmokamo darbo į virtus makaronus Rygoje“, – štai tokį „paskatinimą“ gavo V. Orševskis iš giminaičio. Pasak pašnekovo, sunkiausia išlaukti, kol verslas pasieks vadinamąjį lūžio tašką, tačiau įgyta patirtis ir emocijos viską atperka su kaupu. „Juk į samdomą darbą galima sugrįžti bet kada, o gyventi gyvenimą su mintimi, kad galėjome pabandyti, bet nepabandėme, negalėtume“, – sako „WellParko“ sumanytojas.

Konkurencinis pranašumas

„Kurdamas kitą verslą, nedelsčiau su idėjos išbandymu rinkoje. Pradedantieji verslininkai dažnai pasiduoda pagundai sukurti tobuliausią produktą slėpdami jį nuo žmonių“, – atkreipia dėmesį V. Orševskis. Pašnekovas įsitikinęs, jog realybėje gali nutikti taip, kad to produkto iš viso niekam nereikės.

„Geriausia kurti sprendimą ne klientui, o kartu su juo“, – sako „WellParko“ sumanytojas. Verslininkas pripažįsta, kad jaučiama tradicinių sprendimų konkurencija, tačiau, priešingai nei dauguma rinkos žaidėjų, „WellParko“ nesiūlo iš anksto paruošto sprendimo, bet kartu su klientu ieško konkrečios problemos sprendimo, taip užsitikrindami konkurencinį pranašumą.

Dalyvauja akceleratoriaus programoje
„Programos mentoriai ir vadovai daro viską, kad mūsų motyvacija ir noras užkariauti pasaulį taptų realybe.“
V. Orševskis.
Šiuo metu „WellParko“ komanda dalyvauja akceleratoriaus „Startup Wise Guys“ programoje. „Galime pasakyti tik viena – tokios patirties turėtų įgyti kiekviena jauna įmonė, nesvarbu, ar ji laiko save startuoliu. Vienbalsiai sutinkame, kad, ko gero, niekada gyvenime nebuvome padarę tiek daug darbo per tokį trumpą laikotarpį“, – sako V. Orševskis. Kaip tai įmanoma? „Pirmiausia, esi toli nuo namų (programa vyksta Rygoje, Latvijoje), o tai puikiai izoliuoja nuo įprastos aplinkos daromo poveikio ir leidžia suprasti, kad tas laikas yra skirtas verslo plėtrai. Kita vertus, programos mentoriai ir vadovai daro viską, kad mūsų motyvacija ir noras užkariauti pasaulį taptų realybe“, – pasakoja „WellParko“ sumanytojas. Pašnekovas tikisi, kad, pabaigusi programą, „WellParko“ komanda išsaugos tą dvasią, kuri iš tiesų suteikia sparnus.

Svarbiausia ryžtas

Norintiesiems patekti į akceleratorių, V. Orševskis pirmiausiai pataria pateikti paraišką. „Iš tikrųjų ir „Startup Wise Guys“, ir kiti akceleratoriai kreipia dėmesį į tris pagrindinius dalykus: kiek pati idėja yra inovatyvi ir įdomi, kokie yra idėjos monetizavimo būdai ir į kokio dydžio rinką taikote, o paskutinis, tačiau gal net svarbiausias dalykas – kas sudaro komandą“, – sako „WellParko“ sumanytojas.

Pašnekovo teigimu, idėja yra svarbi, tačiau idėjas verslu paverčia žmonės. Būtent to akceleratoriai ieško – jie bando įžvelgti ryžtą ir galimybes iš idėjos padaryti klestintį verslą. Tipinę komandą dažniausiai sudaro 2–3 žmonės, iš kurių bent vienas turėtų mokėti kurti produktą, o kitas turėtų mokėti pardavinėti, ypač verslo verslui (B2B) startuolių atveju.a

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai