...

Išmanioji stotelė – startuolis, kuriam atviros pasaulio rinkos

Verslas

2017.11.02

Autorius: Urtė Bujevičiūtė

Temos: , .

Išmanioji stotelė – startuolis, kuriam atviros pasaulio rinkos

Elmantas Mickevičius. Asmeninio albumo nuotr.

UAB „Militera“ verslą pradėjo toliau tobulindama įrenginį po to, kai 2014 m. į E. Mickevičiaus IĮ kreipėsi savivaldybės įmonė su prašymu įrengti dviračių takams kompresorius, kuriems nereikia elektros energijos. Kilusi mintis įdarbinti saulę ir taip įrengti dviračiams skirtas stoteles netrukus buvo įgyvendinta. Produktas jau pirmajame etape tobulintas įtraukiant papildomų funkcijų. Apie tai, kaip per kelerius metus pasikeitė produktas ir kokius etapus teko įveikti, pasakoja iš Jonavos kilęs inovatyvaus startuolio „Militera“ kūrėjas Elmantas Mickevičius (45).

Lietuvoje pripažinimo sulaukusi išmanioji stotelė

2016 m. „Militera“ Jonavoje įrengė pirmąją išmaniąją stotelę, kurioje buvo galima įsikrauti telefonus, naudotis belaidžiu ryšiu ar prisipūsti dviračio padangas. Tokia naujovė neliko neįvertinta, susidomėjo ir kitų miestų viešųjų įstaigų atstovai. Kūrėjus įvertino ir mokslo institucijos – KTU ir MITA. Skatino ir specialistai iš užsienio, ragino rinktis pasaulinę rinką.

E. Mickevičius džiaugiasi, kad dabar rinkai pristatomas produktas jau gerokai patobulintas: stotelė turi daugiau nei 20 funkcijų, įmonė pradeda dirbti su užsienio rinkomis. Dalyvaudami projektuose ir parodose, inovatyvaus verslo kūrėjai įsitikino produkto reikalingumu: „Dalyvavome išmaniojo miesto programoje. Vieni kolegos ten klausėsi, klausėsi ir sako: „Jūs nepykit, bet jums komplimentas, jūs kaip šiukšliadėžė, jūs reikalingi visur.“

Sunkiausia išspręsti finansavimo problemą

Inovatyvus startuolis – tai šalutinė veikla šalia pagrindinės įmonės veiklos. Pagrindinė veikla – elektronikos paslaugos – leido surinkti tinkamą komandą, turinčią reikiamų žinių. Vis dėlto kaip pagrindinę problemą plėtojant verslą E. Mickevičius įvardija finansų trūkumą. Jis tikina, kad Lietuvoje nėra sistemos, galinčios padėti augti jauniems, inovatyviems startuoliams: „Finansai yra sudėtingiausia dalis, nes tai, ką tu darai dvejus ar trejus metus, dar nebūna pardavimai, o tu turi daryti, klausimas – iš ko. Bankai nešneka, nes neturi istorijos, o su rizikos kreditų fondais sunku rasti kontaktą, visi laukia rezultato. Greičiausiai jie ateis tada, kai jau bus rezultatas, klausimas, ar mums tada reikės.“

Šį etapą įveikti padeda partneriai, besijungiantys į bendrus projektus. Kurdami išmaniąją stotelę, „Militeros“ atstovai metalo, medžio ir kitų komponentų tiekėjų ieško Lietuvoje.

Auga kartu su Lietuvos startuolių ekosistema

Neturint išteklių ir galimybių neprarasti entuziazmo – šia lietuvių savybe E. Mickevičius žavisi labiausiai: „Džiaugiuosi, kad lietuviai esame tokie „padarysim“, nieko neturim, nieko negalim, bet tikrai padarysim, nes, matyt, ta aplinka, kurią turėjom prieš tai keletą dešimtmečių, kai nieko neturėjom, bet norėjom, kažką iš kažkur sugebėdavom surasti, mūsų pačių vidinė nuotaika tą leidžia, tą skatina ir aplinka pamažu formuosis ir leis tą daryti.“

Pašnekovas tikina, kad startuolių ekosistema išgyvena tą etapą kaip smulkusis verslas po nepriklausomybės atkūrimo: galimybės plačios, tačiau sistema dar tik formuojasi. Ir apie savo verslo procesus E. Mickevičius kalba kaip apie nuolat kintančią sistemą. Suformuoti besikuriančio startuolio verslo sistemą – sunki užduotis, todėl jis tikina priimantis lietuvių ir užsienio specialistų pastabas ir patarimus. Tai leidžia efektyvinti veiklą.

Ragina nestabdyti savęs

 

„Tikrai nemažai dalykų buvo tik todėl, kad buvom drąsūs.“

E. Mickevičius.

 

Kūrėjas įsitikinęs, kad visų technologinių niuansų galima išmokti, sunkiausia dalis yra save įtikinti, kad gali tai padaryti: „Aš laikausi tokios nuostatos: techninių žinių tu gali išmokti, bet prisiversti, įveikti žmogiškuosius dalykus, kurie kitąsyk mus pristabdo, va čia turbūt yra sunkiausia.“

E. Mickevičius teigia, kad visos techninės problemos išsprendžiamos pasitelkus specialistus. Kūrėjas įsitikinęs, kad jų startuolio sėkmę lėmė drąsi komunikacija. Verslininkas ragina veikti nieko nelaukiant: „Tikrai nemažai dalykų buvo tik todėl, kad buvom drąsūs, ar pakalbinti, ar prisistatyti, ar pamatai, kad ten eina su kamera, pats pakalbini ir paskui jau tave parodo kažkur ir tau skambina kažkas.“

„Militera“

346-1509605999-667587.jpg 346-1509605999-581208.jpg 346-1509605999-528261.jpg 346-1509605999-186085.jpg 346-1509605999-398762.jpg 346-1509606014-675270.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.