ĮŽVALGŲ PLATFORMA, SKATINANTI ATVIRĄ BENDRADARBIAVIMĄ (#)

Inga Rauluševičienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 12 s.
„Sype“ bendraįkūrėjis Dominykas Karpovičius. Asmeninio albumo nuotr.
Dominykas Karpovičius (29) ir Benjaminas Razmus (29) – draugai, vaikystėje besidžiaugę smėlėtais Palangos paplūdimiais ir mokęsi vienoje mokykloje. Šiandien jie dar labiau neišskiriami, nes tapo verslo partnerių komanda startuolio „Sype“ įkūrimo procese. D. Karpovičius, mėgstantis strateguoti ir kurti filosofijos bei konfliktų sprendimo mokslų diplomantas, ir B. Razmus, bioinformatikas bei IT sistemų specialistas, vieną dieną sėdėdami gimtojo miesto kavinukėje, nusprendė, kad atėjo metas įgyvendinti savo idėją, kuri skatintų bendradarbiavimą tarp įmonių teikiamų paslaugų ir jų vartotojų labai paprastu būdu – paliekant e. sistemoje anonimines įžvalgas ir taip formuojant kokybės siekimą bei pozityvią kultūrą.
 
Nors „Sype“ gyvuoja dar tik apie metus, bet jau gali pasigirti tam tikrais verslo pradžios pasiekimais, tokiais kaip tarptautinis įvertinimas. 2016 m. „Sype“ pateko į Lietuvos inovatyviausių startuolių gretas, atitikusi konkurso „ChangeMakers’ON Challenge“ kriterijus, ir turėjo galimybę prisistatyti investuotojams bei pasaulinėms rinkoms startuolių bendradarbystės renginio „Station F Hub“ Paryžiuje metu. D. Karpovičius prasitarė: „Labiausiai nustebino investuotojų ir kitų didelių įmonių grįžtamasis ryšys platformai „Sype“. Idėja buvo įvardyta kaip nuostabi savo paprastumu, poreikiu, aiškia linija ir neturinti bereikalingų funkcijų.“
 
Sprendimas gimė Vilniaus prekybos centre

Interpretacijų ir stebėtojo vaidmens nevengiantis D. Karpovičius, prieš kelerius metus nuvykęs papietauti į Vilniaus centre esantį prekybos centrą, plaudamasis rankas pastebėjo, kad du vyrai irgi ieško vietos, kur galėtų pakabinti paltą ir portfelį. Nesuradęs gero sprendimo, panoro pranešti apie kabliukų prie kriauklių vyrų tualetuose poreikį. Įprasti variantai tai padaryti – „Facebook“ siena, tiesioginė žinutė, el. laiškas ar skambutis – jam neatrodė patogūs ar veiksmingi, be to, anot jo, reikėjo tam skirti nemažai papildomo laiko. Taip prasidėjo sprendimo paieškos, atvedusios į konkrečią idėją – sukurti klientų atsiliepimų ir įmonių grįžtamojo ryšio sistemą „Sype“, susidedančią iš interneto sprendimo ir mobiliosios programėlės. Žmogus, atsisiuntęs programėlę ar vietoje nuskenavęs QR kodą, gali palikti grįžtamąjį ryšį konkrečiai organizacijai privačiai ir tiesiogiai per penkias sekundes. Taip žmonės ne tik gali padėti organizacijoms tobulėti, bet ir už naudingas įžvalgas gali būti apdovanoti geromis dovanomis, kurias taip pat galima atsiimti naudojantis mobiliąja programėle.
 
„Sype“ įkūrėjus džiugina pirmieji bendradarbiavimo rezultatai

Pasak startuolio bendraįkūrėjo B. Razmaus (nuotr. dešinėje), būna ir smagių akimirkų, ir sudėtingų atkarpų: „Po kiekvieno sėkmingai įvykdyto etapo kartelė formuojasi vis aukščiau. Prisimename, kaip pradžioje svarstėme, kad pirmuoju etapu, kai eisime kalbėtis su organizacijomis, jei sutiks bent viena didesnė įmonė, bus ką švęsti. Mūsų dideliam džiaugsmui, pirmųjų pusės metų įdirbis lėmė apčiuopiamus rezultatus, nes dirbame su daugeliu smulkių, vidutinių ir stambių organizacijų Lietuvoje, kurioms iš tiesų rūpi klientas, jos nori jį įgalinti, tačiau kartu ne dirbti malšinant situaciją socialiniuose tinkluose, o fokusuotis į problemos sprendimą arba kokybės gerinimą. Jau dabar matome puikių rezultatų dėl „Sype“ platformos.“
 
Vartotojų tinklas sparčiai auga, o organizacijos atsisako lojalumo kortelių

„Įvertinus pastarųjų trijų mėnesių rezultatus, augimas ir organizacijų, ir vartotojų atžvilgiu yra apie 120 procentų. Pirmas etapas – užmegzti santykius su organizacijomis jau sėkmingai įgyvendintas, dabar koncentruosimės nuo žiemos sezono į spartesnį aktyvumo didinimą. Šiuo metu bandome įrankius, finansinę išraišką, organizuojame susitikimus su potencialiais investuotojais“, – teigia B. Razmus.
„Mes dar aktyviau dirbsime, kad ši idėja, jau populiarėjanti Lietuvoje, taptų tarptautine platforma visam įmanomam grįžtamajam ryšiui“
„Sype“ įkūrėjai.
Organizacijos, kurios jau sutiko bendradarbiauti ir pasinaudoti „Sype“ siūloma galimybe įvertinti klientų atsiliepimų skalę, yra patenkintos, nes jos išvengia savo įmonės išlaidų šiai paslaugai įdiegti, nebelieka lojalumo kortelių gamybos problemos ir jų neišnaudojimo, kai dažnai vartotojas jas tiesiog pamiršta pasiimti ir tuomet tenka atsisakyti paslaugų ar jų teikiamų nuolaidų.
 
„Sype“ netolimoje ateityje sieks sujungti dar daugiau organizacijų ir ieškos bendradarbiavimo ryšių užsienio valstybėse. Mes dar aktyviau dirbsime, kad ši idėja, jau populiarėjanti Lietuvoje, taptų tarptautine platforma visam įmanomam grįžtamajam ryšiui“, – entuziastingai pasakoja startuolio „Sype“ įkūrėjai.
 
Motyvacijos užtaisas būsimiems startuolių kūrėjams

Vis populiarėjančio startuolio „Sype“ įkūrėjai D. Karpovičius ir B. Razmus pataria visiems verslu besidomintiems, sukaupusiems bagažą inovatyvių idėjų, bet nedrįstantiems jų įgyvendinti bei jauniems, ambicingiems ir neturintiems patirties verslininkams: „Šis kelias yra jūsų ir tikrai jo antro tokio nėra, o pats svarbiausias dalykas – suburti stiprią komandą, visapusiškai išbandyti verslo idėją, kurti tinklą patarėjų ir realistiškai tikėti idėja bei jos tikslu.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai